15 artykułów o marketingu, które powinieneś przeczytać (sierpień 2015)

Depositphotos_21043107_s-2015Przed nami kolejne podsumowanie miesiąca! Wracamy do Was z listą najciekawszych artykułów, jakie przeczytaliśmy w sierpniu. Będzie między innymi o niecodziennych kampaniach mobile, bałaganie w zbieranych danych i marketingu treści w czasie rzeczywistym.

Tu znajdziesz zestawienie z lipca.

Po angielsku

Mobile user acquisition: what’s really working (and, separating hype from truth) 

Dan Slagen obnaża mity marketingu mobile i pokazuje, jak zdobywać nowych klientów z wykorzystaniem tego kanału. W skrócie:

– social media są najskuteczniejszym kanałem promocji aplikacji tylko dla 14.8% marketerów

– płatna reklama nie jest tak skuteczna, jak się zdaje

– potrzebujesz równowagi między metodami organicznymi (typu inbound) a płatnymi. Tekst poparty statystykami.


Pobierz darmowego ebooka o Mobile Marketingu


 

What happens when data goes wrong? BAT’s CMO discusses

W zachwycie nad możliwościami, które daje nam Big Data, zapominamy, jak łatwo zepsuć całą idyllę: nieprawidłowe dane mogą zrujnować nasze działania. Jak tego uniknąć? Jakie błędy najczęściej popełniają marketerzy, kiedy zarządzają danymi? Paul Ormonde-James dowodzi, że podstawowy problem polega na tym, że na fali entuzjazmu firmy gromadzą wszytskie dane, traktując je równorzędnie, a w efekcie ich baza zamienia się w śmietnik, a nie w uporządkowany katalog przydatnych wiadomości. W efekcie płacą za przechowywanie danych, których nie używają, a z tego zbioru nie potrafią wyłuskać tego, czego potrzebują.

 

Why the future of content marketing is real-time

Przyszłość marketingu treści? Dopasowanie materiału do konkretnego użytkownika w czasie rzeczywistym. Wraz z postępującymi możliwościami analitycznymi, potrafimy szybko zlokalizować potrzeby i zainteresowania danego użytkownika, a następnie dobrać na tej podstawie najlepsze treści z naszych zasobów.

Być może niedługo algorytmy zastąpią też twórców treści? Pisaliśmy już o tym zjawisku w tekście Czy maszyny zastąpią marketerów?

 

How to Avoid Marketing Automation Disaster: 6 Essential Pre-Planning Steps 

Alexis Hall świetnie pokazuje drogę, jaką przemierzają marketerzy od pytania “Co to jest Marketing Automation?” do wdrożenia i obserwacji zysków. Czemu zajmuje to tak długo? I jak uniknąć sytuacji, w której kupujemy system Marketing Automation, który potem zostaje zredukowany do narzędzia do wysyłki emali?

 

Automating Content Reuse: One Marketing Team’s Story

Ciekawy tekst o tym, jak za pomocą tagów możesz lepiej wykorzystywać swoje treści i ułatwić życie czytelnikom Twojego bloga. Proste i tanie we wdrożeniu rozwiązanie, dzięki któremu lepiej wykorzystasz tworzone treści.

 

Don’t Waste Your Time: 6 Ways to Be More Efficient on Social Media 

Neil Patel o tym, jak mądrze zajmować się marketingiem w mediach społecznościowych, by nie zajmowało to nam wiele czasu. Jak planować, z czego zrezygnować i czemu nie musisz odpowiadać niezadowolonym w przeciągu 15 minut.

 

Divergent opinions about chief marketing technologists

Chief Markting Technologist, czyli CTO: osoba odpowiedzialna za łączenie działów marketingu i sprzedaży, który potrafi maksymalnie wykorzystać software i pozyskane dane do komunikacji z klientami. Czy jest nam potrzebny taki zawod, czy to tylko chwilowa mrzonka, związana z rozwojem rynku technologii marketongu? Scot Brinker przedstawia, co myślą o tym CEO.

 

6 After-order Emails to Boost Ecommerce Sales

Customers really read your after-order emails, so why do you neglect these messages? Apply best practices discussed on Practical Ecommerce.

 

Po polsku

Kreatywne metody wykorzystania geotargetowania

O tym, jak wykorzystać geotargetowanie, w oparciu o case study. Przyda się, jeśli szukasz przykładów geotargetowania i chciabyś zobacyzć, jak to wygląda w praktyce.

Co wprowadza ustawa krajobrazowa

Czy trzeba się bać tzw. ustawy krajobrazowej? Jak zmieni się outdoor? Czy dzięki temu nasza wspólna przestrzeń stanie się bardziej estetyczna?

 

Czy marka sportowa może w kreatywny sposób promować się w mobilnej aplikacji?

Katarzyna Dworzyńska o kampanii Nike w aplikacji Jak Dojadę. Inspirujące!

Na naszym blogu w sierpniu czytaliście najchętniej

20 darmowych narzędzi, które pomogą Ci lepiej pisać. Niezbędnik content marketingu!

Statystyki i dane dla marketerów za darmo. 14 źródeł, z których je pozyskasz

Czemu nikt nie ufa marketerom?

Jak pozyskiwać o 45% więcej leadów dzięki Marketing Automation?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]