O czym nie możesz zapomnieć tworząc kampanię e-mail marketingową?

Postman with envelope and e-mail signE-mail marketing po okresie pewnego zastoju spowodowanego zmęczeniem otaczającym nas z każdej strony spamem znów wraca do łask nie tylko przedsiębiorców, lecz także odbiorców naszych treści. Po początkowym zachwycie mediami społecznościowymi, w szczególności komunikacją z potencjalnymi klientami za pomocą Facebooka, znów zaczynamy korzystać z innych, równie skutecznych form dotarcia do potencjalnych klientów.

Coraz więcej firm inwestuje czas i pieniądze w budowanie efektywnych baz adresowych, coraz częściej też zdarza mi się subskrybować interesujące mnie sklepy internetowe czy firmy usługowe. Nadal jednak jest to sytuacja bardzo wyjątkowa. Większość przedsiębiorców nadal ma olbrzymi problem z przeprowadzeniem skutecznej kampanii e-mail marketingowej. O czym powinniśmy pamiętać rozpoczynając przygodę z tą formą reklamy?

Daj użytkownikowi powód…

Dlaczego powinienem zapisać się właśnie na Twój newsletter? Jaką wartość z tego tytułu otrzymam? Korzystając ze sklepów internetowych zauważam smutną tendencję do prezentowania suchej informacji, mówiącej o możliwości pozostawienia własnego adresu e-mail. Rezygnuję w zdecydowanej większości przypadków. Nie otrzymując w zamian żadnej wartości dodanej nie mam powodu, by pozostawiać swój adres w kolejnym miejscu w sieci.

Jakie korzyści można zaproponować użytkownikowi? Możliwości jest zazwyczaj wiele. Instrukcje, poradniki, darmowe materiały, e-booki, wiedza dzięki której staniemy się czymś więcej, niż tylko kolejnym sklepem internetowym z podobnymi do siebie produktami. Zostawię swój adres e-mail jeżeli w zamian otrzymam coś, co będzie miało dla mnie jakąkolwiek wartość.

Tytuł wiadomości to połowa Twojego sukcesu

Dobrym tytułem jesteśmy w stanie nie tylko zachęcić odbiorcę do otwarcia naszej wiadomości lecz także przekonać do skorzystania z naszej oferty. To pierwszy element, z jakim mamy styczność odbierając wiadomość w programie pocztowym. To on zazwyczaj decyduje o tym, czy tą wiadomość w ogóle przeczytam. Co ciekawe, promowane w wielu miejscach triki związane z formułowaniem tytułu zazwyczaj się nie sprawdzają.

W wielu poradnikach znaleźć można sposoby na wyróżnienie się z tłumu wiadomości, jakie trafiają do nas każdego dnia. Znaczki, symbole czy zbyt natarczywe słowa nie tylko mogą zostać uznane przez filtry jako spam lecz także negatywnie wpłynąć na odbiór samej wiadomości. W tym miejscu warto zaznaczyć, że tytuł wiadomości nie powinien być dłuższy niż 50 znaków. Aplikacje mobilne czy też niektóre programy pocztowe nie wyświetlają tytułów dłuższych niż podana powyżej wartość.

Newsletter to nie miejsce na długie treści

Zdarza mi się otrzymywać wiadomości mailowe, których przeczytanie wymaga ode mnie poświęcenia ogromnej ilości czasu. Eseje zawierające co najmniej kilka akapitów, odczytywane w programie pocztowym, to nie najlepsza forma komunikacji. Niejednokrotnie zdarzyło mi się usunąć wiadomość bez zapoznania się z jej treścią. Jeżeli nadawca nie był w stanie uszanować mojego czasu, nie doceniłem również jego starań.

Tworząc wiadomość, którą mamy zamiar przekazać osobom znajdującym się w naszej bazie adresowej skupmy się na najważniejszych treściach, dzięki którym zwrócimy uwagę naszego odbiorcy. Dłuższe materiały warto zamieścić na naszej stronie internetowej bądź blogu i wykorzystać newsletter do promocji tych właśnie adresów. Pomimo różnych badań nie istnieje sztywna granica dotycząca ilości znaków, jakie powinniśmy użyć w wiadomości. Warto więc zachować rozsądny umiar, testując skuteczność kolejnych wiadomości.

Testy i analiza podstawą udanej kampanii

Nigdy nie jesteśmy w stanie już podczas pierwszej wysyłki naszego newslettera z góry przewidzieć reakcji odbiorców naszej listy adresowej. Nadal jednak zaskakująca większość właścicieli z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nie używa podstawowych narzędzi analitycznych, mających szansę pomóc w rozwoju naszego biznesu. Przeprowadzając najprostsze testy A/B, polegające na wysyłce dwóch różniących się od siebie kilkoma elementami maili, jesteśmy w stanie stwierdzić która z wersji generuje nam bardziej satysfakcjonujące statystyki.

Bez względu na uzyskiwane wyniki zawsze istnieją elementy, które jesteśmy w stanie poprawić. Większość narzędzi do e-mail marketingu udostępnia nam nie tylko podstawowe statystyki, dzięki którym jesteśmy w stanie wyciągnąć wnioski co do skuteczności naszych działań. Poprawa współczynnika otwarć czy też liczby przekierowań na naszą stronę internetową jest więc jak najbardziej możliwa nawet bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy analitycznej.

***

Wymienione powyżej elementy to tylko część strategii prowadzącej do sukcesu naszej kampanii e-mail marketingowej. Z doświadczenia wiem jednak, że nadal są to najczęściej popełniane błędy w trakcie prac nad własnym newsletterem, szczególnie w sytuacji, gdy nie zlecamy tych działań profesjonalistom. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na główne czynniki wpływające na efektywność naszych działań. Kiedy opanujemy podstawy działań e-mail marketingowych, przejść możemy do bardziej złożonych rozwiązań.

 ————————————–

Autorem tekstu jest Artur Smolicki – specjalista marketingu internetowego, pasjonat mediów społecznościowych oraz możliwości tworzenia biznesu w sieci.

artur smolickiOd ponad 5 lat współpracujący z wieloma polskimi oraz światowymi markami budując ich wizerunek oraz doradzając w kwestii podejmowanych działań marketingowych. Analityk internetowy, skupiający się na efektywnym wykorzystaniu narzędzi marketingu internetowego. Ze szczególnym zainteresowaniem śledzi trendy zachodzące w sektorze MŚP oraz branży e-commerce. Subiektywny bloger, poruszający tematy związane z biznesem, reklamą oraz szeroko pojętą aktywnością w Internecie. Prelegent oraz szkoleniowiec, uczestnik konferencji branżowych w Polsce oraz za granicą. Autor wielu publikacji oraz artykułów, prezentowanych w takich magazynach jak Marketing w Praktyce, Marketer Plus czy też Bloomberg Businessweek Polska.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]