Marketing Automation zdobywa coraz większą popularność wśród małych i średnich firm. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu Forrester. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod marketingowych zbadane firmy uzyskują większe ROI przy zmniejszeniu kosztów ponoszonych na marketing.
Na podstawie raportu 7 Marketing Habits of Today’s Highly Successful SMBs. Acton.com.Opublikowanego przez Forrester można prognozować świetlaną przyszłość Marketing Automation. Okazuje się, że firmy będące liderami swoich branż wykorzystują nowoczense metody marketingowe znacznie częściej niż przedsiębiorstwa gorzej radzące sobie na rynku.
Liderzy branż korzystają z szerokiego wachlarza narzędzi marketingowych, począwszy od Inbound Marketingu, skończywszy na kampaniach emailowych. Wsparcie tych działań systemem automatyzującym marketing pozwala na zastosowanie strategii dojrzewania leadów. Statystycznie w najlepszych firmach proces pielęgnacji kontaktów trwa od jednego fo trzech miesięcy. Przedsiębiorstwa z końca stawki najczęściej w ogóle nie stosują strategii edukacji potencjalnych klientów. Działania marketingowe w ich przypadku koncentrują się na klasycznych kanałach, takich jak czasopisma czy billboardy. Jak zauważają twórcy raportu, strategia ta sprawdza się raczej przy dużych firmach o ugruntowanej pozycji i jest znakomitym sposobem na długoterminowe wykreowanie sobie marki. W przypadku mniejszych firm nie pozwala ona jednak na wystarczającą elastyczność i dynamiczne dostosowywanie się do potrzeb klientów. Dzięki Marketing Automation możliwe jest stworzenie zindywidualizowanej komunikacji która pozwala na uzyskanie przewagi konkurencyjnej.