Nowe książki o marketingu (kwiecień 2015). 6 najciekawszych pozycji

drawing business conceptTradycyjnie w ostatni poniedziałek miesiąca szykujemy dla Was przegląd najciekawszych książkowych nowości o marketingu i biznesie. W tej odsłonie króluje obalanie mitów: dowiedz się, czym naprawdę jest crowdsourcing, dlaczego nie musisz być oryginalny (ani wstydzić się, że wykorzystałeś pomysł konkurencji na baner) i czemu online nie wystarczy. Zapraszamy do lektury i jak zwykle czekamy w komentarzach na Wasze typy!

 

1 B. F. Malinowski, M. Giełzak, Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego tłumu

Malinowski i Giełzak biorą na warsztat pojęcie dotąd słabo w polskiej literaturze opisane (jest „Crowdfunding” Karola Króla). Ta książka pomoże zarówno teoretykom, których fascynują nowe sposoby komunikacji i możliwości oferowane przez internet, jak również praktykom – przedsiębiorcom, którzy chcą wykorzystać społeczne finansowanie ( a w tym celu powinni wiedzieć, na co dokładnie się piszą, jak to zrobić i gdzie można odnieść porażkę). Dodajmy, że sama książka powstała dzięki crowdfundingowi.

 

2 R. Levesque, Ask. The Counterintuitive Online Formula to Discovering What Exactly Your Customers Want to Buy

Wszyscy powtarzamy, że należy uczynić z klienta partnera, zwiększyć jego udział, uwzględnić go w dialogu… ale brak nam narzędzi, by to zrobić. Jak mam pytać moich odbiorców? Levesque pokazuje, jak zrobić sensowną ankietę (i jakich pytań nigdy nie zadawać), czy nagradzać za wypełnienie ankiety (i jak inaczej do tego zmotywować), co zrobić, kiedy nie masz rozbudowanej bazy klientów, do których mógłbyś wysłać ankietę, jak zaprojektować ankietę graficznie… Dużo konkretów i praktycznych porad, które przydadzą się, jeśli chcesz przenieść swoją relację z klientami na wyższy poziom.

3 M. Earls, Copy, Copy, Copy: How to Do Smarter Marketing by Using Other People’s Ideas

Czym jest prawdziwa oryginalność? Zręcznym kopiowaniem innych. Łudzimy się obrazem własnej innowacyjności i samorodnego geniuszu, bo nie wiemy, że ktoś wymyślił już przed nami rozwiązanie, które uważamy za własne. Nie wnikając dalej w rozważania o naturze ludzkiej twórczości: umiejętność podpatrywania innych oraz zaadaptowania ich pomysłów do własnych potrzeb to cenna umiejętność.

Jak kopiować w marketingu, czemu to działa, co zyskujesz i dlaczego wszyscy to robią– po lekturze będziesz miał gotową strategię przekształcania cudzych pomysłów … i nie będziesz się tego wstydził.

Do tego – książka świetnie napisana.

4 Steven Van Belleghem, When Digital Becomes Human: The Transformation of Customer Relationships

Nasi klienci mają dostęp do ogromnej ilości informacji na temat firmy. Jednak nawet kiedy komunikacja we wszystkich kanałach przebiega sprawnie, ¾ z nich wciąż ma potrzebę kontaktu z realnym człowiekiem po drugiej stronie. Jak połączyć strategię digital i Twoje ludzkie zasoby w perfekcyjnie działającą całość? Jak mogą się nawzajem uzupełniać?

Skłania do postawienia klienta w centrum i skomplikowania popularnej tezy, że wszystko dziś dzieje się online. Może i tak, ale Twoi klienci wciąż potrzebują staroświeckiej rozmowy przez telefon.

Oparta na case’ach (Toyota, Nike, Amazon)!

5 Josh Weltman, Seducing Strangers: How to Get People to Buy What You’re Selling (The Little Black Book of Advertising Secrets)

Josh Weltman ma 25 lat doświadczenia jako kreatywny w agencji reklamowej oraz współtworzył Mad Men. W tej książce zbiera swoje luźne myśli o fundamentach komunikacji marketingowej, opowiadaniu historii i tworzeniu reklam, które działają („make s**t happen”, by użyć dokładnego cytatu).

Nie jest to książka z poradami do natychmiastowej aplikacji w konkretnej strategii, ale raczej zbiór inspiracji. Rewelacyjna na prezent dla kogoś z branży.

6 A. J. Kimmel, People and Products: Consumer Behavior and Product Design

Kimmel, zajmujący się marketingiem i doświadczeniem konsumenta naukowo, przedstawia książkę o projektowaniu przedmiotów i o tym, w jaki sposób feedback od klientów wpływa na ich kształt. Dzięki sieci (usieciowieniu zarówno ludzi, jak i przedmiotów) wpływ użytkowników na produkty gwałtownie wzrósł – kiedy możemy monitorować sposób, w jaki nasi klienci korzystają z produktów, monitorować zapotrzebowanie oraz przyjmować opinie w dziesiątkach kanałów.

Ciekawe, bo opisuje często rozwiązania niestosowane jeszcze na szerszą skalę. Dla pasjonatów!

 

Które z powyższych chcielibyście przeczytać?

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]