Ranking najmłodszych innowatorów wg MIT. Oni zmienią świat (i biznes)!

Nie są celebrytami i nie przeczytasz o nich na pierwszych stronach gazet. Ich twarze nie atakują Cię na portalach plotkarskich. Kiedy spotkałbyś któregoś z nich na ulicy, zapewne nie zrobiłby na Tobie większego wrażenia. Jednak powinieneś ich poznać.

Massachusetts Institute of Technology jak co roku publikuje listę młodych naukowców, działaczy i przedsiębiorców, którzy mogą zmienić kształt przyszłego świata. Przestudiowaliśmy dla Was ten ranking i wybraliśmy 7 inspirujących przypadków, pokazujących, jak dziś w nieoczywisty sposób można łączyć biznes z pasją i pragnieniem zmiany świata na lepsze.

 

Zasady Innovators under 35

Nominują redaktorzy MIT Review (którego lekturę, nawiasem mówiąc, już Wam polecaliśmy jako jedne z najlepszych źródeł wiedzy dla marketerów), a wybiera jury światowej klasy specjalistów, od naukowców po przedsiębiorców.

W tym roku podzielono listę wybranych 35 osób na 4 kategorie: wynalazcy, aktywiści, pionierzy, przedsiębiorcy. Sprawdzamy, kogo z tych młodych zdolnych powinni koniecznie znać przedsiębiorcy (bo zaraz wywrócą im biznes do góry nogami).

 

1. Internet dla niewidomych

Kto: Yevgen Borodin, 34 l.

Problem: Internet oferuje dostęp do ogromnych zasobów, które jednak w dużej mierze są zamknięte dla osób niewidomych.

Rozwiązanie: Capti Narrator to program, który wyszukuje i agreguje treści audio z rozmaitych źródeł: Google Books, Dropbox, Projekt Gutenberg. Program ułatwia nawigację w tych materiałach i wyszukiwanie potrzebnych informacji, a także konwertuje teksty do formy audio.


Internet rzeczy dla marketerów. Pobierz darmowego ebooka i dowiedz się, dlaczego IoT zmieni Twój biznes


 

2. Rozwój sztucznej inteligencji wymaga nowego sprzętu

Kto: Yunji Chen, 32 l.

Problem: Jeśli mamy zaawansowane projekty dotyczące uczenia się maszyn, potrzebujemy też sprzętu, który pozwoli to sfunkcjonalizować. Procesy te wymagają za dużo energii. To jeden z powodów, dla których nasze smartfony nie wyuczają się naszych zachowań – musielibyśmy wtedy ładować je bez przerwy.

Rozwiązanie: Chen projektuje procesory, które są specjalnie przygotowane do jednego konkretnego zadania: uczenia się. Dzięki temu będą mogły przyswajać informacje mniejszym kosztem, a my dostaniemy w końcu inteligentne maszyny.

 

3. Bezpieczeństwo online

Kto: Zakir Durumeric, 26 l.

Problem: Dziś wszystko jest podłączone do sieci: aparatura medyczna, systemu sterowania pojazdami, sejfy, nie mówiąc już o komputerach czy wearables zwykłych śmiertelników.

Rozwiązanie: Zakir stworzył prosty i szybki program, który pozwala szybko zidentyfikować niebezpieczne działania online i powiadamia administratora.

 

4. Robot w każdym gospodarstwie domowym

Kto: Melonee Wise, 33 l.

Problem: Choć technologia niesamowicie poszła do przodu, nie widać jej w wielu obszarach naszego codziennego życia. Choć teoretycznie maszyny mogłyby przejąć sporą część naszych nudnych obowiązków domowych, wciąż nie ma tu praktycznych zastosowań.

Rozwiązanie: Melonee projektuje od 15 lat tanie, niskoenergetyczne roboty do użycia w domu. Marzy o tym, by sprzątanie wyglądało jak u Jetsonów!

 

5. Czy komputer może widzieć?

KtoJamie Shotton, 34 l.

Problem: W jaki sposób komputer może rozpoznawać obiekty, np. w materiale video?

Rozwiązanie: program pozwala rozbić widziany obraz na mniejsze jakości, takie jak kolor, dzięki czemu może odróżniać przedmioty. Tego typu narzędzia mogą mieć ogromne zastosowanie we wszelkich systemach monitoringu.

6. Czy można stworzyć dotyk?

Kto: Benjamin Tee, 33l.

Problem: Nie sposób przecenić znaczenia dotyku w naszym codziennym życiu. Nie chodzi jedynie o to, kiedy zmysłowo poznajemy jakieś przedmioty, ale także o utrzymanie równowagi, określanie pozycji ciała w przestrzeni… Jak pomóc osobom, które go utraciły?

Rozwiązanie: Benjamin Tee pracuje and systemem sensorów, które byłyby na tyle lekkie i wrażliwe, by zastąpić zmysł dotyku, de facto stanowią elektroniczną skórę.

 

7. Założyciel Instagrama o biznesie online

Kto: Kevin Systrom, 31 l.

Problem: Jak uprawiać dziś skutecznie biznes online? Jakich kompetemcji to wymaga?

Rozwiązanie: Systrom, wyróżniony w tym roku przez MIT, twierdzi, że kluczem do jego sukcesu jest połączenie bardzo zróżnicowanych kompetencji: artystycznych (studiował fotografię) i inżynierskich (dyplom ze Stanford) oraz umiejętności społecznych , głównie ekstrawertycznego usposobienia.

 

Aneks: Polska

W tym roku po raz pierwszy jury MIT Review przygotowało również listę najbardziej liczących się młodych naukowców z Polski. Wśród nich znaleźli się :

Ola Orchowska: opracowała grę edukacyjną, która uczy dzieci żyć z cukrzycą.

 

Kamila Staryga: opracowała wkładkę, dzięki której kobiety mogą szybko zdiagnozować kłopoty natury ginekologicznej. Dane trafiają wygodnie na smartfona.

 

Olga Malinkiewicz: rewolucjonizuje przemysł energetyczny dzięki perowskitom.

 

Katarzyna Nawrotek: tworzy spersonalizowane, biokompatybilne implanty, które wspomagają procesy regeneracji tkanek.

 

Maciej Machulak: przywraca użytkownikom kontrolę nad danymi, którymi dzielą się w internecie.

 

Marcin Piątkowski: projektuje sprytny rower – składany, podłączony do sieci, elektryczny, przeznaczony dla osób, które szukają w mieście alternatyw dla samochodu.

 

Marcin Treder: tworzy nowatoskie oprogramowanie do projektowania, które pozwala skupić nie na doświadczeniu użytkownika. Podbił Dolinę Krzemową!

 

Michał Miluski: projektuje robota do terapii zaniku mięśni i urazów.

 

Przemysław Kornatowski: specjalizuje się w dronach do wykorzystania w sytuacjach katastroh ekstremalnych.

 

Tomasz Wołkowicz: wynalazł test, który diagnozuje ebolę szybciej i taniej niż wszelkie alternatywy.

 

Gratulujemy!

Które z tych rozwiązań wydaje się Wam najbardziej innowacyjne? Jakie chcielibyście zobaczyć w akcji?

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]