7 rzeczy, których start-upy nauczą Cię o Twoich klientach

Multi-Ethnic Group of People Planning Ideas

Start-upowcy mają tę przewagę nad wielkimi firmami, że koncentrują się na rozwiązywaniu konkretnego problemu. Szukają odpowiedzi na precyzyjnie zdefiniowane pytanie i mało ich obchodzą sztywne procedury, na których z konieczności oparte są wielkie przedsiębiorstwa. Start-upy myślą dokładnie o doświadczeniu klienta i właśnie dlatego warto przyglądać się ich pomysłom. Dlatego zebraliśmy dla Was ku inspiracji 9 fascynujących młodych firm, które otwierają oczy na potrzeby realnych odbiorców i wyzwania, z którymi realnie się zmagają. Czy wciąż je widzisz zza swojej tabeli w Excelu?

1. Klienci są zabiegani

Jesteśmy zajęci bardziej niż kiedykolwiek: nasze kalendarze pękają w szwach, a smarfony wibrują przypomnieniami co dziesięć minut. W tej sytuacji najczęściej brak nam czasu na zarządzanie logistyką dnia codziennego. Chcielibyśmy ułatwić i usprawnić nużące czynności, przejazdy, telefony. Wiele start-upów stara się w tym pomóc. Np. Instacart to rodzaj Ubera dla zakupów spożywczych: specjalista robi za Ciebie zakupy i dowozi je do domu. Podobnie działa Glamsquad: kojarzysz tę sytuację, kiedy po prostu nie masz czasu umówić się i wybrać do kosmetyczki, fryzjera i manikiurzystki? Ekipę z Glamsquad szybko zamówisz przez internet, a oni przyjadą do domu i zrobią Cię na bóstwo. Wielkie wyjście może obyć się bez stresu.


Innowacje w zasięgu Twojej ręki. Pobierz bezpłatnego ebooka Internet Rzeczy dla marketerów 


 

2. Klieci chcą dbać o wspólne dobro

Miasto to nasza wspólna przestrzeń, która w dużej mierze kształtuje jakość życia. CitySourced pomaga o nią dbać: aplikacja stworzona w Los Angeles pozwala każdemu mieszkańcowi miasta zrobić szybkie zdjęcie graffiti czy dziury w chodniku albo innej irytującej niedogodności i wysyła je od razu do odpowiedniego organu urzędu miasta. To fajny pomysł na realizację postulatów demokracji bezpośredniej: obywatele odstają narzędzie do komunikowania się ze swoimi przedstawicielami i żądania od nich spełniania swoich obowiązków wobec wspólnoty.

 

3. Klienci mają sprzeczne potrzeby

Z jednej strony kryzys, trzeba oszczędzać. W lifestyle’u panuje moda na minimalizm – kupowanie mało, ale inwestycja w jakość. Z drugiej strony, któż z nas nie lubi się czasem rozpieścić czymś drogim i bezużytecznym, jak peeling do ciała o zapachu papai czy kojące plastry na zmęczone oczy? Niełatwo pogodzić jedno z drugim, co jest źródłem napięć, poczucia winy i frustracji.

Naprzeciw tej paradoksalnej kondycji nowoczesnego konsumenta wychodzi Birchbox: firma pozwala przetestować nowe kosmetyki. Dzięki subskrypcji regularnie otrzymujesz zestaw próbek kosmetyków w okazyjnych cenach – możesz wybrać to, co naprawdę jest warte swojej ceny i rozpieszczać się nowościami, bez rujnowania budżetu. Wilk syty (potrzeba okazyjnego szaleństwa) i owca cała (nie wydajesz fortuny).

 

4. Klienci potrzebują geniuszów

Czasem organizacja stoi przed problemem niemożliwym do rozwiązania. Potrzebne są najtęższe mózgi, które połączą swoje siły, by znaleźć rozwiązanie. Temu służy Kaggle.

Kaggle to sieć, która umożliwia współpracę naukowców, którzy mogą wspólnie pracować i rozwijać się, korzystając ze wspólnie gromadzonej bazy. Wiedza akademicka spotyka się z praktyką, a badania z biznesem.

Jak to działa? Firmy uploadują swoje dane, zaś eksperci z całego świata rywalizują, by stworzyć na ich podstawie najlepsze modele – odpowiedź na zadane pytanie. Platforma wspiera m.in. Wikipedię, Deloitte czy NASA.

 

5. Klienci chcą doświadczeń z realu, które zabrał nam internet

Znacie te narzekania, że ludzie już nie rozmawiają ze sobą na ulicach, a sąsiedzi nie znają się nawzajem? Nextdoor próbuje zanegować ten mit. Aplikacja pomaga znaleźć się osobom, które mieszkają w tej samej okolicy, I dyskutować o bieżących sprawach. A potem, kiedy juz poznają się bliżej online, są o krok od umawiania się na spotkania w realu! Dzięki temu stosunki sąsiedzkie zyskały nowy wymiar.

 

6. Klienci chcą nawiązywać relacje

Znasz zasadę 6 stopni oddalenia? Mówi ona, że od dowolnej żyjącej osoby dzieli Cię 6 innych osób, które się nawzajem znają. Ty znasz kogoś, ten zna kogoś … i w przeciągu 6 kroków siedzisz na kawie z Michaelem Fassbenderem. Czy próbowałeś kiedyś tego w praktyce? Przetestuj Conspire: to aplikacja stworzona przez dwóch naukowców z Uniwesytetu Stanforda, którzy znaleźli sposób na wdrożenie zasady w życie. Ich narzędzie analizuje bazę Twoich kontaktów email, by wskazać, jak dotrzeć do upragnionej osoby. Założyciele twierdzą, że ich metoda wykazuje 95% skuteczności. Z łatwością dotrzesz dzięki temu do eksperta, z którym chcesz się skonsultować, inwestora, osoby, z którą chcesz współpracować. Albo, mamy nadzieję, do Fassbendera.

 

7. Klienci lubią mix: przyjemne z pożytecznym

Są rzeczy, które powinniśmy robić (np. jeść warzywa) i takie, które uwielbiamy (np. jeść pysznie). Kiedy udaje się to pogodzić, czujemy się wniebowzięci. Na tym opiera się Hungryroot: tworzą z warzyw przepiękne dania a’la makaron, które cudownie wyglądają i są super zdrowe (20% białka, 70-80% warzyw). Marzenie, kiedy chcesz pilnować diety.

 

Które z tych rozwiązań podobają się Wam najbardziej?

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]