Jak przekonać szefa do wdrożenia Marketing Automation?

Jesteś przekonany, że automatyzacja marketingu pomoże Twojej firmie, przeczytałeś na ten temat już wszystko a teraz pozostaje Ci tylko przekonać do tego pomysłu szefa? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci uzasadnić dlaczego wdrożenie Marketing Automation będzie właściwym wyborem

 

 

 

 

1. Najważniejsze statystyki

Gdy przychodzi do obcięcia budżetu w firmie zazwyczaj pada na dział marketingu. Według badań przeprowadzonych przez IBM 100% CEO właśnie tam zaczyna cięcia kosztów. W takiej sytuacji wdrożenie marketing automation będzie rozsądną inwestycją, pozwala on na obniżenie kosztów na marketing przy jednoczesnym wzroście sprzedaży. Pamiętaj, by na rozmowie z szefem nie dać ponieść się emocjom – zamiast tego postaraj się zgromadzić twarde dowody i najnowsze statystyki, które udowadniają skuteczność systemów tej klasy. Nie zapomnij wspomnieć, że firmy korzystające z automatyzacji zauważają ponad 10% wzrost przychodów już w ciągu 6-9 miesięcy, a koszt pozyskania klienta zmniejsza się o 12,2%.

2. Twarde biznesowe dowody

Każdy szef chce wiedzieć jak wydawany jest każdy grosz w jego firmie. Przygotuj sobie nie tylko twarde liczbowe dowody, ale i case studies dowodzące skuteczności takiego rozwiązania. Przy dzisiejszej liczbie firm korzystających z automatyzacji marketingu znalezienie ciekawych przykładów nie powinno stanowić żadnego problemu. Najlepiej szukać ich w branży, w której działa też nasza firma.

Warto także pokusić się o przedstawienie szefowi wskaźnika ROMI – zwrotu z inwestycji na marketing. Obliczenia na temat tego, ile godzin  dziennie zostanie zaoszczędzonych dzięki zautomatyzowaniu pewnych czynności marketingowych z pewnością skutecznie zadziałają na wyobraźnię. Nie zapomnij, by oprócz korzyści wspomnieć także o potencjalnych problemach i trudnościach przy wdrożeniu – przede wszystkim konieczności nauki obsługi nowego systemu.

3. Lepsza strategia

Pokaż szefowi jak automatyzacja marketingu może pomóc szybciej i bardziej efektywnie zrealizować wszystkie marketingowe cele. Postaraj się pokusić o analizę, jak narzędzia Marketing Automation zmienią Twoją pracę na przestrzeni kilku najbliższych lat. Być może ich wdrożenie pomoże także w realizacji nowych celów, na które do tej pory wasz dział marketingu nie miał możliwości – przykładem może tu być analityka zachowania na stronie WWW, która pozwoli następnie na lepiej dobrane indywidualne akcje marketingowe. Firmy oferujące usługi Marketing Automation z pewnością pomogą znaleźć Ci masę możliwości – nie wahaj się do nich zwrócić w razie jakichkolwiek problemów.

4. Nowe działania

Jeśli od lat używasz tych samych strategii i działań marketingowych być może przyszedł czas na coś nowego. Postaraj się pokazać szefowi, jak z automatyzacją rozszerzy się zakres możliwych aktywności – nie bój się stosować pojęć takich jak lead-nurturing czy scoring klientów i objaśnij, jakie korzyści mogą przynieść Waszej firmie. Podkreślaj wszystkie pozytywne zmiany, jakie mogą nastąpić po zastosowaniu nowych narzędzi.

5. Odparcie ataku

Należy być przygotowanym na to, że nasz pomysł niekoniecznie spotkać się może z entuzjazmem. Najwięcej pytań z pewnością paść może odnośnie kosztów, czasu potrzebnego na wdrożenie i naukę obsługi a także, co najważniejsze, kiedy inwestycja zacznie przynosić zyski. Przygotuj odpowiedź na każde z potencjalnych pytań, powołując się na twarde dowody i liczby.

 

Marketing automation pomoże Twojej firmie zmniejszyć wydatki na marketing  i prowadzić bardziej skuteczne, spersonalizowane kampanie marketingowe. Przygotuj jasną zwięzłą prezentację, w której dokładnie objaśnisz działania systemów klasy marketing automation, wypunktujesz wszystkie najważniejsze cechy systemu jak i funkcjonalności, które pomogą rozwinąć się waszej firmie, a wysiłek z pewnością nie pójdzie na marne.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]