5 powodów które przekonują CEO do inwestycji w Marketing Automation

Trafiając na system Marketing Automation widzimy ogrom nowych możliwości i sposobów na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych i aktualnych klientów. Rynek Marketing Automation rośnie w bardzo wysokim tempie i coraz więcej firm zaczyna korzystać z automatyzacji marketingu i sprzedaży. Jednak zanim zaczną pojawia się pytanie: czy warto zainwestować w tego typu rozwiązanie i czy przyniesie mi ono korzyści?

W większości wypadków odpowiedź jest jedna: TAK. Badania wykorzystania Marketing Automation jasno wskazują, że firmy które umiejętnie wdrażają te systemy osiągają dużo lepsze wyniki i szybciej się rozwijają niż pozostałe. Poniżej 5 najważniejszych, z punktu widzenia CEO, powodów wdrożenia Marketing Automation.


1. Lepsze możliwości mierzenia i zarządzania budżetem

 

SALESmanago Marketing Automation pozwala dokładnie mierzyć co działa najlepiej w kampaniach marketingowych i sprzedażowych. Jeśli możemy dokładnie mierzyć ich przebieg i wpływ na uzyskiwany przychód, to nareszcie możemy w pełni świadomie zarządzać każdą wydawaną złotówką. Sam dział marketingu zyskuje możliwość skupienia się na optymalizacji najlepszych powtarzalnych procesów, dzięki czemu łatwiej skalować całe kampanie, które dają najlepsze wyniki.

63% firm wyprzedających konkurencję wykorzystuje Marketing Automation -The Lenskold and Pedowitz Groups, 2013 Lead Generation Marketing Effectiveness Study

 

2. Znaczne ograniczenie tarć pomiędzy marketingiem i sprzedażą, większe zaufanie i lepsze wyniki

 

Marketing i sprzedaż często w firmach działają w zupełnym odosobnieniu. Marketing ma żal do sprzedaży, która niedocenia jego wkładu w realizowany target. Sprzedaż natomiast narzeka na jakość i ilość otrzymywanych leadów. Według badań, aż 49% działów sprzedaży ignoruje ponad połowę kontaktów dostarczanych przez marketing. Tymczasem Marketing Automation zmienia tą sytuację. Po pierwsze pojawia się płaszczyzna do współpracy. Marketerzy identyfikują i monitorują zachowanie potencjalnych klientów od bardzo wczesnego etapu, dzięki czemu mogą edukować klientów i dostarczać do działu sprzedaży w odpowiednim momencie. Sprzedawcy otrzymują leady bardzo wysokiej jakości wraz z ich profilami behawioralnymi. Widzą co wie klient i co go interesuje jeszcze przed pierwszym kontaktem sprzedażowym, a to prowadzi do większej sprzedaży.
Firmy, którym udało się wypracować trwałą współpracę pomiędzy marketingiem i sprzedażą notują około 31% rokroczny wzrost przychodów – Aberdeen Research

 

3. Wyższa efektowność w marketingu

 

Klasyczny „zysk” marketingu w Marketing Automation to zaoszczędzony czas. Oszczędności pojawiają się w wielu miejscach. Zyskujemy na prostych w edycji szablonach e-mail wielokrotnego użytku, kreatorach formularzy i landing page, zautomatyzowanych kampaniach, które pracują non-stop 24/7 bez naszej asysty. Wszystko to sprawia, że nasza marketingowa „maszyna” pracuje dokładniej i punktualniej niż byłoby to możliwe przy ręcznym realizowaniu działań.

 

4. Wyższa sprzedaż i niższe koszty

 

W Marketing Automation marketerzy zbierają informacje o potrzebach i zainteresowaniach potencjalnych klientów, które następnie przekazują sprzedawcom. Dla nich to niezwykle cenne źródło wiedzy, która pozwala perfekcyjnie poprowadzić sprzedaż. Sprzedawcy więdzą z kim się kontaktować, kiedy i po co. To sprawia, że skupiają się na osobach, które rzeczywiście chcą dokonać zakupu. Jest to możliwe ponieważ marketing zbudował relację z klientem, zdobył jego zaufanie przekazując mu najważniejsze dla niego informacje i edukując doprowadził do decyzji zakupowej i działu sprzedaży.
Marketing Automation dodatkowo potrafi dostarczyć sprzedawcom listę potencjalnych klientów o największym priorytecie. Lista ta powstaje na bazie scoringu, który wartością punktową odzwierciedla zaangażowanie i gotowość do zakupu u każdego zidentyfikowanego klienta.

Sprzedawcy z Marketing Automation poświęcają nawet 20% więcej czasu na faktyczną sprzedaż, sprzedają więcej przy niższym koszcie.


5. Optymalizacja ROI

 

SALESmanago Marketing Automation nie tylko pozwala mierzyć ROI ale przede wszystkim daje informację co i gdzie poprawić, aby ROI stale rosło. Analityka dostępna w systemach Marketing Automation sprawia, że dział marketingu zaczyna wydawać pieniądze w oparciu o twarde matematyczne dane, a nie o własne przeczucie. Dzięki temu marketing staje się dziedziną jak najbardziej mierzalną i przewidywalną.

Podsumowanie

Każda firma chce oszczędzać wszędzie tam gdzie może i poprawiać osiągane rezultaty, również wszędzie gdzie tylko może. Marketing Automation daje możliwość robienia oby rzeczy naraz. Uzbraja firmę w narzędzia, które zmieniają obraz pracy marketingu i sprzedaży oraz pozwalają osiągać większą efektywność i wyższy przychód.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]