PrestaShop i SALESmanago Marketing Automation zintegrowane!

E-Commerce jest jednym z najczęściej wdrażających Marketing Automation sektorów na rynku. Dzisiaj do grona platforma sklepowych zintegrowanych z SALESmanago dołączyła kolejna, jedna z największych i najczęściej wykorzystywanych PrestaShop. Dzięki nowej integracji w zaledwie kilku kliknięciach każda firma korzystająca z tej platformy uzyska dostęp do pełnej funkcjonalności systemu i w pełni zintegruje swój sklep z narzędziem.

PrestaShop należy do tej samej rodziny platform sklepowych co np. Magento. Z prawie 4 milionami pobrań i liczbą 310 wbudowanych funkcji jest jednym z najważniejszych rozwiązań e-commerce na świecie i pewnym numerem 1 w Europie. Oprogramowanie budowane jest przez 70 ekspertów, których głównym celem jest spełnienie oczekiwań użytkowników i umożliwienie im osiągnięcia sukcesu w e-handlu. Dlatego firma zdecydowała się udostępnić swoje oprogramowanie w modelu opensource i w pełni bezpłatnie. W charakter PrestaShop idealnie wpisuje się integracja z systemem SALESmanago Marketing Automation, który uzupełnia funkcje sklepowe możliwością prowadzenia działań marketingowych i sprzedażowych.

SALESmanago Marketing Automation identyfikuje i monitoruje zachowanie konkretnych osób na stronie WWW sklepu oraz w realizowanych działaniach marketingowych i sprzedażowych. Na tej podstawie powstaje profil behawioralny każdego potencjalnego i aktualnego klienta firm. W oparciu o informacje o zachowaniu osób system automatycznie segmentuje klientów i pozwala uruchamiać automatyczne spersonalizowane komunikaty w wybranym przez operatora kanale marketingowym. Dodatkowo dane behawioralne mogą zostać automatycznie uzupełnione o informacje transakcyjne, dzięki czemu zupełnie inne wiadomości otrzyma osoba, która kupuje coraz mniej, coraz więcej lub jej zakupu utrzymują się na stałym poziomie. Stosując Marketing Automation sklepy internetowe zaczynają docierać z informacjami i ofertami idealnie dopasowanymi do preferencji każdego z klientów w odpowiednim czasie i kanale komunikacji.

Integracja SALESmanago Marketing Automation i PrestaShop

Połączenie obu rozwiązań opiera się na instalacji w platformie sklepowej specjalnie opracowanej wtyczki(pluginu). Techniczna instrukcja uruchomienia integracji znajduje się tutaj: Integracja z platformą sklepową PrestaShop

Co obejmuje i jak przebiega integracja?

Integracja polega na zainstalowaniu wtyczki i podaniu kilku informacji niezbędnych do skutecznego połączenia systemów. Zaczynamy od zalogowania się w obu platformach następnie wykonujemy 3 proste kroki.

1. Umieszczamy kod monitorujący SALESmanago

Wdrożenie kodu monitorującego polega na skopiowaniu go z SALESmanago z menu Ustawienia>Integracja i wklejeniu do pliku footer.tpl w PrestaShop. Musimy pamiętać aby nie dokonać żadnych zmian w kodzie monitorującym.

2. Instalujemy wtyczkę(plugin)

W panelu PrestaShop w zakładce moduły wybieramy opcję „dodaj nowy moduł” i następnie wybierz plik. Tutaj wybieramy pobrany wcześniej plugin SALESmanago i klikamy prześlij moduł. Zaraz po instalacji wprowadzamy kilka podstawowych parametrów niezbędnych do autoryzacji połączenie między systemami. Wszystkie znajdziemy w zakładce SALESmanago>Ustawienia>Integracje. Będziemy potrzebować:

  • ID klienta;
  • API Secret;
  • e-mail;
  • endpoint.

