100 pytań do… SALESmanago

gl8pegyky5fu4k5eJaka jest recepta na udany start-up? Jak skutecznie zarządzać zespołem? Co jest kluczem do sukcesu w biznesie? Te i inne pytania internauci zadali na Facebooku Grzegorzowi Błażewiczowi – prezesowi i założycielowi firmy Benhauer, współtwórcy systemu SALESmanago Marketing Automation. Dziś prezentujemy odpowiedzi na najciekawsze z nich.

MARCIN: Czym właściwie jest Marketing Automation?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Marketing Automation to system informatyczny dla działu marketingu, który powinien być zintegrowany z systemami transakcyjnymi, CRM, który umożliwia współpracę działu marketingu z działem sprzedaży. Z systemu CRM do systemu Marketing Automation trafiają dane transakcyjne o klientach, a w tym samym czasie z systemu Marketing Automation do systemu CRM wysyłane są dane behawioralne, scoring i sygnały sprzedażowe do wykorzystania przez dział sprzedaży. W systemie marketing automation marketer gromadzi komplet danych o swoich aktualnych klientach i potencjalnych klientach – zawsze w kontekście indywidualnych zidentyfikowanych osób, i konfiguruje automatyczne procesy marketingowe, które potem są realizowane we wszystkich kanałach marketingowych, od email marketingu, przez stronę www, po social media, kanał mobilny i sieci reklamowe. Celem gromadzenia danych o kliencie i konfiguracji procesów automatyzacji jest dostarczanie właściwych treści i ofert, do właściwych osób we właściwym czasie.

PAWEŁ: Dlaczego, gdy 9/10 start-upów upada w pierwszych dwóch latach, ten żyje, okrzepł i chyba ma się dobrze?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Na pewno nie okrzepliśmy. Walczymy o przetrwanie na ekstremalnie konkurencyjnym i dynamicznie rozwijającym się rynku. Aby utrzymać tempo konieczny jest ciągły rozwój produktu o nowe możliwości które daje technologia oraz walka o najlepsze zasoby ludzkie. Jakiekolwiek spowolnienie aktualnej akcji produkcyjnej i sprzedażowej spowodowałoby w krótkim terminie kłopoty i znaczne obniżenie wartości przedsiębiorstwa. Innym ekstremalnie ważnym czynnikiem jest absolutnie ciągła optymalizacja procesów i procedur w firmie i wprowadzanie nowych, po to, żeby umożliwić firmie skalowanie (my zatrudniamy już 80 osób) ale przy jednoczesnym braku utraty dynamiki rozwoju.

KAMIL: Po co dużemu przedsiębiorstwu marketing w Internecie? (takiemu prowadzącemu sprzedaż tylko B2B do ograniczonej liczby klientów)

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Marketing Automation jako segment oprogramowania powstało 10 lat temu w USA właśnie dla segmentu dużych firm B2B z ograniczoną liczbą klientów, bo tam proces sprzedażowy jest rozciągnięty w czasie, obejmuje wielu aktorów w różnych działach w firmie oraz konieczność dostosowania oferty i treści właśnie do tych osób. My tworząc system Marketing Automation trafiliśmy już w zupełnie inny rynek, rynek opanowany przez zmienione modele sprzedażowe online, które zdominowały rynek B2C. Stąd większość naszych klientów to sklepy internetowe oraz podmioty prowadzące sprzedaż do klientów indywidualnych np. banki.

Wdrożenie podstawowych procesów automatyzacji w B2B jest dużo prostsze niż w B2C – wymaga jedynie porządnych treści. Wdrożenie automatyzacji w eCommerce jest bardziej skomplikowane, ale z kolei nie wymaga produkcji znaczących ilości treści bo operujemy na bazach produktów oferowanych w sklepach internetowych. Największym wyzwaniem przy wdrażaniu marketing automation w B2B jest właśnie przekonanie działu sprzedaży, który uważa że sprzedaż jest 100% relacyjna, że dostarczanie właściwych treści we właściwym czasie do potencjalnego klienta i jego automatyczna, personalizowana edukacja może znacznie zwiększyć tempo oraz prawdopodobieństwo dokonania sprzedaży.

