9 niezwykłych zastosowań Marketing Automation

Nerd man student

Lead Nurturing, segmentacja klientów, dynamiczne banery czy maile ratujące porzucone koszyki są świetne i skuteczne, ale świat Marketing Automation nie kończy się na nich! Zobacz, o jakich zastosowaniach automatyzacji marketingu jeszcze nie pomyślałeś i w jaki sposób to zmienić.
Pisaliśmy ostatnio, że największą katastrofą dla marketera jest zastój: moment, kiedy zatrzymujesz się na kilku dobrze znanych, sprawdzonych regułach automatyzacji i uznajesz, że oto poznałeś klucz do sukcesu. Niestety, nie jest tak łatwo. Ponieważ zarówno zachowania klientów, jak i oferta Twojej konkurencji zmieniają się z oszałamiającą prędkością, nie możesz pozwolić sobie na luksus siadania na laurach i dumnego przyglądania się efektom swojej pracy. Sprawdzaj i testuj nowe rozwiązania. Mamy nadzieję, że poniższa lista Cię zainspiruje!


Wykorzystaj potencjał marketingowy aplikacji mobilnych.

Pobierz ebooka


1. Polecanie postów na blogu

Polecasz produkty, pomagasz dobrać optymalna ofertę, ale na tym nie koniec: możesz również pomóc swojemu odbiorcy lepiej orientować się w Twoim blogu. Otaguj wpisy, dzięki czemu będziesz mógł dopasować treści do zainteresowań użytkownika oraz poziomu jego wiedzy na temat produktu. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której czytelnik wpada na bloga i równie szybko z niego wychodzi. W ten sposób pomożesz budować wiedzę systematycznie.

2. Optymalizacja landing pages po pobraniu materiału

Widzisz, że odbiorcy pobierają chętnie Twoje materiały, ale nie przekłada się to na sprzedaż? Zasugeruj im zakup na landing page, na którym pobierają ebooka – zaoferuj tam ofertę bezpłatnej wyceny czy rejestracji na darmowy okres próbny. O tej możliwości warto też przypomnieć później w wiadomosci email.

3. Email zapraszający do programu lojalnościowego

Kiedy prowadzisz program lojalnościowy, dobrze jest komunikować go automatycznym mailem do osób, które już zrobiły u Ciebie jeden czy dwa zakupy. Możesz wtedy wyłuskać klientów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą i mogą kupować regularnie, oraz skusić ich zniżką czy systemem nagród do kolejnych zakupów. Budowanie bezy lojalnych klientów to kluczowy aspekt prowadzenia biznesu i dziś staje się coraz trudniejsze – to dlatego 38% marketerów twierdzi, że kluczowym wyzwaniem dla nich w 2015 jest właśnie zwiększanie lojalności. Automatyczny email z zaproszeniem do udziału w programie dla powracających klientów to świetne narzędzie do realizacji tego celu.

4. Kampanie czyszczące bazę

Tak, wiemy, jak trudno godzić się z faktem, że ok 10% Twojej bazy naturalnie traci aktualność każdego roku. Jednak higiena bazy kontaktów jest koniecznością, nie kosmetyczną fanaberią. Kiedy operujesz na niskiej jakości danych, na których nie możesz polegać, masz zaciemniony obraz sytuacji, co wpływa na ocenę prowadzonych działań i wybór nowych. Może niskie OR Twoich mailingów wynika z faktu, że 15% Twojej bazy już dawno porzuciło swoje skrzynki pocztowe?

5. Spersonalizowane powiadomienia push

Mobile marketing, mimo wzrastających budżetów na ten cel, wciąż postrzega się często jako produkcję pomniejszonych kampanii desktopowych, a mało energii przeznacza się na badanie możliwości specyficznych dla tego kanału. To ciekawe, bo przecież urządzenia mobilne przez to, że są tak często używane, pozwalają nam gromadzić bardzo wiele informacji o użytkownikach i tworzyć kampanie dopasowane precyzyjnie do konkretnej sytuacji w życiu danego klienta (np. kiedy przechodzi koło naszego lokalu czy sklepu). Przetestuj możliwości Mobile Marketing Automation i zobacz, jak wygląda nowa era personalizacji: przeczytaj naszego ebooka o Mobile Marketing Automation lub zerknij na stronę APPmanago.

6. Lead Nurturing dla Twoich nowych pracowników

Twoich pracowników też powinieneś edukować! Tuż po przyjęciu są oni zawaleni dużą ilością nowych informacji, z których sporej części po prostu nie są w stanie przyswoić od razu. Potrzebne jest stopniowe dozowanie wiedzy, w mniejszych porcjach: dzięki temu lepiej się przyswoi i utrwali. To szczególnie istotne w dużych lub dynamicznie rozwijających się firmach: uruchamiany automatycznie program edukacyjny usprawni pracę całego zespołu, gdyż oszczędzi starszym pracownikom czasu na tłumaczenie najbardziej podstawowych zagadnień.

7. Progresywne profilowanie

To rzadko używana funkcjonalność automatyzacji marketingu, która w nieoczekiwany sposób zwiększy jakość danych, jakie pozyskujesz z formularzy. Progresywne profilowanie polega na stopniowym zwiększaniu ilości danych, o które prosisz użytkownika, np. przy pobraniu ebooka. Użytkownika, który po raz pierwszy pobiera nasz materiał, prosimy jedynie o adres email, zaś przy kolejnych pobraniach, kiedy widzimy, że jest zainteresowany, zwiększamy ilość wymaganych pól formularza. Dzięki temu przy pierwszym spotkaniu z odbiorcą nie oczekujemy, że poda nam spora ilość informacji o sobie.

8. Sprytne, spersonalizowane formularze kontaktowe

Formularz kontaktowy to potężne narzędzie, szczególnie, kiedy uda Ci się go spersonalizować w oparciu o zebraną wiedzę o użytkowniku. Kiedy np. wiesz, czego poszukuje, możesz zawrzeć to na formularzu. Tak zrobił nasz klient, Rainbow Tours, zawierając na formularzu nazwę i zdjęcie miejsca, do którego chce pojechać dany użytkownik. Dzięki temu klient mógł poczuć, że oferta jest dobierana specjalnie dla niego i że może się spodziewać komunikacji dostosowanej do jego oczekiwań, a nie zalew masowych newsletterów.

9. Oferty dopasowane do historii indywidualnego użytkownika

Wiedzę o tym, co już kupił lub co oglądał Twój klient możesz wykorzystać do zasugerowania mu kolejnych produktów na podstawie analizy Big Data. Wykorzystanie mechanizmów marketingu predykatywnego pozwala nam uprzedzić pragnienia użytkownika: wiemy, czego chce, przed nim samym.

A jakie są Wasze ulubione pomysły na wykorzystanie Marketing Automation?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]