Na mój numer telefonu to trzeba sobie zasłużyć.

Operator dialing a phone numberPotencjalny Klient z dużym portfelem jest jak panna na wydaniu. Taka z dobrego domu i o anielskiej urodzie. Każdy chce ją zdobyć. Wszyscy o niej marzą. Jednak ona nie każdemu chce zostawić swój numer telefonu lub jakikolwiek inny kontakt do siebie. Nie każdego przyjmie do znajomych na fejsie. Numer otrzymają wybrańcy, a zaproszenie na spotkanie TEN jedyny.

Dzisiejsze dylematy działów sprzedaży i działów marketingu często skupiają się na kreowaniu sposobów dotarcia do nowych Klientów.  Czasami mam wrażenie, że starają się dotrzeć do jak największej liczby osób kosztem jakości samego dotarcia. Internet daje nam możliwość szybkiego dotarcia do ogromnych grup osób. Dla biznesu to znakomita szansa na szybki wzrost. Warto z niego korzystać. Jednak jak ze wszystkim tu również należy działać z rozwagą.

Na jednej z konferencji usłyszałem, że IT i marketing są jak młode, głodne pelikany. Niezależnie ile wrzucisz to i tak domagają się więcej. Gdy patrzę na działania marketingowe w sieci to uświadamiam sobie jak trafne jest stwierdzenie. Na większość kreacji reklamowych w sieci patrzę z dużym zaskoczeniem. Ciągle zastanawiam się dlaczego miałbym w to „wejść”.  Jeśli odpowiedź jest „dla niczego”  to znaczy, że pieniądze były źle wydane. I właśnie tych źle wydanych pieniędzy jest cała masa. Jeśli CTR Twojej kampanii wyniósł 0,12% to znaczy, że 99,88% pieniędzy zostało przepalone. No chyba, ze rozliczasz się za „kliki”. Wtedy stracił kto inny.

Wymiana danych w sieci pozwala śledzić człowieka i serwować mu dowolny komunikat marketingowy. Czasami klikamy w śledzące nas banery, a innym razem nas one odstraszają.

  • Co decyduje o wejściu w interakcje?
  • Dlaczego coraz mniej użytkowników to robi?
  • Jak wyróżnić się spośród zlewu informacji?

To (między innymi) na te pytania trzeba sobie odpowiedzieć zanim rozpoczniemy ściganie potencjalnych Klientów.

Rozmawiając z osobami reprezentującymi działy marketingu coraz częściej głównym tematem są lead’y sprzedażowe, a nie budowanie zasięgu czy działania budujące markę. Do tego, żeby użytkownik był lead’em musimy mieć do niego kontakt. Najczęściej jest to mail lub numer telefonu. Najchętniej jeno i drugie.

  • Kiedy TY ostatnio zostawiłaś/eś kontakt do siebie w jakimś sklepie?
  • Dlaczego to zrobiłaś/eś?

Być może dlatego, że ten przykładowy sklep sobie na to zasłużył. Prawdopodobnie zaoferował coś na czym Ci zależało. Coś co było relatywnie dużą wartością dla Ciebie. Twoi Klienci działają tak samo. Pamiętając o tym, że relatywnie duża wartość musi być coraz wyższa, ponieważ Klient jest coraz bardziej świadomy tego po co Ci jego dane. Nikt nie lubi niechcianej poczty czy upierdliwego telefonu od agenta call center. Jednocześnie większość z nas lubi otrzymać właściwą informację we właściwym czasie. Np. ofertę ubezpieczenia turystycznego tuż przed zimowymi feriami. Najlepiej jeśli już zamówiłem wyjazd do Austrii na narty lub od kilku dni szukam właściwego kurortu.

Przykład dobrze zaprojektowanej kampanii: jeśli kupiłem bilet lotniczy do Paryża to warto zaproponować mi hotel lub wypożyczalnie samochodów.

Przykład źle zaprojektowanej kampanii: jeśli kupiłem bilet lotniczy do Paryża to NIE warto mi proponować wycieczki autobusowej do Paryża lub biletu lotniczego do Londynu.

Przykład bardzo dobrze zaprojektowanej kampanii: jeśli kupiłem bilet lotniczy do Paryża, a wyjazd jest na weekend to z chęcią zostawię zgodę na wysyłanie mi materiałów marketingowych jeśli ktoś zaproponuje mi przewodnik: Paryż w weekend.

Tak. To są truizmy.  Jednak patrząc na kampanie w Internecie widzę jak wiele osób o tym zapomina. Paradoks polega na tym, że pomimo coraz lepszych narzędzi automatyzujących marketing on sam jest coraz mniej skuteczny. Adblokery i ślepota reklamowa z pewnością nie pomagają. Należy pamiętać, że automatyzacja działań marketingowych nie zwalnia o odpowiedzialności za przygotowanie właściwej komunikacji i jej formy. To tylko i aż narzędzie wspierające działania zespołów marketingu. Same nic nie zrobią, a efekty ciągle są w rękach ludzi tworzących kampanie.

Wracając do przykładu podanego na początku. Jeśli chcesz zdobyć pannę na wydaniu to najpierw musisz wiedzieć, że jest panną, która szuka męża, a później zachęcić ją do podania Ci numeru telefonu. Robiąc to nie oferuj swojej miłości każdemu napotkanemu człowiekowi, ponieważ stracisz dużo czasu, a czasami można zwyczajnie oberwać  od zazdrosnego męża.

Dziś nie wystarczy poprosić o numer telefonu.

Dziś trzeba sobie zasłużyć na jego otrzymanie, a proszących jest coraz więcej.

 

Marcin Renduda

www.leadfactory.pl

Więcej na temat Marketing Automation!

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]