Kiedy start-up potrzebuje systemu Marketing Automation?

Vector start up conceptMarketing Automation jest bardzo kuszącym systemem, pozwalającym na systematyczne pozyskiwanie nowych lead’ów. W końcu kto nie chciałby mieć ‘magicznej maszyny’, która automatycznie generuje potencjalnych klientów, a następnie zamienia ich w realnych kontrahentów? I faktycznie, nie potrzeba wiele, aby ruszyć z pierwszym zautomatyzaowanym projektem. Jednak, aby całość funkcjonowała sprawnie i na najwyższym poziomie, potrzeba kilku czynników.

 

 

Automatyzacja marketingu jest najczęściej związana z działalnością B2B ze względu na długi cykl dojrzewania leadów, ale równie często spotykamy się z wykorzystaniem automatyzacji w relacji B2C oraz e-commerce, a ostatnio coraz częściej także w działalności non-profit. Systemy klasy Marketing Automation są porównywane do dobrze naoliwionej maszyny, która sprawnie łączy oddzielne, ale silnie powiązane ze sobą elementy w jeden mechanizm. W konsekwencji oznacza to połączenie e-maili, blogów, formularzy, reguł, przycisków typu call to action, bannerów, SMSów w całościową, spójną kampanię.

Narzędzie niezbędne dla start –upów?

Paul Graham z Y Combinator uważa, że w pierwszej kolejności należy zająć się tymi rzeczami, które się nie skalują. Jednak w miarę rozrostu firmy, biznesu będzie coraz trudniej odpowiadać wszystkim ręcznie, reagować na każde zapytanie, czy komunikat w sposób całkowicie indywidualny. Oprócz tego, skupisz się w znacznej mierze na rozwinięciu i wypromowaniu produktu, który dopiero wchodzi na rynek. Wtedy szanse, że umknie ci reakcja na zapytanie potencjalnego klienta są całkiem spore. W konsekwencji zmarnujesz okazję pozyskania nowego kontrahenta. Dlatego rozkręcanie start –up’u prędzej czy później będzie wymagało każdej możliwej przewagi technologicznej, a Marketing Automation taką przewagę pozwoli wypracować.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, w jakim momencie najlepiej rozpocząć pracę z wykorzystaniem automatyzacji. To bardzo złożona kwestia, ponieważ wprowadzając ją zbyt wcześnie, wydasz niepotrzebnie pieniądze na system, który nie będzie mógł w pełni funkcjonować i wykorzystywać swój potencjał. Natomiast jeśli zdecydujesz się na automatyzację zbyt późno, to z dużym prawdopodobieństwem, zrobi to konkurencja. Wtedy pozostaje ci już tylko odrabianie strat.

Zanim wprowadzisz Marketing Automation

Przed podjęciem decyzji o automatyzacji marketingu, zadaj sobie trochę trudu i dowiedz się, jak najlepiej wykorzystać potencjał systemu, w jaki sposób dostosować go do specyfiki działalności, tak aby wycisnąć z niego jak najwięcej. Skorzystaj z organizowanych przez firmy webinariów, w trakcie których prezentowane są możliwości systemów, kwestie biznesowe, możliwości integracji i wszystko to, co może mieć realny wpływ na funkcjonowanie systemu w Twojej firmie. Daj sobie też czas na naukę samego systemu, jego przystosowanie i ewentualne błędy. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa i rosnącą liczbą klientów, poczynione działania zaowocują.

Podsumowanie

Pomimo niezaprzeczalnej skuteczności systemów Marketing Automation, czynnik ludzki jest w dalszym ciągu bardzo istotny. Stworzone maile i komunikaty muszą być odpowiednio skomponowane, tak aby w dalszym ciągu zachować wrażliwość na potrzeby ludzkie, tak jakby każdy e-miał wysyłany był ręcznie. Automatyzacja może być w pełni kontrolowana i absolutnie nic nie dzieje się tutaj przez przypadek. Natomiast odpowiednio wykorzystana z pewnością przyczyni się do osiagnięcia sukcesu.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]