Dlaczego mały biznes potrzebuje Marketing Automation

Kiedy prowadzisz niewielki biznes, nie masz ochoty na wdrażanie zaawansowanych, skomplikowanych rozwiązań. Twój dział marketingu jest mały (nawet jednoosobowy) i ma wiele zadań, więc brak tu czasu na długotrwałe uczenie się i testowanie. Do tego dochodzą ograniczenia budżetowe. Potrzebujesz rozwiązań prostych, ale jednocześnie takich, których skuteczność będziesz mógł mierzyć i które przyniosą realne efekty.

Dlatego właśnie Twoja mała firma potrzebuje Marketing Automation, dzięki czemu zautomatyzuje żmudne, monotonne czynności, pozwalając się Wam skupić na tym, co najistotniejsze, czyli innowacji i budowaniu długotrwałych więzi z klientami.

 

Czemu małe firmy powinny wdrażać Marketing Automation?

Marketing Automation nie jest opcją jedynie dla dużych graczy. To jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów rynku, w związku z czym łatwo tu znaleźć ofertę dopasowaną idealnie do sytuacji konkretnego przedsiębiorstwa.


Wszystko, co musisz wiedzieć o mobile marketingu. Pobierz ebooka za darmo


Zalety wdrożenia systemu Marketing Automation w małym biznesie :

  • Oszczędność czasu: dzięki automatyzacji żmudnych zadań, dotąd wykonywanych ręcznie, spora ilość odtwórczej pracy zostaje scedowana na system, co daje czas i środki na działania kreatywne i budowanie więzi z odbiorcami.

 

  • Redukcja błędu ludzkiego: który towarzyszy wszystkim powtarzalnym, rutynowym czynnościom, które możesz zautomatyzować, minimalizując ryzyko błędnie wprowadzonych danych czy pomyłki w wysyłce newslettetra. Pomaga też utrzymać spójność komunikacji we wszystkich kanałach, co stanowi problem, gdy działania prowadzone są ad hoc.

 

  • Możliwość mierzenia efektów prowadzonych działań: monitoring efektów to jedna z największych bolączek wszystkich marketerów. Dzięki monitorowaniu skuteczności działań możesz lepiej lokować zasoby na rozwiązania, które realnie przynoszą zysk.

 

  • Lepsze planowanie: automatyzacja stwarza środowisko, w którym mniej rzeczy robi się spontanicznie, a bardziej skupia na wytwarzaniu procedur. Dzięki temu zaobserwujesz zmianę w stylu pracy Twojego działu marketingu – system skłoni do staranniejszego planowania.

 

Marketing Automation w małym biznesie. Statystyki

Według przeprowadzonej w tym roku ankiety, wielu marketerów w małych przedsiębiorstwach ogranicza się do tradycyjnych, manualnych metod: 47% z nich korzysta z maili pisanych ręcznie czy strategii rozpisywanych na papierze, 17% używa software do marketingu, 15% korzysta z CRM, a 8% – programu do email marketingu. Jedynie 2% z ankietowanych deklarowało, że korzysta z programu do automatyzacji marketingu.

To, czego małe przedsiębiorstwa poszukują w marketing automation, to zarządzanie kontaktami (74%), email marketing (55%), kampanie typu drip (43%) czy zarządzanie leadami (38%). Co ciekawe, rzadko interesują się rozwiązaniami automatyzacji social media.

 

Jednocześnie, choć powszechnie deklarują potrzebę wdrożenia systemów automatyzacji marketingu i planują takie działania, mają kłopot z wyborem platformy. Andrew Jones z Venture Beat podsumowuje: marketerzy wiedzą, że automatyzacja przynosi realną wartość (80% użytkowników widzi wzrost liczby leadów, a 77% – wzrost konwersji), ale trudno im wybrać i wdrożyć system.

 

Jak wybrać Marketing Automation dla małego biznesu?

Wybierając platformę nie zaczynaj researchu od szukania najlepszej obiektywnie platformy. Zadaj sobie raczej pytanie: Czego potrzebujemy? Co chcemy osiągnąć dzięki automatyzacji? Zacznij od własnych problemów, które chcesz rozwiązać, i lekceważ wszelkie mądrości ludowe w styku „Musicie mieć aplikację mobilną”, „musicie wdrożyć Lead Nurturing” czy „Jesteście za mało obecni w social media”.

Popatrz na to przez pryzmat tego, czego Wam jako zespołowi najbardziej brakuje: analityki zachowań klientów i lepszego wglądu w ich zwyczaje zakupowe? Może email marketing kuleje i pozostaje wciąż niezagospodarowany, a widzicie tu potencjał dla klientów?

 

Najbardziej przydatne dla małych firm funkcjonalności Marketing Automation

Marketing Automation oferuje ogromną ilość rozmaitych funkcjonalności. Które z nich są najbardziej przydatne dla małego biznesu? Według przepytywanych małych przedsiębiorstw:

  • Newslettery i landing pages: bez znajomości HTML-a możesz tworzyć ładne, responsywne mailingi i landing pages.

 

  • Maile ratujące porzucone koszyki: to ulubiona funkcjonalność wszystkich właścicieli e-commerce. Maile zawierające ofertę z porzuconego koszyka wykazują o 621% wyższą konwersję niż wiadomości masowe!

 

  • Maile dynamiczne 1-do-1: między innymi powitalne, podziękowanie za zakup/ zapis, wysyłane do nieaktywnych użytkowników (kampanie win back). Maile tego typu wysyłane są punktowo do konkretnego użytkownika w odpowiedzi na zachowanie klienta. Dzięki temu zawierają treść dopasowaną precyzyjnie do aktualnej sytuacji danej osoby i pozwalają tanim kosztem prowadzić spersonalizowaną komunikację.

 

  • Lead Generation: dynamiczne, spersonalizowane formularze kontaktowe są najlepszym źródłem pozyskiwania nowych kontaktów. Systemy automatyzacji marketingu pozwalają je stworzyć, zamieścić na stronie, a następnie zapewniają monitorowanie pozyskanych leadów.

 

  • Optymalizacja treści: często właściciele małych, niszowych biznesów posiadają ekspercką wiedzę w swojej dziedzinie, którą postanawiają się dzielić z czytelnikami. Niestety, wskutek braku promocji wartościowa wiedza zamienia się w nieczytanego bloga. To błąd! Dzięki automatyzacji marketingu wykorzystasz w pełni potencjał tworzonych materiałów zapewniając im najlepszą dystrybucję.

 

  • Mierzenie efektów działań: Lauren Licata dowodzi, że kłopot z mierzalnością to fundamentalny problem, z jakim zmagają się mali biznesmeni – nie mając czasu na to, by nauczyć się marketingu i mierzenia efektów swoich działań, dużo ich pary może iść w gwizdek).

 

Marketing Automation to idealne rozwiązanie dla mniejszych biznesów, choć decyzja o jego wdrożeniu nie jest łatwa do podjęcia. Wobec tak dużego wachlarza opcji, najlepiej zacząć od pytania: „Co dana platforma ma usprawnić w mojej firmie? Czego dokładnie potrzebuję?”

Dzięki temu wybierzesz system, który nie będzie ciężarem, wymagającym zaangażowania większej ilości zasobów, niż możesz na to przeznaczyć, a dostarczy Ci jednocześnie realną wartość.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]