8 sposobów na Real Time Marketing z Marketing Automation

Stressed business man rushing in the office

Choć zazwyczaj kojarzy się nam z błyskotliwymi reakcjami marek na bieżące wydarzenia (co może czasem skończyć się niewesoło: zobacz, jak RTM może się nie powieść) oraz angażowanie się w dyskusję, to termin obejmuje również podejście, w którym reagujemy na oczekiwania, potrzeby i działania użytkownika w czasie rzeczywistym – w momencie, kiedy jest na naszej stronie, używa naszej aplikacji, poszukuje produktu czy przechodzi koło sklepu stacjonarnego.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


 

Marketing w czasie rzeczywistym

Taka filozofia marketingu odpowiada na zmieniające się zachowania konsumentów, którzy są niecierpliwi i chcą szybko znajdować to, czego szukają. Według Forrester Research, aż 89% przestaje korzystać z usług firmy po doświadczeniu frustracji, związanej z trudnością z wyszukaniem pożądanej informacji czy produktu.

Wymusza to na marketerach bardziej dialogiczne podejście: chcemy dostroić się do oczekiwań odbiorców, pozwolić im dopasować naszą stronę, sklep czy produkt do ich potrzeb.

Dlatego nie myśl o RTM jak o izolowanej akcji, ale jak o kompleksowym podejściu do Twoich klientów.

Ale jak wdrożyć go w praktyce?

 

10 sposobów na Real-Time Marketing

  1. Banery dynamiczne: Czyli rekomenduj produkty bądź rozwiązania w czasie rzeczywistym. Platforma Marketing Automation przeanalizuje zachowanie i historię danej osoby, dzięki czemu w momencie, kiedy przegląda Twoją stronę www, zobaczy banery z ofertą dopasowaną do jej potrzeb. Innymi słowy, to jego kliknięcia determinują treść banera. Pamiętaj, że możesz również dopasowywać na bieżąco komunikację do anonimowych użytkowników.
  2. Spersonalizowane treści w aplikacjach mobilnych: czyli analogicznie dopasuj treści prezentowane użytkownikowi w aplikacji mobilnej. Używając APPmanago, wiesz, jakie inne aplikacje zainstalował użytkownik, z jakich modułów Twojej aplikacji korzysta najczęściej oraz monitorujesz na bieżąco jego zachowanie. W ten sposób możesz zareagować na jego działania w aplikacji przez dopasowanie treści.
  3. Geolokalizacja i beacony: wiedza o tym, gdzie aktualnie znajduje się Twój klient, pomoże dopasować komunikat do sytuacji. Dzięki temu wyślesz mu ofertę (SMS-em czy powiadomieniem push) dokładnie wtedy, kiedy przechodzi obok Twojego salonu. Pozyskane z geolokalizacji bądź beaconów dane współtworzą również profil klienta.
  4. Powiadomienia push: powiadomienia push to cenne narzędzie, które pozwala Ci zwiększyć zaangażowanie użytkowników oraz skłonić och do sprzedaży. Pod warunkiem, że je personalizujesz (przede wszystkim stosujesz pushe 1-do-1, a nie masowe powiadomienia)! Wyślij powiadomienie, kiedy widzisz zainteresowanie klienta produktem.
  5. Live chat: daj klientowi możliwość szybkiego skomunikowania się z Tobą na stronie, kiedy nie może czegoś znaleźć lub potrzebuje konkretnej, szybkiej informacji.
  6. Alerty dla działu sprzedaży w B2B: kiedy lead, który stracił zainteresowanie, po dłuższym czasie wchodzi na Twoją stronę www i przegląda cennik, to dobry moment na telefon. Teraz Twój lead ma czas, by przyjrzeć się Twojej ofercie. Dzięki alertom sprzedawcy mogą reagować na bieżąco na zachowania odbiorców, dobierając moment kontaktu do preferencji odbiorcy. Nie myśl o Real-Time Marketingu jako o rozwiązaniu głównie dla sektorów B2C czy Ecommerce, gdzie zakupy bywają bardziej spontaniczne. 42% marketerów B2B wdraża rozwiązania RTM (dane: Econsultancy).
  7. SALESmanago Copernicus – Machine Learning – AI: technologia ucząca się zachowania każdego pojedynczego klienta, przewidująca jego zachowanie zakupowe i na bazie tego rekomendująca spersonalizowane produkty, które w ocenie algorytmów zakupi z najwyższym prawdopodobieństwem. Szczegółowy wgląd w historię zakupową, analiza korelacji produktów pomiędzy różnymi kategoriami, a także badanie ścieżki zakupowej każdego klienta umożliwi Ci dotarcie do klientów z wysoko spersonalizowaną i przyciągającą uwagę ofertą w odpowiednim momencie i miejscu.
  8. Dynamiczne formularze kontaktowe: taki formularz reaguje w czasie rzeczywistym na to, czego poszukuje użytkownik. Zamiast oferować wszystkim ten sam formularz, dodaj szczyptę osobistego podejścia: nawiąż do produktów, które użytkownik oglądał, lub do materiałów, które przeglądał.

 

Real-Time marketing to przede wszystkim filozofia komunikacji: podejście, w obrębie którego starasz się odpowiedzieć jak najszybciej na aktualną potrzebę klienta, a nie atakujesz wszystkich jedną kampanią. W ten sposób również komunikujesz się z odbiorcą wtedy, kiedy chce on kupić dany produkt, a nie w przypadkowej sytuacji, co znacząco zwiększa prawdopodobieństwo zakupu.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]