3. Integrujemy newsletter i zgody na wysyłki marketingowe

Integracja wysyłek newsletterów i przekazywania zgód na otrzymywanie wiadomości marketingowych oraz ich wycofywania odbywa się całkowicie automatycznie. Jednak, żeby było to możliwe musimy zrobić dwie rzeczy. Pierwsza będzie polegać na zmianie kilku parametrów w odpowiednim pliku w PrestaShop. Druga to wklejenie linków Opt-in/Opt-out callbacks. Dzięki nim możliwe jest automatyczne przesłanie między systemami informacji, że dany użytkownik właśnie wyraził lub cofnął zgodę. Dokładny opis koniecznych zmian dostępny jest tutaj: Integracja z platformą sklepową PrestaShop

Po zainstalowaniu wtyczki nastąpi:

  1. Integracja formularzy na stronie sklepu:
    • Formularz rejestracji nowego użytkownika
    • Formularz logowania do sklepu dla istniejących użytkowników
    • Formularz zapisu na newsletter
    • Koszyk zakupowy – automatyczna informacja o dokonywanych zakupach i porzuceniu koszyka
    • Automatyczna synchronizacja zgód na otrzymywanie wiadomości marketingowych
  2. Rozpoczęcie monitorowania kontaktów w sklepie internetowym
  3. Integracja i przesłanie wszystkich danych o użytkownikach z platformy sklepowej do SALESmanago Marketing Automation

Opisana wtyczka została stworzona we współpracy z firmą  Waynet, która zajmuje się tworzenie rozwiązań dedykowanych dla e-commerce.

Co zyskujemy dzięki integracji

1. Identyfikacja i monitorowanie zachowania osób wchodzących do sklepu internetowego

System monitoruje zachowanie konkretnych osób przeglądających ofertę sklepu. W dużym uproszczeniu pełni rolę klasycznej ekspedientki, która śledzi ruch wszystkich klientów wewnątrz sklepu i obserwuje jakimi i jak bardzo produktami są poszczególni z nich zainteresowani.  Na tej podstawie  buduje ich profil. Dzięki temu wiemy czym dokładnie są zainteresowani poszczególni użytkownicy i na jakim etapie podejmowania decyzji zakupowej obecnie się znajdują. Pozwala to automatycznie reagować w kluczowych sytuacjach komunikując się z klientem i pomagając mu podjąć decyzję o zakupie.

2. Dynamiczne wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą

Posiadając wiedzę jakimi produktami są zainteresowani poszczególni klienci, kiedy odwiedzają stronę WWW możemy bardzo dokładnie targetować wysyłane im oferty. System automatycznie wybiera produkty, którymi jest zainteresowany konkretny klient, umieszcza w szablonie wiadomości i wysyła w odpowiednim momencie. Bardzo często taka oferta wysyłana jest kiedy klient odwiedzi sklep, przejrzy kilka produktów ale w trakcie wizyty nie dokona zakupu. Wtedy system automatycznie generuję taką wiadomość i wysyła np. 3h od wizyty. Tego typu wiadomości dopasowane pod względem czasu i treści wysyłki do indywidualnego odbiorcy osiągają średnio 400% wyższe wskaźniki konwersji, ich OR i CTR dochodzi do odpowiednio 44% i 18%.

3. Wiadomości e-mail z porzuconym koszykiem

Jeszcze ważniejszym sygnałem świadczącym o chęci dokonania zakupu jest dodanie produktów do koszyka zakupowego. Zdarza się że klienci nie kupują produktów, które dodali do koszyka. Wtedy mówimy o porzuconym koszyku. W takiej sytuacji SALESmanago może automatycznie wysłać zawartość porzuconego koszyka wraz z ofertą rabatu lub darmowej wysyłki. Automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail zawierających porzucony przez klienta koszyk i przypominający o możliwości jego wykupienie skutecznie ograniczają ilość porzuceń. Dodatkowo często wpływa na zwiększenie średniej wartości zakupów, gdyż klienci starają się maksymalnie wykorzystać stały koszt dostawy.

4. Rekomendacje produktowe na stronie sklepu

Mechanizm, który dopasowuje produkty wysyłane w wiadomości e-mail do profilu użytkownika może równie skutecznie wyświetlać dopasowane produkty w formie ramek produktowych na stronie internetowej sklepu.

5. Dopasowane i personalizowanie formularze kontaktowe

Formularz kontaktowy, również może dopasowywać się do zachowania osób odwiedzających stronę WWW. W zautomatyzowany sposób może dopasowywać swoją treść do przebiegu wizyty anonimowych i zidentyfikowanych użytkowników strony WWW. Dzięki temu zaoferuje on pomoc przy wyborze produktu, którego poszukuje dany klient.  Im lepiej dopasowana treść formularza kontaktowego do potrzeb poszczególnych klientów, tym więcej konwersji i pozyskanych kontaktów.

Więcej informacji na temat wykorzystania Marketing Automation w e-Commerce można znaleźć TUTAJ.

 

 

 

 

 

 

 

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]