FOKUS, czyli analytics w wersji „smarter”

Artur Kurasiński i jego zespół zupełnie niedawno stworzyli narzędzie, które przenosi analitykę internetową na nowy, wyższy poziom. FOKUS, bo tak nazywa się system, pozwoli na bieżące gromadzenie wielu danych z różnych źródeł w jednym miejscu. Dzięki niemu bez zbędnych wysiłków zyskujemy syntetyczny obraz wszystkich naszych aktywności w Internecie. Poniżej nasza subiektywna recenzja.

 

 

 

 

Czym jest Fokus?

Fokus to narzędzie analityczne z grupy smart analytics zaprojektowane dla wszystkich, którzy chcą mieć bieżący pogląd na efektywność swoich działań marketingowych – niezależnie od wiedzy i posiadanych umiejętności. Poprzez analizę danych gromadzonych z kilku źródeł naraz system pozwoli monitorować nasz biznes w czasie rzeczywistym, na bieżąco wskazując obszary, które wymagają od nas więcej uwagi lub poprawy. Nie tylko przetworzy on wszystkie informacje oraz wskaże istniejące problemy, ale i sam zaproponuje odpowiednie rozwiązania. I to bez konieczności stałego monitorowania platformy. Wystarczy tylko, że jednorazowo ustawimy alerty, a Fokus na bieżąco skontaktuje się z nami proponując sposób rozwikłania problemu.

Podstawowe cechy i funkcje

Fokus stworzony jest zarówno do pracy indywidualnej, jak i zespołowej. Poszczególni użytkownicy uprawnieni mogą zostać do korzystania jedynie z wybranych funkcji panelu sterowania z osobna lub pracować nad całością jako jeden zespół. Dedykowany jest nie tylko dla poważnych graczy na rynku – jego funkcjonalność z pewnością docenią także właściciele startupów, organizacji non-profit, małych i dużych sklepów internetowych, domów mediowych, agencji, blogów i wielu innych, a panel sterowania dostępny będzie z każdego urządzenia przenośnego, czy to z systemem Windows, iOS, BlackBerry czy z Androidem. Dzięki temu mamy kontrolę nad swoim biznesem w każdych warunkach i miejscu.

Narzędzie pozwala na zebranie wielu cennych danych w jednym miejscu, dzięki czemu zyskamy syntetyczny i całościowy obraz wszystkich naszych aktywności. Umożliwia on pełną integrację danych zarówno z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram oraz YouTube, jak i kont z Google Analytics oraz Google Webmaster Tools. Dodatkowo pozwala monitorować sieć dla wybranych fraz i kluczowych słów w Google. Dzięki monitorowaniu Internetu i mediów społecznościowych w kilka sekund zyskujemy informację o tym kto i w jaki sposób o nas pisze.

System na bieżąco poinformuje nas także o tym, co dzieje się w naszej firmie. Do platformy pozwala podłączyć wszelakie aplikacje klasy CRM i dowolne oprogramowanie czy urządzenia, które posiadają API. Poprzez funkcję śledzenia hostingu dostaniemy informację także wtedy, gdy strona przestanie działać. Pozwala on na bieżące monitorowanie wszelkich kanałów – ustawiając alarmy dla najważniejszych dla nas wskaźników, możemy być pewni, że Fokus na czas poinformuje nas o wszystkich problemach i niezbędnych rozwiązaniach. Narzędzie pozwoli więc na szybkie wykrycie wszelkich nieprawidłowości, zarówno na stronie, blogu, sklepie, jak i w komunikacji marketingowej z klientem.

Jak jest zbudowany?

Panel główny Fokusa podzielony jest na trzy sekcje: On Site, Monitoring oraz Social Battle. Dla każdego z działów zaprezentowane są ogólne informacje – więcej detali otrzymujemy po kliknięciu na konkretną sekcję. Pierwsza z nich informuje nas o ruchu na stronie – liczbie wizyt, użytkownikach, odsłonach, współczynniku odrzuceń i źródłach ruchu. W drugiej części zwanej Monitoring narzędzie dostarcza nam wiadomości na temat tego, gdzie znalazły się wzmianki na temat kluczowych słów, a także jakie miały one emocjonalne zabarwienie. Ostatnia już sekcja (Social Battle) umożliwi nam szybkie porównanie naszych działań w serwisach społecznościowych wraz ze szczegółowym zaprezentowaniem każdego z serwisów z osobna. W menu na górze znajdziemy też funkcjonalność, która do tej pory wzbudza największe emocje – są to Hints, czyli wskazówki na temat tego jak zoptymalizować swoją stronę i tym samym uzyskać lepsze wyniki.

Dodatkowe zalety

Za niekwestionowaną zaletę Fokusa uznać można również fakt, iż jest on intuicyjnie prosty w obsłudze. Niezaprzeczalnym atutem jest także jego niezwykle przyjemna i gustowna grafika – dane zaprezentowane mogą zostać w postaci wbudowanych widgetów lub naszych własnych szablonów. Fokus w mgnieniu oka stworzy dla nas także efektowny i czytelny raport, dzięki któremu wszystko będzie doskonale widoczne i przejrzyste, a w dodatku skondensowane w jednym miejscu. Pokaże w jakich kanałach musimy działać mocniej i pozwoli dokładnie zbadać skuteczność wszystkich naszych aktywności. Jednym słowem, doskonałe narzędzie dla tych, którzy lubią mieć wszystko w jednym miejscu, jasno i klarownie.

Więcej na temat Marketing Automation!

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]