
Wszystko, co musisz wiedzieć o Lead Nurturing w wyczerpującym ebooku. Pobierz za darmo
1. Prosument: konsument chce być producentem
Spore partie 50 twarzy Greya opublikowano online w odcinkach, więc czytelnicy mogli na bieżąco komentować, sugerować inne rozwiązania, aktywnie uczestniczyć w procesie tworzenia. E.L. James, pracująca przedtem jako producentka telewizyjna, wiedziała, jak dopasować produkt do oczekiwań odbiorców – po prostu ZAPYTAŁA, czego chcą.
RADA: Przyjrzyj się start-upom, które zbierają fundusze przez crowdsourcing: tworzą społeczność wokół swojego produktu, prowadzą konsultacje i czują się wobec niej odpowiedzialni. Choć może pracujesz w dużej międzynarodowej firmie, nie pozwól, by administracja przysłoniła Ci klientów. Jak możesz ich zaangażować, sprawić, by poczuli się ważni?
2. Nie chodzi o oryginalność, ale o odbiorców
Trylogia o Greyu powstała jako fan fiction Zmierzchu. Tak, nam też trudno zobaczyć tu podobieństwo, ale E.L. James wie, że sukces nie bierze się z oryginalności, innowacji czy wymyślania czegoś na własną rękę, ale ze zrozumienia emocji czytelnika i ukształtowania książki zgodnie z ich pragnieniami.
RADA: Cykl Greya jest symptomem rewolucji konsumenckiej – przechodzimy na nowy etap myślenia o kliencie, gdzie stawiamy w centrum jego potrzeby. Przeczytaj więcej o najwyższym standardzie obsługi klienta (i o tym, czemu to nie zawsze najlepsze rozwiązanie).
3. WOMM. Społeczność to najlepsza reklama, jaką możesz mieć
50 twarzy Greya opublikowano w średnim australijskim wydawnictwie bez tradycyjnej kampanii marketingowej. Książka zyskała popularność (pobijając Harry’ego Pottera czy Dana Browna) dzięki przekazywanym z ust do ust rekomendacjom zachwyconych czytelników. Zaangażowanie społeczności osiągnięto jeszcze zanim tytuł pojawił się na rynku – w momencie kiedy czytelnicy współtworzyli książkę, towarzysząc autorce w procesie pisania. Czuli, że tekst powstał z myślą o nich, przez co byli bardziej entuzjastyczni i chętni do dzielenia się.
RADA: Zidentyfikuj swoich lojalnych klientów i wiedz, jaka władza leży w ich rękach. Word of Mouth Marketing może zdziałać więcej niż najdroższe kampanie.
Zastosuj te porady i niech Twoja wewnętrzna bogini zrobi potrójne salto!
Follow