Aplikacje mobilne w 2015: ważne statystyki dla eCommerce

Aplikacje mobilne zmieniają sposób, w jaki kupujemy i sprzedajemy. Choć kilka lat temu wydawały się przelotna modą, dziś wyznaczają najważniejszy trend, jaki dotyka e-commerce i cały marketing online. Wiąże się to z nowym, aktywnym modelem konsumenta, który poszukuje narzędzi do realizacji własnych celów i źle się czuje w roli biernego odbiorcy treści.  Zobacz skalę zjawiska i wnioski, jakie nasuwają się dla marketerów.

 

Czy eCommerce jest gotowe na mobile?

 

Przewiduje się, że w USA m-commerce wzrośnie z 54,6 milionów dolarów w 2014 do 96,3 milionów dolarów w 2016. E-commerce w prognozach wykazuje wzrost rzędu 9-11% rocznie, podczas gdy m-commerce ma wzrastać w tempie 26-32% w skali roku. Globalnie ocenia się, że wartość 22 rynków m-commerce wzrośnie z 102 miliardów dolarów do 291 miliardów w 2016.


Więcej o m-commerce w naszym ebooku: pobierz za darmo


Ten wzrost jest generowany głównie przez konsumentów w grupie wiekowej 18-34 (59% kupujących mobilnie). Sumarycznie szacuje się, że 74% użytkowników smartfonów korzysta z tych urządzeń do wsparcia zakupów (źródło).

Ogólnie 42% sprzedaży w kanale mobile pochodzi z aplikacji mobilnych, według 500 liderów rynku (źródło), co oznacza, że reponsywna strona to dzisiaj za mało.

 

E-commerce nie nadąża

 

Analiza sytuacji e-commerce wskazuje, że rozwiązania stosowane przez sprzedawców nie nadążają za wzrostem zainteresowań konsumentów zakupami mobilnymi:

– 46% e-sklepów nie jest responsywna,

– 30% nie ma własnej aplikacji na iOS,

– 28% nie ma aplikacji na Androida (źródło)

 

Płatności mobilne

 

Konsumenci boją się m-płatności, ale z nich korzystają. Niepokoi ich przede wszystkim bezpieczeństwo (57%) i prywatność (48%). Jednak jednocześnie mimo obaw płacą mobilnie: 40% korzystało z płatności mobilnych w tym roku. Dla porównania, podczas gdy 56% klientów uważa płatność gotówką za najbezpieczniejszą, jedynie 11% mogło sobie przypomnieć, że faktycznie kupiło coś za gotówkę poprzedniego dnia.

 

Demografia użytkowników aplikacji

 

Kobiety korzystają z aplikacji nieznacznie częściej niż mężczyźni: 30 godzin 58 minut miesięcznie vs 29 godzin 32 minuty (źródło).

25% użytkowników między 18 a 44 rokiem życia nie pamięta, kiedy ostatni raz nie mieli przy sobie telefonu.

 

Zdjęcia

 

Statystyczny użytkownik spędza na smartfonie około 2 godziny dziennie (źródło).

Ważnym a często pomijanym aspektem korzystania ze smartfonów jest korzystanie z wbudowanego w urządzeniu aparatu. 52% klientów używa smartfonów do robienia zdjęć. Wyciągnij stąd ważny wniosek: zachęcaj do angażowania się z marką przez zdjęcia, np. ilustrujące sposób, w jaki korzystają z Twojego produktu. User generated content to świetny dowód społeczny, który przekonuje odbiorców, że inni klienci są zadowoleni z zakupu.

Możesz też dać się ponieść fantazji. Marka Evian przygotowała aplikację, która zmienia zdjęcia użytkowników tak, by wyglądali na nich jak dzieci (była to część większej kampanii Baby & Me).

 

Zaangażowanie użytkowników w aplikacje

 

Jak pisaliśmy w poście o budowaniu zaangażowania w aplikacje przez powiadomienia push, aktywne korzystanie z aplikacji to zupełnie inna sprawa niż samo jej pobranie przez użytkownika. Posiadacze smartfonów chętnie pobierają aplikacje, ale niełatwo ich skłonić do głębszej więzi. 60% z nich wypisuje się z powiadomień push (źródło).

Jednak w związku z faktem, że wzrasta ilość czasu, jaką spędzamy na smartfonach, rośnie również ilość czasu, jaki spędzamy w aplikacjach oraz ilość aplikacji, których używamy regularnie. 39% aplikacji jest użyta 11 razy lub więcej, a także zmniejszyła się ilość aplikacji użytych tylko raz: z 22% w 2012 do 20% w 2013 (źródło).

 

Tryumf aplikacji – nowe doświadczenie

 

Najnowsze badania wskazują, że aplikacje staja się naszym ulubionym sposobem konsumpcji treści – wolimy je od stron www, zarówno przeglądanych na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Takie podejście deklaruje 85% ankietowanych (źródło).

To ważny trop, ponieważ wskazuje na zmieniające się oczekiwania odbiorców. Chcemy dziś innego doświadczenia: nie konsumpcji przygotowanej dla nas treści (jak to się dzieje w wypadku strony www), ale aktywnego uczestnictwa i dopasowania do konkretnej sytuacji: aplikacja coś robi, wykonuje daną czynność, ma specyficzną funkcję do spełnienia. Tego chcą dziś klienci – poręcznych narzędzi, które pomagają im realizować codzienne cele, a nie statycznej, uprzednio przygotowanej treści, z którą mają się zapoznać.

Nowy model konsumenta – który aktywnie używa narzędzi, a nie odbiera komunikat marketingowy – wpływa także na sposób, w jaki projektuje się doświadczenia na stronie www. Staramy się, by były bardziej interaktywne i nastawione na działanie, słowem – podobne do aplikacji.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]