Dlaczego tylko 14% marketerów wie jak zacząć działać w marketingu cyfrowym?

W czasach gdzie statystyczny telefon komórkowy posiada wyższą moc obliczeniową niż statek Apollo, Adobe sprawdziło na ile marketing jest gotowy do działania w całkiem cyfrowym świecie. Okazało się, że tylko 14% marketerów, którzy chcą przejść do cyfrowego marketingu faktycznie wie jak to zrobić. Często marketerzy chcąc coś zmienić decydują się na zakup Marketing Automation. Powstaje pytanie czy wiedzą co dalej?

Wszystko się zmienia i coraz bardziej obecna w naszym życiu technologia z jednej strony znacząco je ułatwia, z drugiej ogranicza naszą prywatność. Oczywiście nadal bardzo daleko nam do orwellowskiego porządku świata. Natomiast marketerzy chcąc nadążyć za konsumentami muszą podążać za zmianami i adaptować do nowej sytuacji.

Na jakie bariery trafiają tradycyjni marketerzy?

Co ciekawe jedynie 40% z ponad 1000 ankietowanych przez Adobe marketerów potwierdziło, że chce wykorzystać cyfrowy marketing i 14% z nich wie jak to zrobić. Po części problemy te wynikają z braku odpowiedniego wsparcia dla samych marketerów. 30% narzekało na brak dostępnych szkoleń, które nauczyły by ich nowych umiejętności i jednocześnie kolejne 30% winę zrzucą na własne firmy, które nie wdrażają nowoczesnych technologii. Tymczasem najlepsi z marketerów osiągają 70% wyższy ruch z urządzeń mobilnych, 30% dłuższy czas wizyty na stronie WWW oraz ponad 100% wyższe konwersje.

Coraz szybciej rosnąca liczba dostępnych rozwiązań

Wszystko komplikuje bardzo szybko rosnący wachlarz dostępnych rozwiązań. Na rynku codziennie pojawiają się nowe rozwiązania wspierające działania marketingowe praktycznie w każdym obszarze. Wybór zaczyna się od ogromnych rozwiązań oferowanych przez ugruntowanych korporacyjnych graczy, a kończy się na produktach oferowanych przez małe lokalne start-up’y próbujące swoich sił na rynku nowoczesnych technologii. Dzisiaj kiedy kupujemy najnowszy model telefonu, to właściwie w momencie zakupu okazuje się, że na rynku dostępny jest już nowszy, lepszy i szybszy model. To samo zaczyna dotyczyć systemów dla marketingu i sprzedaży. Marketerzy nie tylko muszą nadążać za nowościami ale również potrafić odnaleźć te funkcjonalnośći i narzędzia, które są im naprawdę potrzebne.

Kupiłem system Marketing Automation, ale czy potrafię go wykorzystać ?

1. Zbyt szybki rozwój dostępnych technologii

Prawdopodbnie i tak nie wykorzystam wszystkich funkcjonalności w nowym narzędziu ale fajnie je mieć”. Takie podejście wśród firm kupujących nowe rozwiązania jest coraz popularniejsze. Dzisiaj systemy są na tyle rozbudowane, że często łączą sobie funkcje przydatne dla firm działających w większości segmentów oraz takie, które są mocno specjalistyczne i charakterystyczne dla niektórych branż. Często systemy zawierają dużo więcej funkcjonalności, niż firma faktycznie potrzebuje i jest w stanie wykorzystać.

2. Trudność ze zdefiniowaniem własnych potrzeb

Można by zrzucić winę na marketera, ale tak naprawdę to prędkość z jaką pojawia się nowe, a w starym następują zmiany jest tak duża, że znalezienie czasu na naukę nowych umiejętności i optymalizację wykorzystania posiadanych narzędzi jest bardzo trudne, a czasem nie możliwe. Niektórzy z nich mają problem z właściwym zdefiniowaniem ich potrzeb, co przekłada się na umiejętność wybrania narzędzia, które je zabezpieczy.

3. Odpowiedni ludzie na odpowiednim miejscu

Nawet najlepsze narzędzie to za mało, aby odnieść sukces. Ktoś musi je obsługiwać. Musimy zadać sobie pytanie czy posiadamy odpowiednich pracowników, którzy będą w stanie wykorzystać potencjał nowego rozwiązania i przynieść firmie większe zyski. Jeśli nie, to czy i w jaki sposób jesteśmy w stanie ich doszkolić i przystosować do nowych warunków.

4. Jeden marketer to za mało

Kampanie marketingowe składają się z coraz większej ilości kroków, komunikatów, kanałów komunikacji i wykorzystywanych kanałów. Dlatego też, w ich przypadku jedna osoba nie jest w wstanie ogarnąć całego procesu. Złożoność procesów marketingowych wymaga zaangażowania odpowiedniej ilości osób odpowiedzialnych za podstawowe ich elementy. Tak aby w efekcie ich praca zaowocowała przeprowadzenie skutecznej kompleksowej kampanii.

Podsumowanie

Niezależnie od sytuacji  i segmentu, w jakim działa firma, system Marketing Automation pozwala połączyć wiele działań marketingowych w jednym miejscu i obsłużyć je z poziomu jednego narzędzia. W ramach jednego narzędzia marketer może realizować zarówno proste i skomplikowane kampanie marketingowe, w których komunikaty zawierają indywidualnie  dopasowaną i spersonalizowaną treść. Dodatkowo wszystko co robimy zapisywane jest w formie procesów, przez co jest bardziej przejrzyste, łatwiej je nadzorować i optymalizować. Marketer zaczyna skuteczniej działać, a jego praca zaczyna budować trwałą wartość w firmie.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]