Jak znaleźć najlepszy moment na wysyłkę e-maili?

wasted timeJeśli mówimy o skutecznym e-mail marketingu, to czas odgrywa tutaj kluczową rolę. Tak naprawdę niezależnie od tego, jak wartościowy contentowo jest nasz mailing i jak spersonalizowany, to jeśli wysyłkę uruchomimy w złym czasie, nie osiągniemy wyznaczonego celu.  Jedyne co zyskamy, to niski wskaźnik open rate oraz click through rate. 

 

 

 

 

Odnalezienie kluczowego momentu do wysyłki mailing jest zasadnicze, jeśli nie chcemy marnować okazji dotarcia do potencjalnego klienta za każdym razem, kiedy mailing nie jest odpowiednio dopasowany i przemyślany. Wysyłanie maili zbyt często może być szybko uznane za typowy spam. Z kolei wysyłki przeprowadzane stosunkowo rzadko i w dużych odstępach czasu mogą być przyczyną utraty części subskrybentów. Nie będą oni zwyczajnie pamiętać, czym zajmuje się dana firma, zwłaszcza jeśli tego typu informacji dostają kilka lub nawet kilkanaście razy w tygodniu. Subskrybenci mogą także nie pamiętać samego momentu zapisania się na nasza listę mailingową. Stąd już krótka droga do wypisania się z listy subskrybentów.

„Czas to pieniądz”

Sentencja znana każdemu sprzedawcy. Nie inaczej jest w kwestii odbiorców naszych maili. Warto wiedzieć, na co potencjalni klienci zwracają szczególną uwagę. Z całą pewnością przy okazji niektórych działań liczą oni na w zasadzie natychmiastowy feedback – chociażby w przypadku dokonania zakupów online. Wtedy podsumowanie zamówionych produktów do koszyka już po chwili powinno znaleźć się na ich mailu. Inaczej jednak wygląda kwestia zapisania się do newslettera. Tutaj warto zachować umiar i nie „atakować” dopiero co pozyskany kontakt serią wiadomości.

Odpowiedzmy sobie zatem na pytanie: jaki jest najlepszy czas na wysłanie maila?

Systemy do automatyzacji marketingu wyposażone są w szereg modułów i funkcjonalności, które pomagają zarówno marketerom jak i sprzedawcom traktować indywidualnie każdą osobę. System SALESmanago posiada od niedawna funkcjonalność, dzięki której dowiesz się, jaki jest optymalny czas na wysyłkę dla jego bazy kontaktów.

1. Aktywność kontaktu wg dnia tygodnia:

 

aktywnosc kontaktu w dni tygodnia

Powyższa analityka pozwala ustalić, w jaki konkretnie dzień tygodnia dany kontakt jest najabrdziej aktywny. Pomiar ten jest dokonywany an podstawie zachowania na stronie www i reakcji lub ich braku na wiadomości e-mail.

2. Aktywność kontaktu według godziny:

aktywność godzinowa

 

Z kolei analityka godzinowa pozwala ustalić, o jakiej porze dnia dane kontakty przejawiaja największą aktywność. Posiadając dane dzienne i godzinowe ustalisz idealną porę, kiedy należy wysłać mailing.

Podsumowanie

Oprócz powyższych analityk równie pomocne mogę okazać się wskaźniki OR i CTR – to szczegółowe dane otwarć i kliknięć maili. Dysponując połączeniem tak szczegółowych informacji bez z większego problemu za pomocą reguł automatyzacji możemy dopasować wysyłkę mailingu indywidualnie do danego użytkownika.  Warto również kontrolnie przeprowadzić na przykłąd ankietę wśród swoich subskrybentów, zapytać ich, ich, kiedy faktycznie mają najwięcej czasu na odbieranie poczty i czy istnieje moment, kiedy absolutnie nie należy wysyłac jakichkolwiek treści.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]