Monitorowanie i identyfikacja kontaktów w Marketing Automation

Automatyzacja marketingu i sprzedaży w systemach Marketing Automation możliwa jest, ponieważ system identyfikuje i monitoruje zachowanie osób na stronie WWW i w kanałach komunikacji.  Automatyzacja polega na reakcji na te zachowania i wykonywaniu określonych w regułach automatyzacji działań. Dlatego pracując z Marketing Automation należy kłaść nacisk na identyfikowanie jak największej liczby nowych kontaktów. Wyjaśniamy jak działa ten mechanizm i jak można budować bazę monitorowanych kontaktów.

Monitorowanie i identyfikacja zachowania osób i budowanie profilu behawioralnego na podstawie gromadzonych danych to kluczowa i fundamentalna funkcja systemu SALESmanago Marketing Automation. Wyróżnia ona rozwiązania Marketing Automation i świadczy o ich przewadze nad dobrze znanymi tradycyjnymi systemami CRM, ERP lub e-Mail Marketing. Dodatkowo dostarcza możliwości analizy ruchu  na stronie WWW wysoko ponad to co oferują nam typowe narzędzia analityczne. Marketing Automation zbierane dane przypisuje do konkretnej osoby, co nam daje dane jakościowe. Narzędzia analityczne zbierają dane ogólne skupiające się na ilościowym ruchu. Tak szczegółowy monitoring w narzędziach Marketing Automation możliwy jest dzięki zaawansowanym wykorzystaniu technologii Cookies i identyfikacji IP odwiedzającego.

Jak zacząć monitorować kontakty

SALESmanago, podobnie jak systemy analityczne, bazuje na kodzie monitorującym. Kod ten wklejamy na każdej stronie WWW, którą chcemy monitorować. Najczęściej umieszczany jest pod kodem Google Analytics. Instrukcja wklejania kodu monitorującego SALESmanago dostępna jest tutaj, sam kod wygląda tak:

Krótko po wklejeniu kodu system zacznie wyświetlać pierwsze wizyty. Jednak na początku będą to głównie wizyty B2B firm, aby monitorować konkretne osoby musimy zacząć działać.

3 podstawowe sposoby na budowę bazy monitorowanych kontaktów

W celu rozpoczęcia monitorowania kontaktów potrzebujemy, aby potencjalni i aktualnie klienci dokonali interakcji z jednym z możliwych kanałów pozyskiwania kontaktów monitorowanych. 3 podstawowe sposoby na rozpoczęcie monitorowania kontaktów.

1.Newsletter i e-Mail Marketing

Przeniesienie wysyłek do Marketing Automation to najłatwiejszy i najszybszy sposób na zbudowanie bazy monitorowanych kontaktów. Każde kliknięcie w wiadomość e-mail wysłano z poziomu systemu lub zintegrowanego klienta poczty powoduje zidentyfikowanie kontaktu i rozpoczęcie monitoringu. W samym systemie wiadomość budujemy tak, jak w tradycyjnym e-Mail Marketingu, a system sam zadba o odpowiednią strukturę linków umieszczonych w systemie. Dodatkowo przenosząc e-Mail Marketing do Marketing Automation zyskujemy na:

2. Formularz kontaktowy na stronie WWW

Formularz to drugie w kolejności najczęściej stosowane rozwiązanie. Jako formularz rozumiemy każde miejsce na stronie WWW, w którym odwiedzający może pozostawić minimum swój adres e-mail i zatwierdzić przyciskiem.  Wdrożenie tego rozwiązania może przebiec w dwojaki sposób. Możemy połączyć istniejące formularze z systemem SALESmanago lub w systemie wygenerować nowe za pomocą wbudowanego kreatora i umieścić na stronie WWW. Nie zależnie od wybranego podejścia, każda osoba która poda swój adres e-mail zacznie być monitorowana a dane trafią do systemu gdzie powstanie nowa karta kontaktu lub zaaktualizowana już istniejąca.

Przewagą formularzy przygotowanych w SALESmanago jest możliwość wyświetlania ich w formie POP-upu lub sidebaru na stronie WWW tylko określonej grupie kontaktów, np. anonimowym i w dokładnie określonym miejscu strony WWW. Więcej o możliwościach pozyskiwania nowych kontaktów ze strony WWW za pomocą SALESmanago można znaleźć tutaj.

3. Aplikacja na profilu społecznościowym

Wiele firm prowadzi własne strony na Facebooku. Wszystkie osoby, które polubiły daną stronę firmową stanowią przecież bazę potencjalnych klientów, którzy wyrazili zainteresowanie ofertą firmy. System SALESmanago pozwala konwertować tak pozyskanych fanów na konkretne kontakty w bazie. Wystarczy skorzystać z jednej z wielu aplikacji i zachęcić fanów do wzięcia w niej udziału. Każdy kto w niej będzie uczestniczył trafi automatycznie do systemu. Powstanie jego karta zawierająca dane zaciągnięte z jego profilu i rozpocznie się budowa jego profilu behawioralnego.

Podsumowanie

Rozpoczęcie monitorowanie kontaktów do fundament dla dalszych działań marketingowych i sprzedażowych w zautomatyzowanym świecie Marketing Automation. Zyskujemy bogatą wiedzę o zachowaniach, potrzebach i zainteresowaniach osób odwiedzających naszą stronę WWW i czytających nasze wiadomości e-mail. W oparciu o ich profile behawioralne możliwa jest automatyczna segmentacja kontaktów i punktowe wysyłanie komunikatów dopasowanych pod względem treści, kanału i momentu przekazania. Dzięki temu docieramy do potencjalnych i aktualnych klientów z interesującym ich komunikatem dokładnie w momencie kiedy go potrzebują.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]