Moduł e-Mail Marketing w systemie SALESmanago cały czas się rozwija. Właśnie został on wzbogacony o nową funkcjonalność pozwalającą lepiej zbadać dlaczego potencjalni i aktualni klienci rezygnują z naszych wysyłek e-mail i wypisują się z newsletterów. Taka wiedza może okazać się bezcenna w procesie optymalizacji firmowego e-Mail Marketingu.
SALESmanago Marketing Automation jest stale rozwijane i wzbogacane o nowe możliwości. Dotyczy, to również modułu e-Mail Marketingu, który już teraz oferuje funkcjonalności typowe dla klasycznych rozwiązań do e-Mail Marketingu. Ostatnio pisaliśmy o nowych zaawansowanych testach A/B. Dzisiaj prezentujemy kolejną funkcjonalność tego modułu. SALESmanago pozwala stworzyć własną personalizowaną stronę wypisów z wysyłek. Klient, który kliknie w link wypisując z wysyłek trafi na specjalny landing page. Na nim będzie mógł:
• zapisać się z powrotem na wysyłki;
• ograniczyć liczbę otrzymywanych wiadomości e-mail do jednego tygodniowo;
• zrezygnować z wysyłek, zaznaczyć powód rezygnacji oraz zostawić komentarz.
SALESmanago automatycznie odnotowuje rezygnację z otrzywania wiadomości e-mail na karcie konkretnego kontaktu w module CRM systemu. Od tej pory osoba ta nie otrzyma żadnej wiadomości wysyłanej z systemu do momentu ponownego zapisania się na wysyłki. System również zlicza liczbę rezygnacji z wysyłek i wyświetla w porównaniu do ilości nowych zapisów w formie wykresów i tabeli zestawiającej dane historyczne.
Zliczane są również powody rezygnacji. Te informacje, również są prezentowane w formie wykresu dla każdego miesiąca oddzielnie.
Analizując te dane łatwiej jest wyciągać wnioski dotyczą realizowanych działań, lepiej dopasować ich treść i częstotliwość wysyłek. Jeśli zaczniemy dopasowywać działania marketingowe do preferencji naszych potencjalnych i aktualnych klientów, to nie tylko zyskamy więcej aktywnych kontaktów ale i poprawimy rezultaty osiągane w e-Mail Marketingu.