500% wyższe zaangażowanie w e-Mail Marketing dzięki automatyzacji i personalizacji. Marketing Automation w branży nieruchomości.

Education concept: Case Study on keyMieszkanie jest zakupem bardzo nietypowym – jeden klient rzadko kupuje mieszkanie przed upływem 5 lat, a proces zakupu mieszkania trwa nierzadko nawet kilka miesięcy. Dlatego główne cele, jakie stawiamy przed systemem Marketing Automation związane są nie z retencją klienta, ale ze wsparciem samego procesu sprzedaży.

Z reguły klient przed kontaktem z działem sprzedaży spędza dużo czasu na analizie oferty w Internecie. Głównym wyzwaniem stojącym przed Marketing Automation jest takie poprowadzenie go przez ten proces „samodzielnego researchu”, aby w tym czasie:

  • zbudować jego zaufanie do firmy
  • wskazać to, co w naszej ofercie dla niego najkorzystniejsze
  • utrzymanie zainteresowania klienta w kluczowych momentach jego procesu zakupowego (klienta, który trafia na stronę na wczesnym etapie rozpoznawania rynku stosunkowo łatwo jest zgubić zanim dojrzy do podjęcia konkretnych kroków)

Dodatkową korzyścią, jaką możemy uzyskać z systemu SALESmanago Marketing Automation jest możliwość monitoringu jakości działań marketingowych. Odpowiednio tagując źródła wejść klienta na stronę dowiemy się, które kanały komunikacji przełożyły się na realne kontrakty.

 

Podstawowe integracje i automatyzacje

Poniżej opisane są podstawowe, nie wymagające wielkich nakładów, integracje i automatyzacje pozwalające zwiększyć efektywność komunikacji marketingowej dewelopera z zastosowaniem SALESmanago.

Zbieranie informacji

System SALESmanago zapisuje historie wszystkich wizyt poszczególnych użytkowników na witrynach dewelopera. Stosując proste macierze segmentacji możemy przypisywać poszczególnym użytkownikom tagi w zależności od tego, jakimi mieszkaniami (np. wg liczby pokoi) i w jakich inwestycjach się interesują. Dane te po identyfikacji użytkownika mogą być przesyłane do CRM i wykorzystywane do personalizacji e-maili oraz treści na stronie www.

Informacja o klientach kontaktujących się z biurem sprzedaży

Podstawą (poza wklejeniem kodu monitorującego) jest integracja formularzy kontaktowych umieszczonych na stronie internetowej. Formularze takie warto umieścić nie tylko na podstronie Kontakt, ale również na podstronach poszczególnych mieszkań i ofert. Informacja, którą otrzyma pracownik działu sprzedaży zostanie wzbogacona o listę przeglądanych przez użytkownika podstron oraz jego profil w postaci tagów opisujących, jakimi inwestycjami i mieszkaniami się interesował.

Dodatkowe kontakty marketingowe

Aby uzyskać możliwość wysyłki informacji na wcześniejszym etapie procesu zakupowego warto zachęcić użytkownika do pozostawienia swojego adresu e-mail na przykład przy okazji pobierania karty mieszkania (kiedy wiemy, że klient jest już mocno zainteresowany). Przygotowanie e-booka (na przykład z poradami dotyczącymi zakupu mieszkania) wymaga więcej wysiłku, jednak pozwala pozyskać kontakt do klienta na jeszcze wcześniejszym etapie.

 

case gr1

 

 

Maile powitalne i zachęcające do kontaktu

Do pozyskanych kontaktów możemy po upływie określonego czasu (kilku godzin czy jednego dnia) wysłać zautomatyzowany e-mail przypominający wiadomość od konkretnego sprzedawcy. W e-mailu tym można zachęcić użytkownika do zadania dodatkowych pytań i bardziej bezpośredniego kontaktu.

Użytkownikom, którzy uzyskują wysoki scoring, ale nie zdecydowali się na telefon lub odwiedziny w biurze możemy zaproponować specjalny rabat lub inny bonus, jeśli skontaktują się z działem sprzedaży w określonym czasie.

