Dlaczego Twój marketing nie działa?

Prowadzisz wiele działań w obrębie marketingu, starasz się być obecny we wszystkich kanałach i płaszczyznach, szukasz w sieci nowinek i coraz skuteczniejszych form reklamy? Wydajesz pieniądze na Google Adwords i nie widzisz wymiernych rezultatów? Brzmi znajomo?

Sprawdź, gdzie popełniasz błąd i jak go naprawić korzystając z Marketing Automation.

 

 

 

 

 

To nie jest tak, że kanały marketingowe nie działają i to w nich należy upatrywać źródło naszych niepowodzeń. Problem jest nieco bardziej złożony. Nawet najskuteczniejsze rozwiązania zawiodą, jeśli nasze działania nie będą przemyślane i poparte rozbudowaną strategią. Ważny jest plan i konkretny kierunek, do którego dążymy. Wydawanie pieniędzy na wszystko, co wpadnie nam w ręce nie ma najmniejszego sensu, jeśli nie przemyślimy wcześniej szczegółowo kierunku i celu naszych działań. Musimy pamiętać, że strategie komunikacji tworzone per kanał przestają działać, ponieważ my sami zaczynamy coraz częściej i dynamiczniej skakać pomiędzy różnymi kanałami komunikacji. Tak naprawdę nie ma już klasycznych źródeł komunikacji, teraz są punkty styku z klientem, w których musimy dynamicznie dopasować dla niego treść.

Poniżej znajduje się kilka praktycznych porad, jak uniknąć niespójnych działań, rozsianych w wielu różnych kierunkach:

1. Podstawa to zrozumienie konsumenta i skupienie się na jego potrzebach.

Jako właściciel przedsiębiorstwa musisz dobrze poznać swoich aktualnych klientów i dowiedzieć się dlaczego dokonali zakupu właśnie u Ciebie. System Marketing Automation pomoże Ci zrozumieć potencjalnych i aktualnych klientów, dzięki monitorowaniu ich zachowania. Wiedza ta pozwoli Ci się skupić na planowaniu i realizowaniu tych działań marketingowych, które generują realną sprzedaż i nowy przychód.

 

2. Zlecaj specjalistom te zadania, w których nie jesteś dobry.

Nowoczesny marketing jest złożony i wielowymiarowy. Niemożliwe jest więc realizowanie wszystkich działań samodzielnie i na najwyższym poziomie. Wiesz już, co jest kluczowe w marketingu Twojej firmy? Rozważ, czy nie korzystniej byłoby zlecić napisanie artykułu branżowego, a do kampanii Adwordsowych zaangażować profesjonalistę. Zanim jednak zdecydujesz się na działania outsourceingowe, musisz dokładnie wiedzieć, dokąd zmierzasz i jakie konkretnie rezultaty chcesz osiągnąć. Dzięki temu unikniesz niedomówień i jasno wyznaczysz kierunek działań podwykonawcom.

 

3. Zainwestuj w system do automatyzacji marketingu.

Zacznij od naprawdę dobrego systemu, który umożliwi Ci prowadzenie biznesu efektywniej. Pomyśl też o usprawnieniach nie tylko w obrębie marketingu, ale też przy zarządzaniu bazami danych, przepływie kontaktów w firmie i prowadzeniu sprzedaży. Dobry system Marketing Automation pozwoli Ci w pełni obsłużyć dotychczas realizowane działania i zostawi dużo możliwości na ich rozwijanie oraz wdrażanie nowych.

Jak wybrać odpowiedni system Marketing Automation?

 

4. Używaj wielu kanałów marketingowych i kontroluj ich skuteczność.

Jeżeli jeden z kanałów nie funkcjonuje odpowiednio, być może należy wprowadzić jakieś zmiany  lub usprawnienia. Musisz wiedzieć, które elementy się nie sprawdzają i w które lepiej już nie inwestować. Na rynku istnieje szereg możliwości, aby dotrzeć do klienta z ofertą. Klienci dzisiaj coraz aktywniej sami poszukują informacji o produktach i ofertach. Dlatego skuteczny marketing potrzebuje dwóch różnych sposobów komunikacji – inboundowej i outboundowej. Pierwsza skupia się na przyciągnięciu klientów poprzez udostępnianie treści (blog, strona WWW, webinary), dzięki czemu klient, szukając informacji w Google trafi właśnie na nas.  Outbound, to wszystkie te kanały komunikacji, które kierują treści bezpośrednio do odbiorcy (e-mail, sms, reklama). Łącząc te dwa sposoby komunikacji z jednej strony ułatwiamy klientom znalezienie naszej oferty, a z drugiej sami wskazujemy najważniejsze, potrzebne im informacje. Co najważniejsze, nie potrzebujesz wielu różnych rozwiązań do prowadzenia takiej komunikacji, ponieważ praktycznie wszystkie kanały mogą być automatycznie obsługiwane przez jeden system Marketing Automation.

Wielu przedsiębiorców wydaje duże pieniądze na narzędzia, które im się nie przydadzą z różnych względów. Najczęściej są przeznaczone dla zupełnie innych form działalności lub wymagają szczegółowej i specjalistycznej wiedzy, aby móc efektywnie za ich pomocą pracować. Dlatego tak ważne jest wyznaczenie sobie precyzyjnego planu i konsekwentne realizowanie go z dbałością o stałe monitorowanie skuteczności działań. Na przeciw naszym potrzebom wychodzą opracowane Kluczowe Wskaźniki Efektywności (ang. KPI), dzięki którym możemy monitorować stopień realizacji naszych celów, natomiast Marketing Automation pozwoli je łatwo przygotować.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]