Marketing Automation dla prawników?

Firmy prawnicze często z istnieniem działu marketingu wiążą nadzieje na szybkie i łatwe pozyskanie dziesiątek nowych klientów. Smutna prawda jest jednak taka, że nie radzą sobie one z najnowszymi zdobyczami w dziedzinie marketingu. Są też praktycznie nieobecne w cyfrowych kanałach komunikacji.

Brak doświadczenia biznesowego

Pierwszy problem polega na tym, że prawnicy zarządzający całą swoją kancelarią są doskonałymi prawnikami, niekoniecznie jednak dobrymi przywódcami. Często nie posiadają odpowiedniego doświadczenia w prowadzeniu firmy, a kierownictwo przypadło im w udziale głównie ze względu na wybitne osiągnięcia w dziedzinie prawa, nie biznesu. Stąd, bez odpowiedniej wiedzy z zakresu zarządzania firmą, dział marketingu wydaje się im niezbyt istotnym elementem, błahostką. Bez zrozumienia zasad jakimi rządzi się współcześnie biznes, ciężko jest pojąć i docenić wagę skutecznie prowadzonego marketingu.

Brak zrozumienia odpowiedniego słownictwa

Można zauważyć ogromną różnicę w słowniku prawników i całej reszty świata. Organizacje związane z technologiami i inne organizacje B2B mówią kategoriami leadów, generowania popytu, zespołów sprzedaży i wskaźnika ROI. Dla kancelarii prawniczych może być niezwykle trudne natomiast by o potencjalnych klientach zacząć myśleć „leady” i z dnia na dzień zdecydować się na wdrożenie całych skomplikowanych kampanii marketingowych. W dobie ogromnej konkurencji i coraz bardziej wymagających klientów wydaje się to jednak niezbędne.

Brak funduszy

Przeciętne wydatki kancelarii prawniczych na marketing w USA to około 2,8 – 2,4% przychodów brutto.  Dla przeciętnych firm z całego świata wydatki te wynoszą około 9%. Bez odpowiedniego finansowania, zespoły marketingowe nie są w stanie efektywnie działać, a prawnicy, nie widząc efektów, nie chcą wkładać w to jeszcze więcej środków. Rzeczywiście, 2% to zdecydowanie za mało jeśli chodzi o efektywne kampanie.

Najlepiej jest traktować wydatki na marketing jako inwestycję, która zapewni odpowiedni zwrot w swoim czasie. Marketerzy pomagają dotrzeć do szerszego grona odbiorców po niższych kosztach niż indywidualne wysiłki każdego z prawników z osobna. Mogą oni pozostawać z potencjalnymi klientami w stałym kontakcie, na bieżąco dostarczając im informacje i treści, które pomogą w razie potrzeby szybko zdecydować się na nasze usługi. W tym czasie prawnicy mogą spokojnie skupić się na bezpośrednich interakcjach z kluczowymi i bieżącymi klientami.

Internet wśród firm prawniczych

W dzisiejszych czasach głównym źródłem informacji już dawno przestały być gazety. Dlatego, większość potencjalnych klientów w potrzebie poszukiwań prawnika zacznie właśnie od Internetu. Widoczność w sieci jest więc niezbędna, i to nie tylko na zwykłej stronie internetowej. Świetnym sposobem na przekazanie swojej wiedzy może być na przykład blog ekspercki czy kanały w mediach społecznych, na którym na bieżąco dzielić się można swoją wiedzą. Zawód prawnika od zawsze bazował na relacjach międzyludzkich. Warto więc zainwestować w takie środki komunikacji, które pozwolą nam lepiej dotrzeć do potencjalnych i aktualnych klientów, jak i naszych biznesowych partnerów.

Już samo umieszczenie reklamy na portalu branżowym pomoże nam stać się widocznym – w ten sposób nie dowiemy się jednak w jakim stopniu nasz komunikat był skuteczny. Tutaj z pomocą przyjść może Marketing Automation – narzędzia, które pozwolą nam śledzić efektywność każdej z naszych marketingowych aktywności. Narzędzie do automatyzacji marketingu pozwoli nam dokładnie zbadać czy reklama skierowała ludzi dalej na naszą stronę lub bloga, czy przeczytali oni nasze artykuły i e-maile, a także zidentyfikuje kto i kiedy pojawia się na naszej stronie a także czym jest najbardziej zainteresowany. Wszystkie wyniki zaprezentowane będą na bieżąco w postaci czytelnych tabelek i wykresów. Szacuje się, że firmy korzystające z systemów marketing automation pozyskują wzrost potencjalnych klientów aż o 450%. Można to rozumieć jako jasny znak, że przyszedł i czas na marketing automation w świecie prawniczym.

3 proste kroki z marketing automation dla firm prawniczych:

Lead Nurturing

Klienci firm prawniczych poszukują pomocy i odpowiedzi na konkretne pytania. Edukacja takiego klienta jest bardzo ważna. Prosta automatyczna seria wiadomości, które zostaną wysłane w równych odstępach czasu do każdego pozyskanego kontaktu pozwolą zachęcić większą liczbę osób do skorzystania z usług konkretnej kancelarii. Taki program mógłby składać się z 5 wiadomości:

  1. Przedstawia kancelarię i osobę prawnika
  2. Tłumaczy dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalnej kancelarii
  3. Informuje o zakresie dostępnych usług
  4. Wyjaśnia jak przebiega współpraca z prawnikiem i kancelarią
  5. Zaprasza na wstępne spotkanie – rozmowę.

Po takiej serii wiadomości Klienci będą bardziej świadomi, wyższy poziom wiedzy rozwieje ich wątpliwości i chętniej odwiedzą kancelarię, aby skorzystać z jej usług.

Automatyczna segmentacja Klientów

Każda kancelaria albo oferuje wiele różnych segmentów usług prawniczych, albo specjalizuje się w kilku konkretnych obszarach. SALESmanago monitoruje zachowanie osób na stronie WWW, czyli widzi jakie podstrony przeglądają w trakcie wizyt poszczególne osoby. Na tej podstawie może automatycznie przypisywać segment zainteresowania do danej osoby i potem automatycznie edukować ją w zakresie zainteresowania. Np. sprawy majątkowe lub rozwodowe.

Automatyczne formularze pop-up na stronie WWW

Skoro mamy segmenty klientów na stronie WWW, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyświetlić im formularz pop-up dający odpowiedź w temacie ich zainteresowania. Np. osobie zainteresowanej sprawami spadkowymi formularz o treści:

„Masz problem ze spadkiem? Skorzystaj z bezpłatnej porady naszej kancelarii.”

Tego typu formularze są znaczniej częściej uzupełniane, ponieważ dają odbiorcy to czego on realnie potrzebuje. Dzięki nim dużo skuteczniej konwertujemy anonimowych ruch na stronie na konkretne kontakty.

 

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]