Żywe trupy marketingu? 7 narzędzi, które wciąż działają (mimo że eksperci je uśmiercili)

Halloween, dead hand coming out from the soilUśmiercono je, przebito kołkiem osinowym i spalono. Są stare, niemodne, nie z tej epoki! Już nie działają, a na pewno nie działają na millenialsów („millenialsi” to jedno z tych magicznych słów, którymi czarują nas trendsetterzy).

Jeśli wierzyć ekspertom, dziś komunikujemy się z klientami głównie przez media społecznościowe i aplikacje mobilne. Ale to przecież nieprawda! Wciąż świetnie działają stare, sprawdzone metody: SMS, ulotka, próbka, baner… jeżą Ci się włoski na rękach na sam dźwięk tych słów?


Kompleksowy przewodnik po Mobile Marketing Automation. Pobierz za darmo


 

Czemu media społecznościowe nie wystarczą

Marketing w mediach społecznościowych jest bardzo problematyczny, ponieważ jest tani i łatwo dostępny. Kampania na FB nie wymaga takiej wiedzy, jak np. praca z Adwords, czy takiego nakładu sił i czasu, jak przygotowanie strategii dystrybucji próbek, a w końcu jest nieporównywalnie tańsza niż np. reklama w prasie. Pociąga to za sobą 2 ważne zjawiska:

  • Wielu marketerów zaczęło koncentrować się wokół marketingu w social media – przez co zaniedbują inne obszary. Łatwo ulec takiej pokusie, ale obniża to skuteczność Twoich działań. W skrócie: jako jeden z elementów układanki social media działają świetnie, jednak nie pozwalaj im grać pierwszych skrzypiec.
  • Social media, tanie i łatwo dostępne, to kanały super-nasycone obecnością marketerów. Shawn Graham zauważa, że szczególnie małe firmy czują pokusę, by skoncentrować się na mediach społecznościowych (i SEM), bo te narzędzia są jakby skrojone na miarę ich budżetów. Ale przez to wszyscy tłoczą się w kilku kanałach i trudno się tam przebić z oryginalnym przekazem. To rozpoznanie ma też dobrą stronę – możesz się łatwo wyróżnić, próbując marketingu w innym kanale. Może się okazać, że tradycyjna ulotka zadziała lepiej niż piękne zdjęcia Twoich produktów na Instagramie.

 

Czego nie wiesz o aplikacjach mobilnych?

Aplikacje mobilne są świetne i angażujące, jednak ich skuteczne wdrożenie wymaga dużo więcej pracy, niż się wydaje. Nie wystarczy stworzyć rewelacyjna apkę, by poruszyć lawinę pieniędzy. Oprócz wyprodukowania aplikacji, musisz:

  • zadbać o marketing aplikacji, w tym ASO (App Store Optimization)
  • opracować strategię angażowania użytkowników – najlepiej z wykorzystaniem Mobile Marketing Automation

 

Przeczytaj więcej na temat zastosowania aplikacji mobilnych: Zdradzamy 3 sekrety aplikacji mobilnych, Aplikacje mobilne w 2015: ważne statystyki dla eCommerce

 

Nie chodzi nam o to, by zniechęcić Cię do marketingu w social media czy do tworzenia aplikacji – przeciwnie, to rewelacyjne narzędzia, pod warunkiem, że wiesz, czego od nich oczekiwać, i harmonijnie włączasz je w całość swoich działań, a nie koncentrujesz wszystkie siły na jednym z nich, zaniedbując inne moduły komunikacji, w tym te mniej spektakularne. Czyli jakie?

 

One wciąż działają!

Te rozwiązania wciąż działają, mimo że rzadko pisze się o nich w branżowych pismach.

  • Ulotki: oczywiście, sporo zależy tu od rodzaju Twojego biznesu, jednak nie powinieneś pospiesznie rezygnować z ulotek. To, że wciąż są w użyciu, nie jest przypadkiem: 38% odbiorców zatrzymuje otrzymane ulotki przez kilka dni, a 13% – przez więcej niż tydzień. (Metrix Marketing)
  • Próbki: to metoda, którą rozpowszechnił ojciec-założyciel naukowego podejścia do reklamy, Claude Hopkins. Czemu to działa? Bo pozwala klientom odkryć produkt i dokonać racjonalnego wyboru – próbka daje nam konkretne argumenty za zakupem.
  • SMS: już nikt nie używa SMS-ów, wszyscy używamy komunikatorów! Jednak choć usługa SMS ma już 22 lata, nie zanosi się na to, by odchodził do lamusa. Według SAP 64% klientów życzyłoby sobie więcej komunikacji z organizacjami przez SMS. Zaś z raportu  Komunikacja SMS w Polsce 2013 wynika, że 1 na 3 ankietowane osoby chce otrzymywać wiadomości tekstowe o promocjach w obszarze produktów i usług, a ponad 80% z nich deklaruje, że po otrzymaniu wiadomości tekstowej o aktualnej promocji wejdzie na promowaną stronę internetową.
  • Email: email, podobnie jak SMS, też jest już starawy – ma 44 lata, ale wciąż stanowi narzędzie marketingowe o najwyższym ROI. Ma same plusy: jest tani, łatwo można go personalizować, testować i śledzić jego skuteczność, ma sprzedażowy charakter… Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tego kanału, zajrzyj do naszego nowego ebooka: 10 Przykazań Email Marketingu.
  • Wydarzenia: bywaj na targach czy konferencjach branżowych – tam właśnie przychodzą Twoi odbiorcy! Daje Ci to możliwość kontaktu twarzą w twarz i nawiązania relacji. Kiedy klient będzie szukał optymalnego rozwiązania dla siebie, wspomnienie rozmowy (konkretnej osoby, która stoi za marką) będzie dla Ciebie atutem.
  • Kontakt osobisty: nic nie zastąpi klientowi poczucia, że jest rozumiany i traktowany wyjątkowo. Możesz wywołać ten efekt także w sklepie online przez strategie personalizacji: dopasowanie treści na stronie do profilu użytkownika, komunikacja 1-do-1 i wykorzystanie wiedzy o kliencie we wszystkich kanałach komunikacji.
  • Banery: czy wszyscy zapadli na ślepotę banerową? Niekoniecznie! Dziś, dzięki rozwiązaniom klasy Marketing Automation, banery mogą stać się maksymalnie spersonalizowane i zawierać dokładnie tę ofertę, jakiej oczekuje klient. Przydatny, pożyteczny baner? Tak, to możliwe! Przeczytaj więcej o spersonalizowanych banerach.

 

Pożytki z bycia niemodnym

Jeśli nie poddajesz się modom i nie koncentrujesz energii na topowych aktualnie kanałach, zyskujesz nie tylko własny głos i wyjątkowość przekazu, lecz także zwiększasz sprzedaż.

Pamiętaj jednak, że zaufanie do starych metod nie oznacza zgody na archaiczny marketing. Te metody ewoluują i zmieniają się nie do poznania: dzisiejszy spersonalizowany email marketing w niczym nie przypomina spamu z lat 90. Podobnie banery czy SMS-y uległy transformacji dzięki Marketing Automation.

 

Dlatego ostatecznym kryterium wyboru narzędzia powinno być pytanie: Czy pozwala mi ono lepiej zrozumieć klientów albo lepiej dostarczać im to, czego potrzebują?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]