Nowe książki o marketingu (czerwiec 2015). 5 najciekawszych pozycji

Jak co miesiąc, podsumowujemy dla Was nowości wydawnicze. Co powinno trafić na listę lektur marketera w czerwcu? Wybraliśmy 5 pozycji, a wśród nich książki o marketingu na rynku usług prawniczych, przekształcaniu własnej sztuki w biznes, prawdziwej innowacyjności i kulisach social media.  Zajrzyjcie do nas przed wizytą w księgarni!

Peter Thiel, Zero to One: Notes on Start Ups, or How to Build the Future

 

Jak działa prawdziwa innowacja? Polega na tym, że tworzysz coś nowego. Naśladowanie znanych start-upowców nie ma zupełnie sensu, bo clou tkwi w powoływaniu do życia czegoś, czego przedtem nie było. Ale jak stworzyć coś w miejscu, gdzie przedtem nie było nic? Tym zajmuje się w swojej książce Thiel, łącząc swobodnie praktyczne porady i filozoficzne spojrzenie. Sam zaprawiony w start-upowych bojach (m.in. PayPal, LinkedIn, Facebook, Yelp; był również producentem filmu „Thank You for Smoking”), dzieli się z czytelnikami nie czczą spekulacją, ale wiedzą potwierdzoną wieloletnim doświadczeniem.

Jeśli jesteście sceptyczni, to powiemy tylko, że książkę poleca Nassim Nicholas Taleb, autor m.in. Black Swan i Antykruchości.

 

Ken Hardison, Systematic Marketing: How To Grow Your Firm Without Losing Your Mind

 

Ken Hardison nie jest marketerem: będąc prawnikiem, chciał znaleźć skuteczną metodę pozyskiwania nowych klientów– skutecznie, skoro ma największą kancelarię w swojej dyscyplinie w Karolinie Północnej.

Wartość tej książki jest podwójna: po pierwsze, dotyczy nowego modelu uprawiania marketingu (stworzonej przez Hardisona koncepcji marketingu systematycznego), po drugie, co może ważniejsze, specyfiki komunikacji z potencjalnym klientem na tak nietypowym terenie jak rynek usług prawnych. Jeżeli szukacie porad w tym zakresie, ta pozycja może się okazać niezwykle przydatna.

 

Natasha Wescoat, The Artist Blueprint Plan: Craft a Successful Art Business

 

„Jestem artystą, więc nie mam głowy do tak przyziemnych spraw, jak biznes, marketing czy inne głupoty. A teraz wybaczcie, że Was opuszczę, ale muza mnie nawiedziła”. Czy bycie twórcą pociąga za sobą takie podejście? Niekoniecznie. Wescoat przekonuje – zarówno swoim życiowym przykładem, jak i niniejszą książką – że można zarabiać na własnej sztuce.

Malowanie czy pisanie może stać się Twoja pracą na pełny etat, dając spełnienie twórcze oraz zadowalający dochód. W książce sporo praktycznej wiedzy, głównie dla artystów-plastyków.

Chip Kidd, Judge This

 

„Tylko powierzchowni ludzie nie oceniają po pozorach”, powiedział przewrotnie Oscar Wilde. Pierwsze wrażenie jest wszystkim – to ono decyduje, czy dane zjawisko postrzegamy jako wyjątkowe. O tym jest ta ksiażka.

Chip Kidd jest charyzmatycznym grafikiem, autorem m. in. kultowych okładek książek (zobacz). Jeśli – tak jak my – uwielbiasz jego dzieła, polecamy ten album. Złośliwi powiedzą, że to po prostu bardzo długa prezentacja slajdów (prace graficzne + niewielka ilość tekstu), ale warto je zobaczyć. Książka raczej do oglądania niż do czytania, więc nie decydujcie się na ebooka.

Świetna na nieco snobistyczny prezent.

 

Nick Bilton, Twitter. Prawdziwa historia o bogactwie, władzy, przyjaźni i zdradzie

 

Po polsku ukazało się właśnie tłumaczenie książki Biltona, dziennikarza „New York Timesa”, który wykonał potężna robotę materiałową, dokopując się do oryginalnych wpisów, przeglądając masę archiwalnej dokumentacji czy wysłuchując godzin wywiadów, wszystko po to, by zobaczyć, co naprawdę stoi za kulisami jednego z największych mediów współczesnego świata. Podobnie jak ujrzeliśmy smutną historię o rywalizacji i zerwanych przyjaźniach za kulisami Facebooka, tak i też Twitter ma swoją ciemną stronę.

Dla wszystkich zafascynowanych social media – pozycja obowiązkowa!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]