Nowe książki o marketingu (lipiec 2015). 5 najciekawszych pozycji

forefront of a group of books stacked

Jak co miesiąc, mamy dla Was zbiór najnowszych i najciekawszych publikacji o marketingu. Dzielimy się z Wami tym, co upolowaliśmy w księgarniach. Będzie o social media, marketingu przemysłów kreatywnych, sekretach sukcesu Disneya oraz o najważniejszej kompetencji każdego sprzedawcy. Gotowi?

 

1. Agile Selling: Get Up to Speed Quickly in Today’s Ever-Changing Sales World

 

Sporo mówimy o zmianie roli marketerów, ale kompetencje sprzedawców także ulegają zmianie. Kim muszą być dzisiaj? Jakie umiejętności są dla nich kluczowe?

Jill Konrath mówi, że najważniejszą cechą sprzedawców jest dziś szybkość adaptacji do nowych warunków. Musimy cały czas uczyć się nowych rzeczy, przyswajać nowe informacje. Środowsiko, w którym funkcjonujemy, zmienia się z zatrważającą szybkością: nasza konkurencja cały czas ewoluuje, pojawiają się nowe podmioty i nowe funkcjonalności, które trzeba bacznie obserwować.

Umiejętność szybkiego uczenia się to według autorki kluczowa umiejętność sprzedawcy, która przesądza o jego sukcesie. W książce pokazuje, jak zdobyć tę umiejętność i jak budować pożyteczne nawyki.


Dowiedz się, jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz ebooka za darmo.


2. Inside the Disney Marketing Machine: In The Era of Michael Eisner and Frank Wells

Lorraine Santoli opowiada o swojej pracy w Disney w okresie 1984 – 1994, kiedy nastąpił wielki ponowny rozkwit firmy po latach stagnacji i przeciętnych kreacji.

Opowiada o niezwykłych, zapierających dech w piersiach kampaniach, jakie tworzyła dla marki, oraz zdradza sekret ich sukcesu – synergii (bliska współpraca wszystkich spółek, cross-promocje), oraz przedstawia filozofię marketingu Disneya: „Markteting Is Everything, and Everything Is Marketing”.

 

3. Valuable Content Marketing: How to Make Quality Content Your Key to Success

W drugim, uzupełnionym wydaniu książki Sonja Jefferson i Sharon Tanton podają receptę na marketing treści, zawierające szereg praktycznych porad dotyczących wszystkich etapów tworzenia i dystrybucji. Przystępna, czytelna i łatwa do zaadaptowania pozycja.

Ciekawe są też uzupełnienia, które zrobiły autorki we wznowieniu: pokazują one, co zmieniło się przez te 3 lata od pierwszego wydania i jakie nowe problemy pojawiły się na horyzoncie marketera. Jednym z nich jest nadprodukcja treści: marketerzy uznali, że skoro content is the king, zaczęli poświęcać jakość na rzecz ilości. To ślepa uliczka. Inna jest też rola mediów społecznościowych.

 

4. Marketing In Creative Industries: Value, Experience and Creativity

Przed jakimi specyficznymi problemami stoi marketing w przemysłach kreatywnych? Na to pytanie odpowiada Gabriele Troilo w obszernym kompendium. Z uwagi na kompleksowość ujęcia, ta pozycja prawdopodobnie stanie się podręcznikiem akademickim. Wyczerpująca wiedza połączona została z praktycznymi poradami i wieoloma studiami przypadku.

Dla pracowników branż kreatywnych pozycja obowiązkowa – nie istnieje inna książka, która w równie pełny sposób podejmowałaby problem.

 

5. Shareology: How Sharing is Powering the Human Economy

Ludzie od zawsze dzielili się ze sobą tym, co dla nich wartościowe – na tym opiera się nasza cywilizacja i nasza ekonomia. Dlatego internet i nowe technologie powinniśmy rozpatrywać jako kontynuację tej odwiecznej praktyki, a nie jako nowinkę, która oddziela ludzi od siebie i odbiera im kontakt z innymi.

Bryan Kramer, autor m.in. słynnego „There is No B2B or B2C: It’s Human to Human #H2H”, pisze o tym, że modele komunikacji oferowane przez social media możemy zrozumieć jedynie wtedy, kiedy zobaczymy w nich kontynuację pragnienia dzielenia się. Książka składa się z dwóch części: jedna ma charakter eseistyczny i przedstawia tezę o uniwersalności dawania, zaś druga dotyczy praktycznych porad: jak funkcjonować w social media, by być zauważonym – i szerowanym

 

Którą z nich chcielibyście przeczytać?

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]