Marketing Automation rewolucjonizuje e-commerce! [infografika]

Happy young couple doing shopping on internet

Właściciele e-commerce uwielbiają rozwiązania Marketing Automation. Dlaczego? Bo to właśnie one pozwalają im w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w ich biznesie. Przeczytaj, jakie funkcję automatyzacji marketingu wdrażają najczęściej i jakie osiagają efekty.

 

Co zyskuje e-commerce na automatyzacji marketingu?

  • Oszczędność czasu: dzięki wprowadzeniu automatyzacji powtarzalnych procesów marketerzy mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze, czyli na twórczej pracy i budowaniu więzi z klientami.
  • Automatyzacja żmudnych procesów i redukcja błędów ludzkich: pomyłki są częstą konsekwencją powtarzalnych działań, które nie sprzyjają skupieniu, a raczej mechanicznemu, bezrefleksyjnemu wykonywaniu zadań. Taka sytuacja nie sprzyja też rozwojowi pracownika.

Stwórz niezwykłe doświadczenie zakupowe: pobierz darmowego ebooka!


  • Lepsze zrozumienie klienta dzięki zbieranym danym: możesz naprawdę sporo wywnioskować o swoicj klientach w oparciu o ich zachowanie online. Pozwoli to zrewidować Twoje wyjściowe założenia i tworzyć produkty dla Twoich realnych klientów.
  • Możliwość mierzenia efektów poszczególnych działań marketingowych: czy praca marketera niesie wymierną wartość? Coraz więcej CEO w to wątpi, a i sami marketerzy coraz częściej widzą potrzebę ocenę skuteczności poszczególnych działań, wymiernych danych, które pozwolą wybrać te akcje, które przynoszą realny zysk, a nie tylko efemeryczne “budowanie marki”.
  • Spójność komunikacji we wszystkich kanałach: ponieważ wdrożenie platformy Marketing Automation wymusza większe uporządkowanie prowadzonych działań, zaskoczy Cię, w jaki sposób pomoże utrzymać spójność komunikacji w wielu kanałach.
  • Zaawansowana analityka: platformy Marketing Automation dają Ci dostęp do wiedzy o zachowaniach indywidualnych, poszczególnych użytkowników. Dzięki temu na karcie kontaktu znajduje się pełny obraz akcji wykonanych przez danego użytkownika. To ogromna przewaga zarówno wtedy, kiedy kontaktujesz się z klientem bezpośrednio, jak i kiedy tworzysz automatyczne kampanie oparte o personalizację.
  • Budowanie długotrwałych relacji z klientami: Marketing Automation opiera się na logice marketingu inbound, w obrębie którego chcemy dostarczać klientowi jak największej ilości informacji, by mógł samodzielnie podjąć decyzje, a także dowiedzieć się więcej o korzystaniu z produktu. Zależy nam nie tylko an jednej transakcji, ale na długofalowej więzi: skupiamy się na tym, by klient był zadowolony z zakupu.

Rozwiązania Marketing Automation idealne dla e-commerce

Przeanalizowaliśmy rozmaite rozwiązania, jakie najbardziej lubia marketerzy e-commerce. Oto wyniki: a) Ratowanie porzuconych koszyków,

b) Maile transakcyjne, opieka posprzedażowa

c) Maile powitalne

d) Dynamiczne maile po wizycie ze spersonalizowana ofetą

e) Kampanie win back, adresowane do nieaktywnych użytkowników,

f) Komunikacja w czasie rzeczywistym

g) Segmentacja bazy

rewolucjonizuje_e-commercePL-3

Marketing Automation w E-commerce: statystyki

  • 63% responentów uważa, że największą zaletą systemów MA jest możliwość monitorowania efektów pracy działu marketingu. Pozwala to optymalizować prowadzone działania.
  • Lojalny klient wydaje o 67% więcej, a jednocześnie kosztuje 10 razy mniej
  • 68% koszyków jest porzucane
  • Maile zawierające ofertę z porzuconego koszyka są otwierane o 621% częściej
  • Maile transakcyjne generują 2–5 razy większy zysk per wiadomość
  • Dobrze przeprowadzona kampania win back pomoże odzyskać nawet 8% nieaktywnych klientów
  • 90% potencjalnych klientów traci zainteresowanie produktem w przeciągu godziny
  • Marketing w czasie rzeczywistym zwiększa zadowolenie klientów o 67% i podnosi retencję o 60%
  • Maile ze sprofilowaną ofertą wykazują OR wyższy o 248& i o 463% wyższy CTR
  • Maile wysyłane do segmentu odbiorców, a nie do całej bazy, są otwierane o 14,7 % częściej
  • Wartość m-commerce wzrośnie do 291 miliardów dolarów w 2016

 

Podziel się nasza infografiką!

Jeśli zawarte u informacje są dla Ciebie przydatne, podziel się naszą infografiką, wklejając ją na swojego bloga czy zamieszczając w mediach społecznościowych. Jest do Twojej dyspozycji!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]