
- Rynek marketing automation w B2B wyniósł na koniec 2011 roku 325 milionów dolarów. To ponad 50% wzrostu w stosunku do 2010 roku, który również podwoił dochody z roku poprzedniego. (Źródło: Raab Associates)
- Liczba firm używających Marketing Automation ma wzrosnąć o 50% do roku 2015. (Źródło: Decyzje Sirius)
- Marketing Automation osiągnął największy przyrost zysków w ciągu ostatnich 5 lat ze wszystkich systemów pokrewnych do CRM (Źródło: Badania Focus)
- Do 2020 roku 85% interakcji międzyludzkich będzie przebiegało bez fizycznej rozmowy z innym człowiekiem (Źródło: Gartner Research)
- 50% ze stosujących Marketing Automation nie zdaje sobie w pełni sprawy z istniejącego potencjału tych rozwiązań, natomiast zaledwie 25% wykorzystuje w pełni te możliwości
- 50% potencjalnych klientów nie jest gotowa do zakupu natychmiast (Źródło: Gleanster)
- 47% szefów marketingu B2B twierdzi, że udaje im się doprowadzić do konwersji mniej niż 4% leadów, albo nawet nie wiedzą, że jest to możliwe do zmierzenia. (Źródło: Forrester Research)
- 89% marketerów wykorzystuje emaile jako swoje główne źródło generowania leadów (Źródło: Forrester Research)
- Tylko 33% firm, które korzystają zarówno z CRM i automatyzacji marketingu oceniło, że w dobry sposób zintegrowało u siebie te dwa systemy. (Źródło: Bench Experts)
- Firmy, które korzystają z automatyzacji marketing by wdrożyć programy lead nurturingu wykazują 451% wzrostu potencjalnych klientów. (Źródło: Annuitas Group)
- Lead nurturing prowadzi do 47% większych zakupów (Źródło: Annuitas Group)
- Firmy, które automatyzują zarządzanie leadami zwiększają o 10% lub więcej swoje przychody na przestrzeni 6-9 miesięcy. (Źródło: Gartner Research)
- 25% firm stosujących zautomatyzowane procesy dojrzewania leadów twierdzi, że czas reakcji działu sprzedaży na zakwalifikowanie leadu jako SQL wynosi mniej niż jeden dzień. Podobne wyniki uzyskuje mniej niż 10% firm bez automatyzacji (Źródło: Forrester Research)
- Personalizowane maile wykazują 18 razy większy zwrot z inwestycji niż reklama telewizyjna (Źródło: Jupiter Research)
- Spersonalizowanie wiadomości poprawia klikalność o 14%, i konwersję o 10%. (Źródło: Aberdeen Group)
Follow