5 kroków do wybrania odpowiedniego systemu Marketing Automation

Na międzynarodowym rynku systemów Marketing Automation mamy do czynienia z rozwiązaniami bardzo wyspecjalizowanymi oraz kompletnymi oferującym bogaty zestaw funkcjonalności. Wybierając odpowiednie narzędzie dla własnej firmy staniemy przed trudnym zadaniem odnalezienia systemu zabezpieczającego wszystkie nasze potrzeby, w odpowiedniej kwocie i z możliwością rozwoju działań w przyszłości. Jak podjąć decyzję?

Podjęcie decyzji o zakupie systemu do automatyzacji marketingu i sprzedaży to pierwszy krok, który pozwoli powiązać wszystkie działania marketingowe z konkretnym klientem i ułożyć z nich spójny proces, zaprowadzi nas do wyboru odpowiedniego rozwiązania. Podjęcie dobrej decyzji pozwoli powiązać proces sprzedażowy z działaniami marketingowymi. Po wdrożeniu Marketing Automation nareszcie wszystko co robimy w marketingu i sprzedaży będzie skupiać się na i wokół potrzeb konkretnych klientów. Uda się ich wcześniej rozpoznać, dotrzeć do nich z informacjami których potrzebują, i które pomogą im w efekcie dokonać zakupu.

Dzisiaj systemy Marketing Automation to nie tylko sposób na dostarczanie treści do odbiorców w odpowiednim czasie i temacie. Platformy, te pozwalają na prowadzenie wielokanałowego marketingu i gromadzenie danych z każdego kanału, dzięki czemu możemy lepiej je analizować, optymalizować i skuteczniej zwiększać sprzedaż firmy.

Wybór odpowiedniego rozwiązania nie jest bardzo prosty. Musimy wziąć pod uwagę nie tylko bieżące potrzeby ale także przyszłe związane z rozwojem firmy i samych działań marketingowych. Potrzebna jest możliwość rozwoju w ramach platformy, którą wybierzemy, tak aby uniknąć późniejszych migracji danych i działań między różnymi systemami. Podejmując decyzję warto rozważyć 5 podstawowych kroków.

Krok 1: Określ cele jakie chcesz osiągnąć poprzez zakup

Na tym etapie warto zadać sobie kilka pytań, które pomogą określić cele jakie chcemy uzyskać w pierwszej kolejności po wdrożeniu narzędzia:

  • Czy chcę zbudować trwałą współpracę pomiędzy marketingiem i sprzedażą?
  • Czy chcę poprawić jakość kontaktów dostarczanych do działu sprzedaży?
  • Czy chcę osiągnąć lepsze konwersje i wyższy przychód?

Dodatkowo przy określeniu pierwszoplanowych celów może pomóc lista najczęstszych przyczyn wdrażania Marketing Automation:

40% – poprawa procesu pozyskiwania i zarządzania kontaktami;

30% – automatyzacja procesów marketingowych i sprzedażowych;

18% – porzeba nowych lub lepszych funkcjonalności;

11% – niezadowolonie z obecnego systemu.

Dobrze jest dokładnie wiedzieć co chcemy osiągnąć przede wszystkim, dzięki temu łatwiej się będzie skupić na mniejszej liczbie systemów.

Krok 2: Sporządź listę potrzeb, jakie musi spełnić system Marketing Automation

Większość systemów Marketing Automation dostępna jest w modelu SaaS i oparta na technologii chmury. Dlatego sam techniczny aspekt wdrożenia jest banalnie prosty i sprowadza się do założenia konta klienckiego i wdrożenia kodu monitorującego zbliżonego do rozwiązania Google Analytics. Nie oznacza to, że oferują takie same funkcjonalności. Lista dostępnych modułów może bardzo się różnić. Dlatego warto sporządzić własną listę potrzeb i zweryfikować ją uzyskując dostęp do demo systemu. Dzięki temu sprawdzimy czy funkcja opisana na stronie na pewno jest w systemie i działa tak jak potrzebujemy. Następnie warto poczytać o wybieranych rozwiązaniach i zawęzić listę do kilku pozycji.

Firmy szukając systemu Marketing Automation najczęściej potrzebują:

  • Wdrożyć Lead Nurturing – 80%
  • Poprawić analitykę i raporting – 71%
  • Wdrożyć scoring kontaktów – 64%
  • Realizować dopasowany behawioralnie e-Mail Marketing – 45%

Krok 3: Przetestuj system w realnych warunkach marketingowych

Na pewno warto przetestować kilka systemów. Na referencyjnych grupach kontaktów wybranych z własnej bazy kontaktowej można przeprowadzić jedną lub dwie akcje w każdym z systemów branych pod uwagę i potem porównać wyniki. Robiąc tak zobaczymy silne i słabe strony każdego rozwiązania i sprawdzimy, w którym pracuje nam się najlepiej.

SALESmanago Marketing Automation możesz przetestować tutaj

Krok 4: Zrób listę 2-3 systemów i porównaj ich mocne i słabe strony

Po testach powinny zostać dwa góra trzy systemy spośród, których dokonamy wyboru. Pomoże nam prosta lista  „za i przeciw” porównując je zobaczymy nasze „must have” i przekonamy się który systemy dostarcza rozwiązań, które potrzebujemy. Porównaj obsługę klienta, jej koszt, dostępność szkoleń i materiałów edukacyjnych. Czasem są płatne, czasem zupełnie bezpłatne, a jest to bardzo ważny czynnik.

Krok 5: Dokonaj wyboru

Ostatni krok, który bywa najłatwiejszy, a czasem najtrudniejszy. Teraz już stoimy przed maksymalnie dwoma systemami i decyzją, który wybrać. Jest czas na zadawanie przedstawicielom firm trudnych ale ważnych pytań. Patrząc na listę naszych potrzeb upewnijmy się, że uda się je spełnić na 100%. Czasem też warto dopytać o funkcjonalności dostępne na wyższych pakietach lub za dodatkową opłatą. Sprzedawcy u kresu rozmów są bardziej skłonni dać coś ekstra w zamian za przyspieszenie transakcji. I zostaje nam już tylko dokonać zakupu.

Znalezienie odpowiedniego system dla firmy to zawsze wymagający proces. W jego trakcie warto zapytać wszystkich, którzy będą z niego korzystać  o ich oczekiwania lub o to co przeszkadza im w dotychczasowym narzędziu. 5 wymienionych kroków i porządne rozeznanie wewnątrz firmy sprawi, że łatwo będzie nam wybrać odpowiednie rozwiązanie.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]