Jesteś przekonany, że automatyzacja marketingu pomoże Twojej firmie, przeczytałeś na ten temat już wszystko a teraz pozostaje Ci tylko przekonać do tego pomysłu szefa? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci uzasadnić dlaczego wdrożenie Marketing Automation będzie właściwym wyborem
1. Najważniejsze statystyki
Gdy przychodzi do obcięcia budżetu w firmie zazwyczaj pada na dział marketingu. Według badań przeprowadzonych przez IBM 100% CEO właśnie tam zaczyna cięcia kosztów. W takiej sytuacji wdrożenie marketing automation będzie rozsądną inwestycją, pozwala on na obniżenie kosztów na marketing przy jednoczesnym wzroście sprzedaży. Pamiętaj, by na rozmowie z szefem nie dać ponieść się emocjom – zamiast tego postaraj się zgromadzić twarde dowody i najnowsze statystyki, które udowadniają skuteczność systemów tej klasy. Nie zapomnij wspomnieć, że firmy korzystające z automatyzacji zauważają ponad 10% wzrost przychodów już w ciągu 6-9 miesięcy, a koszt pozyskania klienta zmniejsza się o 12,2%.
2. Twarde biznesowe dowody
Każdy szef chce wiedzieć jak wydawany jest każdy grosz w jego firmie. Przygotuj sobie nie tylko twarde liczbowe dowody, ale i case studies dowodzące skuteczności takiego rozwiązania. Przy dzisiejszej liczbie firm korzystających z automatyzacji marketingu znalezienie ciekawych przykładów nie powinno stanowić żadnego problemu. Najlepiej szukać ich w branży, w której działa też nasza firma.
Warto także pokusić się o przedstawienie szefowi wskaźnika ROMI – zwrotu z inwestycji na marketing. Obliczenia na temat tego, ile godzin dziennie zostanie zaoszczędzonych dzięki zautomatyzowaniu pewnych czynności marketingowych z pewnością skutecznie zadziałają na wyobraźnię. Nie zapomnij, by oprócz korzyści wspomnieć także o potencjalnych problemach i trudnościach przy wdrożeniu – przede wszystkim konieczności nauki obsługi nowego systemu.
3. Lepsza strategia
Pokaż szefowi jak automatyzacja marketingu może pomóc szybciej i bardziej efektywnie zrealizować wszystkie marketingowe cele. Postaraj się pokusić o analizę, jak narzędzia Marketing Automation zmienią Twoją pracę na przestrzeni kilku najbliższych lat. Być może ich wdrożenie pomoże także w realizacji nowych celów, na które do tej pory wasz dział marketingu nie miał możliwości – przykładem może tu być analityka zachowania na stronie WWW, która pozwoli następnie na lepiej dobrane indywidualne akcje marketingowe. Firmy oferujące usługi Marketing Automation z pewnością pomogą znaleźć Ci masę możliwości – nie wahaj się do nich zwrócić w razie jakichkolwiek problemów.
4. Nowe działania
Jeśli od lat używasz tych samych strategii i działań marketingowych być może przyszedł czas na coś nowego. Postaraj się pokazać szefowi, jak z automatyzacją rozszerzy się zakres możliwych aktywności – nie bój się stosować pojęć takich jak lead-nurturing czy scoring klientów i objaśnij, jakie korzyści mogą przynieść Waszej firmie. Podkreślaj wszystkie pozytywne zmiany, jakie mogą nastąpić po zastosowaniu nowych narzędzi.
5. Odparcie ataku
Należy być przygotowanym na to, że nasz pomysł niekoniecznie spotkać się może z entuzjazmem. Najwięcej pytań z pewnością paść może odnośnie kosztów, czasu potrzebnego na wdrożenie i naukę obsługi a także, co najważniejsze, kiedy inwestycja zacznie przynosić zyski. Przygotuj odpowiedź na każde z potencjalnych pytań, powołując się na twarde dowody i liczby.
Marketing automation pomoże Twojej firmie zmniejszyć wydatki na marketing i prowadzić bardziej skuteczne, spersonalizowane kampanie marketingowe. Przygotuj jasną zwięzłą prezentację, w której dokładnie objaśnisz działania systemów klasy marketing automation, wypunktujesz wszystkie najważniejsze cechy systemu jak i funkcjonalności, które pomogą rozwinąć się waszej firmie, a wysiłek z pewnością nie pójdzie na marne.