Zwiększ zaangażowanie w aplikację o 540% wykorzystując powiadomienia push

Depositphotos_50738501_s-201585% posiadaczy smartfonów prędzej przestałoby pić wodę niż odinstalowało swoje cenne aplikacje. Dla marketerów to ważna wiadomość, o ile potrafią rozpoznać, że nie wszystkie apki budzą w użytkownikach tak heroiczny nastrój. Decydującym czynnikiem jest zdolność aplikacji do angażowania.

 

Skuteczność powiadomień push

 

Notyfikacje push pomagają uporać się z największą bolączką mobile marketingu: spadkiem zaangażowania w aplikacje (przeczytaj statystyki o porzucaniu aplikacji mobilnych). Odbiorcy chętnie apki pobierają, jednak często zaglądają do nich raz czy dwa, a potem je porzucają. Jednak kiedy użytkownik otrzymuje powiadomienia push, prawdopodobieństwo porzucenia aplikacji spada z 21% do 11%, zaś zaangażowanie wzrasta nawet o 540%. Nie mówiąc już o możliwościach sprzedażowych, jakie oferują notyfikacje.

Jak się jednak za nie zabrać?

 

Typy powiadomień push: masowe i 1-do-1

 

Zacznijmy od rozpoznania 2 podstawowych typów powiadomień push:

  1. Masowe: wysyłane do całej bazy użytkowników lub do jakiegoś jej segmentu,
  2. 1-do-1: wysyłane do pojedynczego użytkownika, punktowo, w reakcji na jakieś jego działanie lub zdarzenie, np. wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień, pojawienie się w pobliżu sklepu czy zakup w aplikacji. Działają na podobnej zasadzie jak maile transakcyjne – są odpowiedzią na akcję użytkownika.

Sukces Twojej kampanii push opiera się na umiejętnym łączeniu tych 2 typów wiadomości. Dzięki stosowaniu powiadomień 1-do-1 oraz segmentacji, użytkownik będzie miał wrażenie komunikacji dopasowanej idealnie do jego potrzeb.

Ale jak posegmentować odbiorców powiadomień? Możesz zastosować 3 podstawowe kryteria podziału bazy.

 

Segmentacja pod względem zaangażowania

 

To oczywiste, że Twoi zaangażowani odbiorcy wymagają zupełnie innego podejścia niż ci, którzy zaglądają do Twojej aplikacji z rzadka lub w ogóle. O ile sporadycznych użytkowników może poirytować częsta komunikacja, o tyle byłoby szkoda nie wykorzystać w pełni potencjału, jaki tkwi w Twoich fanach.

Nie atakuj niezbyt aktywnych – daj im się poznać. Nie za często dostarczaj im starannie wyselekcjonowane i spersonalizowane treści. Kluczem jest tu analityka: patrz, jak reaguje Twój odbiorca, ile powiadomień chce dostawać, na jaki typ notyfikacji źle reaguje.

 

Segmentacja: ile czasu minęło od zainstalowania?

 

Początkujący użytkownicy potrzebują spokojnego wprowadzenia w Twój świat. Powoli buduj z nimi więź, pokaż możliwości aplikacji. Zacznij od podziękowania za pobranie i wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień.

W kolei weterani powinni otrzymywać pushe podkreślające ich długi staż. Możesz także adresować do nich bardziej zaawansowane treści oraz wykorzystywać elementy grywalizacji.

 

Segmentacja: zainteresowania

 

Badając, jakie inne aplikacje użytkownik zainstalował na swoim urządzeniu oraz z jakich modułów aplikacji najczęściej korzysta, możesz ustalić jego zainteresowania. W ten sposób np. do grupy użytkowników, którzy mają zainstalowane aplikacje dotyczące sportu i zdrowego stylu życia możesz sprofilować powiadomienie inaczej niż do tych, którzy wolą aplikacje z zakresu finansów. Oferty będą trafniejsze, co przełoży się nie tylko na wyższą konwersję, ale i na wzrost zaufania odbiorców, które jest w wypadku powiadomień push fundamentalne.

 

Kontekst

 

Powinniśmy dostarczać wartościowe informacje i oferty, jednak pojęcie „wartości” nie jest przecież obiektywne: nie ma ofert uniwersalnie wartościowych, atrakcyjnych dla wszystkich. -80% na steki to słaba oferta dla wegetarianina, osoby odchudzającej się albo kogoś, kto akurat jest w podróży daleko od Twojego lokalu.

Dlatego kontekst jest wszystkim: dotyczy to zarówno zainteresowań i historii zachowań naszego użytkownika w aplikacji, jak i też sytuacji, w której się znajduje, czasu i miejsca, które możesz łatwo poznać. Np. nie wysyłaj powiadomień w nocy – uwzględnij czas urządzenia, kiedy masz międzynarodowy biznes.

 

Geomarketing

Wiedza o położeniu klienta powinna stanowić fundament Twoich działań mobile, szczególnie, gdy masz salon offline. Ponieważ 94% użytkowników wyszukuje na smartfonie informacje związane ze swoim położeniem (np. kawiarnię czy szewca w pobliżu), a 90% z ich działa zgodnie ze znalezioną informacją (tj. udaje się do kawiarni czy szewca), geomarketing wydaje się ogromnym potencjałem, który otwiera się przed marketerem.

Jego zadanie polega przede wszystkim na zbudowaniu zaufania, jeżeli chce pozyskiwać od klienta tak intymne dane. Ważne jest wtedy, by nie przesadzać i nie bombardować powiadomieniami, stopniowo przekonując użytkownika, że nasze wiadomości są przydatne.

 

Długość powiadomień

 

Powiadomienia muszą mieścić się w oknie, co – podobnie jak Twitter – czyni z nas poetów, którzy próbują wcisnąć pożądane znaczenie w wymaganą  ilość znaków. W wypadku notyfikacji push będzie to poniżej 200 znaków, co wymusza zwięzłość. Tę zresztą bardzo lubią odbiorcy – zamiast długawych emaili dostają szybką informację do wykorzystania tu i teraz.

 

Dźwięk powiadomień

 

Dobrze, gdy Twoja aplikacja kojarzy się z czymś wyjątkowym, co może oddać oryginalny dźwięk powiadomień.

 

Subtelna logika push

 

Wykorzystuj analitykę, by zobaczyć, jakie typy powiadomień działają dobrze, a jakie nie spotykają się z entuzjazmem i zawsze pamiętaj, że powiadomienia push są tak skuteczne jedynie, jeśli zachowasz potrzebny dystans i nie będziesz nachalny. W przeciwnym wypadku cała skuteczność powiadomień push pada, bowiem odbiorca albo je wyłącza, albo z niesmakiem odinstalowuje całą aplikację.

Musisz budować więź bardzo powoli, kładąc ogromny nacisk na zgodność Twoich komunikatów z kontekstem.

 

Twoja kolej

 

A jakie są Twoje doświadczenia z powiadomieniami push? Czy są skutecznym elementem Twojego marketingu? Z jakich narzędzi korzystasz, by je wysyłać?  I czy lubisz jej jako klient?

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o powiadomieniach push i marketingu mobile, pobierz za darmo naszego ebooka: Mobile Marketing Automation i przyszłość kanału mobile.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]