Targetowane mailingi

Do pozyskanej powyższymi metodami bazy kontaktów możemy wysyłać mailingi związane z aktualnie prowadzonymi akcjami promocyjnymi. Im lepiej maile te będą dopasowane do zainteresowań konkretnego użytkownika tym lepsze osiągniemy efekty.

Przykładowo Wawel Service proponuje swoim klientom oferty tygodnia – mieszkania oferowane w danym tygodniu z rabatem pozwalającym obniżyć koszt zakupu mieszkania o od 5000 do 12000 PLN (w zależności od inwestycji i powierzchni). Do bazy kontaktów dewelopera wysyłamy mailingi z informacjami o jednej takiej ofercie wraz z linkiem do niej, a także landing page’a ze wszystkimi ofertami tygodnia. Poszczególni użytkownicy otrzymują maksymalnie jeden taki mail tygodniowo, a w nim ofertę mieszkania z inwestycji i o liczbie pokoi, jakie wcześniej przeglądali na stronie internetowej. Współczynnik otwarć tego typu maili oscyluje wokół 40% a kliknięć wokół 25%.

 

oferta tygodnia

 

Dopasowane komunikaty na stronie www dla anonimowych użytkowników

Wykorzystując profil użytkownika możemy dopasować również komunikaty wyświetlane na stronie internetowej w postaci różnego rodzaju bannerów i pop-upów. Przykładowo na stronie głównej możemy wyświetlać oferty promocyjne dotyczące interesujących użytkownika mieszkań. To rozwiązanie dotyczyć może również użytkowników anonimowych, czyli takich, którzy nie zostawili nam wcześniej swoich danych. Możemy również zaproponować im bonus (np. bilet na targi, kupon rabatowy do sklepu z wyposażeniem wnętrz czy voucher na kawę w popularnej sieci) w zamian za pozostawienie swoich danych teleadresowych lub odwiedziny w biurze.

Lead Nurturing

Do nowych kontaktów, z którymi nie prowadzimy jeszcze bezpośrednich rozmów, możemy skierować serię maili przybliżających firmę, jak i konkretną inwestycję (np. lokalizację, infrastrukturę, itp.). W ten sposób możemy przekazać użytkownikowi więcej wartościowych informacji podzielonych na strawne fragmenty. Szczególnie wartościowe jest zastosowanie lead nurturing w przypadku niestandardowych, trudnych zagadnień, np. związanych z innowacyjnymi technologiami zastosowanymi w inwestycji.

Analizując, które maile użytkownik otwiera i w które klika, dowiadujemy się, co jest dla użytkownika szczególnie ważne, dzięki czemu będziemy później mogli lepiej dopasować komunikację marketingową i sprzedażową.

Dalsze możliwości integracji

Integrując system Marketing Automation z CRM dewelopera, możemy dodatkowo ułatwić pracę sprzedawców, łącząc dane klienta w CRM z informacjami o profilu jego odwiedzin na stronie (wielkość mieszkań, lokalizacje, wyszukania) i szczególnie interesujących go ofertach. Możemy również zautomatyzować analizę efektywności działań marketingowych. Dodatkowe możliwości stwarzają integracje z zewnętrznymi platformami reklamowymi czy aplikacjami umożliwiającymi prowadzenie prostych ankiet na stronach internetowych.

Możliwości zastosowania Marketing Automation są bardzo szerokie, a o ich wykorzystaniu powinny decydować potrzeby konkretnej firmy. Należy przy tym pamiętać, że Marketing Automation jest narzędziem, które wymaga wcześniejszej analizy procesów i potrzeb konkretnej firmy, kreatywności w zastosowaniu i rzetelnego monitoringu efektywności poszczególnych działań.

 

—-

Autorką powyższego artykułu jest Paulina Starzyńska-Wilbik, właścicielka agencji marketingu nieruchomości Premedium i autorka bloga marketingnieruchomosci.pl. Jako Partner SALESmanago wdrożyła rozwiązania marketing automation w Wawel Service i Futureal.

www.premedium.pl

www.marketingnieruchomosci.pl

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]