6 najlepszych pomysłów marketingowych 2015r. Zainspiruj się!

pomysłySkąd brać nowe pomysły na kampanie marketingowe? Dziś na nic się zdadzą tradycyjne podręczniki czy uniwersalne kompendia. Z drugiej strony, blogów, książek i podcastów jest tak wiele, że trudno zapoznać się ze wszystkim i odsiać ziarno od plew. Pragnienie przeczytania wszystkich ważnych źródeł może doprowadzić do paranoi i tego, że zamiast zajmować się strategią, będziesz tracił czas na czytanie kolejnych kejsów i blogów.

Aby pomóc tym, którzy szukają świeżych pomysłów, zebraliśmy 6 dobrych praktyk, jakie w 2015 polecali marketingowi eksperci.

 

1. Usprawnij procedury Lead Generation i Lead Nurturing

Pozyskiwanie i edukacja leadów powinny stanowić rdzeń Twoich działań marketingowych, ale jednocześnie należą one do najbardziej czasochłonnych i monotonnych, jeśli chcesz je wykonywać manualnie. Dlatego też najłatwiej je zaniedbać.


Kompletny przewodnik po Lead Nurturing. Pobierz za darmo


Twórz landing pages i formularze kontaktowe, oraz pielęgnuj leady przez automatycznie wysyłane cykle wiadomości email.

Robert Sofia zaznacza, że procedury te należy zoptymalizować i usprawnić przez wykorzystanie dedykowanego software. Rynek technologii marketingu jest na tyle szeroki, że znajdą się na nim narzędzia nawet dla najmniejszego i najbardziej niszowego biznesu, a Marketing Automation musi znaleźć się w arsenale każdego marketera.

 

2. Znajdź równowagę między sztuką, nauką i empatią

W marketingu, który łączy różne dyscypliny, od analizy Big Data po umiejętności pisarskie czy plastyczne, najważniejsze jest znalezienie równowagi. Łatwo umościć się wygodnie po jednej stronie barykady i skupić się np. jedynie na analizie danych lub tworzeniu niezwykłych koncepcji kreatywnych, lecz nie osiągniemy w ten sposób spektakularnych sukcesów. Obfitość narzędzi z zakresu technologii marketingu staje się także dla nas jednocześnie błogosławieństwem i przekleństwem: choć ułatwia pracę, dla wielu marketerów software przestaje być środkiem do osiągnięcia celu, a staje się celem samym w sobie.

Katie Martell powiada, że w marketingu znajdziemy 3 komponenty: sztukę, serce i naukę, czyli kreatywność, empatię i twardą wiedzę.

 

3. Opowiadaj historię

Przykładem połączenia tych 3 komponentów może być akcja marki Patagonia, kładąca nacisk na storytelling.

Poniżej znajdziesz film wyprodukowany Patagonię, producenta odzieży i akcesoriów dla podróżników. Jednak nie znajdziesz tam logo ani oferty, ale opowieść o wartościach, które wyznaje. Materiał został stworzony przez fotografa i wędrowca Bena Knighta: to historia przyjaźni podróżnika i jego psa, opowiedziana z perspektywy zwierzęcia, które żegna się ze swoim panem. Zebrano w nim lata ich wspólnego życia.

Uwaga, jest mocny:

Elle Ossello, która wskazuje na tę kampanię jako przykład doskonałego marketingu, mówi: „Patagonia pozwala artystom podążać za swoimi pasjami i sprawia, że są słyszane, wspiera pozytywne społeczne i ekologiczne postulaty i robi to wszystko w piękny sposób. Ludzie ufają tym pobudkom i są przez nie poruszeni. Ipso facto, ufają Patagonii jako firmie i wierzą w jej produkty”.

Joy Howard, stojąca za akcją, zdradza swój sekret: mniej działań wywoła większy efekt. Zamiast mnożyć komunikaty, zdecyduj się na kilka odważnych koncepcji, które naprawdę zaangażują odbiorców.

 

4. Keep It Simple, Stupid

Brandon Lewin opowiada historię swojego klienta, producenta ręcznie robionych skórzanych akcesoriów, który próbował zwiększyć swoją listę mailingową. Chciał nawet zaoferować produkt za darmo – warty 45 dolarów notes – ale mimo umieszczania informacji w kolejnych miejscach, efekty okazywały się mało satysfakcjonujące. Wówczas Brandon zasugerował, by rozesłać wiadomość o promocji do klientów, by ci podzielili się nią ze swoimi znajomymi. Właśnie zaangażowanie klientów okazało się najskuteczniejszą metodą pozyskiwania nowych.

To lekcja dla marketerów, by czasem zaufać prostszym rozwiązaniom, mówi Lewin. Często za bardzo kombinujemy.

 

5. Wprowadź program rekomendacji

Ta historia uczy nas czegoś więcej: wagi poleceń. Badania wskazują, że 85% małych przedsiębiorstw pozyskuje nowych klientów dzięki poleceniom. To opcja, której nie można zaniedbać! Jak zaktywizować istniejących klientów, by stali się naszymi najlepszymi kanałami marketingowymi? Projektując program rekomendacyjny. Możesz wykorzystać gotowy software do tworzenia programów rekomendacyjnych, np. Referal Rock.

To także sposób na wzmocnienie więzi istniejących klientów z marką.

 

6. Odwołuj się do wzroku

Odbiorcy coraz większą wagę przywiązują do obrazów: zdjęcia, infografiki, a szczególnie video są najbardziej pożądanymi narzędziami opowiadania.

Według ankiet przeprowadzanych przez CMO Council, aż 2/3 amerykańskich marketerów uznało, że materiały wizualne były kluczowe w ich komunikacji. Szczególny nacisk kładli na video. W badaniu Ascend2 z maja br. połowa ankietowanych wyznała, że video jest najskuteczniejszym rodzajem treści, ale jednocześnie uznano go za najtrudniejszy do stworzenia.

 

Dane + emocje

W tym roku eksperci zwracają uwagę na umiejętność połączenia narzędzi do automatyzacji z oddziaływaniem emocjonalnym i budowaniem angażowania. Zalecają też prostotę.

Czekamy na Wasze propozycje: jakie kampanie zrobiły na Was ostatnio wrażenie? Jakie działania uważacie za najkuteczniejsze?

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]