Co mała i średnia firma musi wiedzieć na temat Automatyzacji Marketingu?


Małe i średnie firmy, cechujące się bardzo wysoką dymamiką pracy, muszą ciągle starać się, by zwiększać skuteczność i wydajność swoich działań. Wszystko to, ma na celu pozostawienie konkurencji daleko w tyle. Odpowiedzią na pytanie jak to zrobić, jest Automatyzacja Marketingu.

W ramach Automatyzacji Marketingu stosowane są narzędzia weryfikacji danych, segmentacji rynku oraz zarządzania kampaniami. Ich celem jest wykonywanie wnikliwych analiz marketingowych, dzięki którym można stwierdzić, którzy klienci są tak naprawdę zainteresowani ofertą. Następnie system dokonuje segmentacji klientów w zależności od rodzaju zainteresowań czy na podstawie geotagowania i kieruje do poszczególnych grup automatyczne akcje marketingowe.

Idea automatyzacji marketingu polega na tym, by przełożyć informacje o klientach, na zrozumiałą, konkretną wiedzę, dzięki czemu firma może szybko reagować na zmieniające się potrzeby i preferencje klientów, a przez co wykorzystywać pojawiające się szanse. Jakie korzyści czerpiemy z takiego systemu?

Identyfikacja osób pojawiających się na stronie www (wizyty nie anonimowe), oraz rozpoznawanie IP i firmy z której dokonywana jest wizyta przy wizytach anonimowych. Każdorazowe wejście obecnego lub potencjalnego klienta na stronę internetową zostanie zarejestrowane. Przez to, że mamy takie informacje kto odwiedza naszą witrynę, możemy wydzielić segment klientów zainteresowanych naszą ofertą i tylko do nich kierować specjalne zapytania.

Inteligentne funkcje tworzenia list i segmentacji pozwalają na dotarcie do potencjalnych i utrzymanie obecnych klientów. w oparciu o zachowanie klienta na naszej stronie, informację o źródłach wejść i zainteresowaniu. Skuteczność takich kampanii jest zdecydowanie wyższa w porównaniu do firm nie stosujących takich narzędzi.
Całościowe spojrzenie na informacje zgromadzone o klientach, o ich preferencjach, historiach zakupu, to kolejny plus przychodzący ze stosowania Automatyzacji Marketingu. Pozwala to na  przewidzenie przyszłych potrzeb klienta oraz na wzmocnieniu jego więzi z firmą. System gromadzi informacje o zainteresowaniu naszą ofertą, ile czasu potencjalny klient spędzał na poszczególnych częściach naszej witryny oraz jakie były źródła wejść na stronę. Wszystkie powyższe dane przyczyniają się do rzetelniejszego budowania profilu klienta.
Skuteczniejsze zarządzanie kampaniami– System automatycznie i we właściwym momencie wysyła behawioralne dopasowane oferty
Scoring potencjalnych klientów – System Marketing Automation buduje ciągły ranking klientów w oparciu o ich aktywność na naszej stronie i udostępnia te informacje działom marketingu i sprzedawcom aby ich działania koncentrowały się na najlepszych szansach biznesowych.
Automatyzacja akcji marketingowych – do poszczególnych segmentów, system  kieruje automatyczne dopasowane oferty marketingowe. Reguły automatyzacji i segmentacji definiuje użytkownik samodzielnie w systemie.
Funkcje raportowania i analizowania pozwalają na ocenę wydajności działań związanych z komunikacją bezpośrednią typu direct mail czy e-mail. Dzięki temu dział marketingu może skupić się na wykorzystaniu najbardziej efektywnych kanałów komunikacji. Uzyskane informacje pozwalają również na szybkie dojście do tego jakie cykle działań marketingowych i jaki mix działań jest najskuteczniejszy sprzedażowo.

Wdrożenie takiego systemu, wiąże się przynajmniej na początku z koniecznością pomocy specjalistów, którzy dystrybuują wiedzę wewnątrz firmy, szkolą z zakresu wewnętrznych instrukcji użytkowania systemu czy nadzorują poprawność jego użytkowania. Po przejściu takich szkoleń większość pracy analitycznej mogą wykonywać już sami pracownicy czy zarząd danej firmy.

Mimo konieczności zdobycia nowej wiedzy na temat systemu, funkcjonalności umożliwiają nowe spojrzenie na działania marketingowe oraz pozwalają na uzyskanie większego zwrotu z inwestycji w narzędzia marketingowe i marketing.

http://marketing-automation.pl/wp-content/uploads/facet.png

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]