Lead Nurturing zwykło się traktować jako strategię odnoszącą się do potencjalnych klientów. Przydatne może być jednak zastosowanie narzędzi Lead Nurturingu również wśród obecnych odbiorców. Z uwagi na znacznie lepszą przewidywalność kolejnych zakupów, możemy dostosować ofertę do konkretnego klienta, co skutkuje nie tylko wzrostem lojalności, ale też powiększeniem koszyka zakupowego.
Przewidywalność kolejnego zakupu przy użyciu Lead Nurturing wynosi 117%
Dzięki wiedzy, jakich zakupów dokonywał do tej pory klient, możemy skuteczniej przewidywać, jakie będą kolejne. Zastosowanie narzędzi Marketing Automation pozwoli na dalszą poprawę przewidywalności. W odpowiedzi możemy przedstawić mu ofertę lepiej trafiającą w jego potrzeby. Sumarycznie przełoży się to na większe prawdopodobieństwo kolejnego zakupu.
Lead Nurturing zwiększa średni koszyk zakupowy o 40%
Jednocześnie, oprócz tego, że dzięki Lead Nurturingowi kolejny zakup zostanie dokonany właśnie u nas, to jeszcze będzie to zakup większy o niebagatelne 40%. Klienci ufający danemu sklepowi często biorą niejako przy okazji kilka rzeczy, których nie planowali wcześniej.
Lead Nurturing zwiększa lojalność klientów
Kolejne korzyści biorą się z oddziaływania Lead Nurturingu na postrzeganie marki, jak również na samopoczucie odbiorcy. Dostarczenie mu przydatnych informacji nie tylko buduje wizerunek marki jako specjalisty w danej dziedzinie. Udzielenie mu odpowiedzi na pytania sprawia, że zaczyna on postrzegać markę jako rozwiązanie jego problemów. Dzięki temu wie, gdzie się zwrócić, gdy takie problemy wystąpią. Nawiązanie głębokiej więzi komunikacyjnej uruchamia automatycznie regułę sympatii i spełniania oczekiwań ( skoro klient uważa nas za ekspertów od danego tematu, to właśnie do nas zwróci się, gdy zajdzie potrzeba zakupu produktów z naszej dziedziny). Daje to znakomity grunt pod przyszłe transakcje.