KINGA: Jakie inwestycje w systemy wsparcia sprzedaży doradziłby Pan początkującej firmie? Zakładając oczywiście, że firma nie dysponuje dużym kapitałem.

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Google Docs + jakiś prosty darmowy system CRM online.

OLGA: Jak motywować ludzi (team, pracowników) do efektywnego działania i nie spoczywania na laurach?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Uważam, że dobrych ludzi nie trzeba motywować, ani zachęcać do pracy. Dobrzy ludzie potrzebują nie motywacji, tylko ciągłego „challengowania” wykonywanej przez nich pracy i procesów które ogarniają. W dobrym teamie, dobrze dobranym, składającym się z ludzi o podobnym podejściu do życia dział HR nie ma racji bytu. Dobrze dobrani ludzie sami się organizują i jak mają potrzebę, żeby się pointegrować w swoich zespołach to robią to sami, a jak potrzebują na te integrację pieniędzy to sami przychodzą po pieniądze na taką zorganizowaną przez siebie integrację – takie zasady stosujemy w SALESmanago. Wydaje mi się jednak, że team w całości powinien wiedzieć do czego dążymy jako organizacja. To jest trudne i skomplikowane i na pewno nie może się ograniczać jedynie do realizowania kolejnych rocznych targetów przychodu i zysku netto

KINGA: A jak znaleźć tych dobrych? Co odróżnia najlepszych od przeciętnych?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Najlepsi wiedzą, że pracę wykonują przede wszystkim dla siebie, mają ogromny napęd do działania i potrafią samodzielnie wyłapywać problemy, a następnie brać odpowiedzialność za ich rozwiązanie w swoje ręce. Najgorszy to typ urzędasa, typ roszczeniowy, który niewiele wnosi i chce mieć tym samym prawo do krytykowania wszystkiego i wszystkich. Takich unikamy jak ognia.

JANUSZ: Który styl zarządzania jest najbardziej efektywny wobec kreatywnych zespołów projektujących kampanie marketingowe w internecie?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Nie wiem. Nie zarządzałem nigdy zespołami typowo kreatywnymi. Nie wierzę za bardzo w kreację. Wierzę w konkretne KPI.

EWA: Gdyby miał pan wymienić jedną zasadę, którą uznaje za klucz do sukcesu w biznesie to co by to było?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Ciągłe nieustanne próbowanie i odporność na porażki.

ŁUKASZ: Jakie książki poleca Pan przeczytać?

GRZEGORZ BŁAŻEWICZ: Nie jestem typem, który poleca książki. Ale z tych które czytałem niedawno i podobały mi się to: „Kochanek wielkiej niedźwiedzicy” (Sergiusz Piasecki), „Trylogia Nowojorska” (Paul Auster), „Morfina” (Szczepan Twardoch), a z lat młodszych to zdecydowanie miło wspominam „Nieznośną lekkość bytu” i inne książki Milana Kundery. Pewną wskazówką może być, że nie czytam żadnych książek biznesowych i pseudo motywacyjnych etc.

Grzegorz Błażewicz – Założyciel i Prezes Zarządu firmy Benhauer, współtwórca systemu SALESmanago Marketing Automation.

Posiada ponad 15 lat doświadczenia w polskiej i międzynarodowej branży marketingowej. Doświadczenie zdobywał w firmach marketingowych w Nowym Jorku i Londynie. W latach 2001 – 2006 pracował jako Dyrektor Marketingu Grupy Kapitałowej Comarch, lidera IT w Europie Centralnej. W latach 2006 – 2008 był prezesem zarządu portalu internetowego Interia.pl – spółki notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. SALESmanago to 6 na świecie platforma Marketing Automation z której korzysta 3000 firm w 30 krajach. W 2014 roku w spółkę zainwestował Rafał Brzoska, twórca InPostu i Paczkomatów. Po zaledwie 3 latach działalności wycena spółki Benhauer i SALESmanago sięga 50 mln zł.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]