Localized Marketing Automation, czyli lokalne Marketing Automation

Localized Marketing Automation (LMA) to technologia, która pomaga zarządzać strategią marketingową w przedsiębiorstwach posiadających scentralizowaną jednostkę główną i szereg rozdrobnionych filii. Powstała po to by poszczególne oddziały mogły efektywnie generować popyt na poziomie lokalnym przy jednoczesnym zachowaniu spójności przekazu całej marki. Niektóre narzędzia tego typu zaprojektowane są głównie do zarządzania aktywami marki, inne zaś do wykonywania wielokanałowych działań marketingowych. Są również takie, które po prostu łączą obie te funkcje, pozwalając na poprawę skuteczności wszystkich działań wizerunkowych.

Dla kogo odpowiednie jest takie rozwiązanie?

Firmy i organizacje, które zarządzają marką krajową lub międzynarodową w sposób scentralizowany, posiadając jednocześnie rozproszone filie, oddziały regionalne czy też sieć dystrybutorów często borykają się z problemem nadmiernych kosztów związanych z marketingiem, jak i nieefektywnych strategii  wizerunkowych. Często też po prostu nie są w stanie sprostać wymaganiom rozproszonego środowiska marketingowego, które nierzadko bywa bardzo zróżnicowane, w zależności od lokalizacji. Na szczęście dla sprzedawców, na rynku dostępne są technologie opracowane specjalnie w celu rozwiązania tego typu problemów. Są to systemy LMA (localized marketing automation) umożliwiające prowadzenie kampanii lokalnym zespołom marketingowym z jednoczesnym dostosowaniem się do reguł płynących z „samej góry” przedsiębiorstwa.

Najczęstsze problemy rozproszonych organizacji

W dzisiejszym świecie klienci oczekują dotarcia do nich za pomocą wszelkich dostępnych kanałów komunikacji, szczególnie tych z wykorzystaniem nowych technologii. Wielu lokalnych sprzedawców może nie mieć odpowiedniej wiedzy i doświadczenia aby odpowiednio reprezentować markę na tym polu. Nierzadko tracą więc ogromne ilości nakładów na agencje, których zadaniem jest dostosowanie materiałów reklamowych do lokalnych warunków i preferencji. Ogromnym problemem jest także brak odpowiedniej komunikacji i zgodności między ośrodkami lokalnymi i centralnym. W rezultacie, lokalni przedstawiciele często szukają autonomii prowadząc lokalne kampanie „na własną rękę” bez aprobaty władz odgórnych, a to sprawia, że komunikacja marki często jest po prostu niespójna.

Jak działają technologie LMA?

Platformy typu LMA pozwalają połączyć wymogi marketingu korporacyjnego z potrzebami lokalnych sprzedawców. Przede wszystkim, umożliwiają one centralizację zasobów korporacyjnych marki i rozpowszechniania zatwierdzonych szablonów dla lokalnych oddziałów. Funkcja ta często nazywana jest „dynamic templating” i pozwala ona na decydowanie, która z części kampanii może, a która definitywnie nie powinna być zmieniana przez lokalnych marketerów. Lokalni specjaliści posiadają z kolei automatyczny dostęp do obrazów, szablonów i całych kampanii, mogąc jednocześnie dokonać ich personalizacji względem lokalnych odbiorców. Narzędzia LMA dają możliwości, które często już znajdują się w organizacji. Jednak tylko one pozwalają zdobyć pełny wgląd w efektywność komunikacji między marką a lokalnymi jej przedstawicielami. Pozwalają one również odciążyć podmioty lokalne z ciężaru realizacji całej kampanii poprzez zcentralizowaną skalowalną platformę, w której pożądane praktyki wbudowane są w gotowe szablony. Tak jak platforma LMA może zastąpić odrębne techniki marketingowe dla podmiotów lokalnych, tak i realizacja kampanii może być wspierana i mierzona przez marketing korporacyjny. Daje to marketerom autonomię w lokalnej komunikacji, jednocześnie jednak zapewnia możliwość nadzoru spójności marki. Narzędzia te mogą być dostosowane do unikalnych umiejętności podmiotów lokalnych. Bardziej wyrafinowani specjaliści mogą z większą fantazją opracowywać swój strategie, podczas gdy ci mniej zaawansowani mogą po prostu zdać się na firmowe zarządzanie kampanią dla lokalnych klientów. Platformy tego typu są także idealnie dopasowane dla tych branż, w których istnieje wysoki stopień kontroli i regulacji – pomagają one uzyskać pełną zgodność, jak i przechowywać kompletną historię komunikacji wychodzącej poza firmę.

Dlaczego warto?

Faktem jest, iż rozproszone marki często nie są przygotowane na pełne wykorzystanie cyfrowej rewolucji, mając tendencję do kurczowego trzymania się tradycyjnych praktyk. Lokalni marketerzy zdają sobie jednak sprawę z konieczności lokalnego zaangażowania swoich odbiorców z pomocą nowoczesnych technologii. Platformy LMA są do tego w pełni dostosowane – pozwolą nie tylko zwiększyć zyski przy jednoczesnym zmniejszeniu budżetu na reklamę, ale także udoskonalić wielokanałowe lokalne działania, zachowując przy tym pełne wsparcie marketingu korporacyjnego.

Według najnowszego raportu Gleanster Research, oczekiwany wzrost dochodu może wynieść aż 62%, przy redukcji kosztów sięgającej nawet 52%. Do niekwestionowanych zalet zaliczyć można także fakt, iż scentralizowany dostęp do standardów marki pozwala na personalizację materiałów zgodnie z odgórnymi regulacjami. To z kolei pozwala nie tylko na zarządzanie spójnością marki, ale i zwiększenie cyfrowego zaangażowania odbiorców na poziomie lokalnym. Niewątpliwie zmniejsza się również czas cyklu kampanii, a jej efekty widoczne są znacznie szybciej i znacznie wyraźniej.

LMA w SALESmanago Marketing Automation

SALESmanago Marketing Automation, dzięki zaawansowanym możliwościom konfiguracji kont użytkownika, współdzielenia kampanii marketingowych i ustawień dostępu do danych przechowywanych w systemie, wręcz idealnie sprawdza się w firmach, które potrzebują realizować spójne działania marketingowe w całej grupie oraz zostawić swobodną rękę w samodzielnym realizowaniu działania przez lokalne jednostki. Pełne wykorzystanie funkcjonalności SALESmanago pozwala centrali realizować, analizować i kontrolować podstawowe działania marketingowe dla całej grupy. Możliwość współdzielenia i udostępniania poszczególnych elementów kampanii marketingowych takich jak szablony wiadomości lub reguły automatyzacji pozwala zadbać o spójność graficzną wszystkich przekazów i pozostawia lokalnym jednostkom możliwość edytowania i dopasowywania komunikacji do lokalnych uwarunkowań. Możliwe jest również prowadzenie własnych indywidualnych działań na podstawie udostępnionych lub stworzonych samodzielnie procesów. Przewagą SALESmanago jest to, że w spójny sposób możliwe jest połączenie działań lokalnych i centralnych przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli nad realizowanymi pracami po stronie centrali.



SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]