Synchronizacja systemów wspomagających prowadzenie biznesu bywa kłopotliwa, jednak właściwie wykonanie tego procesu może przynieść firmie wiele korzyści. Z badań przeprowadzonych przez Nuclear Research wynika, że prawidłowa synchronizacja Marketing Automation z systemem CRM przynosi statycznie wzrost ROI z wdrożenia CRM o 14,5 %.
Nuclea Research przeprowadził badania na grupie 223 firm które wdrożyły jednocześnie systemy zarządzania relacjami z klientem typu CRM oraz systemy automatyzujące marketing. Wnioski płynące z przeprowadzonych badań wskazują na możliwość osiągnięcia dużych zysków z synchronizacji, ale również pokazują skalę problemów wynikających z wdrożenia. Ponad połowa zbadanych firm nie była w stanie osiągnąć zwrotu z inwestycji w synchronizacje Marketing Automation i CRM. Problemy wynikają zazwyczaj z nieprawidłowo przeprowadzonej analizy wymagań i potrzeb. Efektem jest wdrażanie systemów nie usprawniających procesów w firmie, a działających niejako obok nich.
Prawidłowe zsynchronizowanie tych systemów przynosi jednak same korzyści. Z badań wynika, że automatyzacja marketingu pozwala zwiększyć ilość leadów gotowych do zakupu, zmniejsza koszty ponoszone na działalność amrketingową i sprzedażową, a w konsekwencji zwiększa ROI statystycznie o 14,5 %. Całkowite koszty ponoszone na marketing zmalały jednocześnie średnio o 12,2%.
Integracja CRM z Marketing Automation może więc przynosić duże zyski, ale konieczne jest przeprowadzenie wyczerpującej analizy potrzeb i dostosowanie systemów do celów organizacji.