Zdefiniowanie zasad Lead Scoringu pomaga dostarczać sprzedaży właściwe leady

SALESmanago Scoring leadów jest jednym z podstawowych problemów, z jakimi musi się zmierzyć marketer. Zbyt niski próg zmarnuje potencjał leadów i spowoduje przesyłanie do działów handlowych niedojrzałych kontaktów. Zbyt wysoki zmniejszy potencjalne zyski, zwiększy ryzyko wycieku leadów, w tym przypadku bardzo niebezpieczne, bo odnoszące się również do SQL.  Osobną kwestią jest odpowiednia ocena, które z wydarzeń i zachowań powinny uzyskiwać wyższą punktację, a które są mniej istotne. Na samym początku zaś powinniśmy sobie zadać  jedno podstawowe pytanie: czy w ogóle jesteśmy gotowi na ocenianie leadów?


 

Temat jest złożony z powodu różnorodności branż, firm i sytuacji rynkowych. Na początku należy ocenić, czy lead scoring jest czymś, co poprawi działanie naszej organizacji. W tym celu należy przeanalizować trzy podstawowe kwestie:

  • czy nasz dział sprzedaży ma wystarczającą ilość leadów– jeśli obecnie do handlowców spływa za mało leadów, wprowadzenie lead scoringu może tylko pogorszyć tę statystykę.
  • czy mamy odpowiednio zdefiniowany service level agreement (SLA) – bez wiedzy jaką ilość leadów powinien przesyłać sprzedaży dział marketingu, za iloma leadami powinni podążać handlowcy czy też bez wspólnego zdefiniowania choćby samego pojęcia leadu nie ma co liczyć na poprawne działanie lead scoringu.
  • czy mamy odpowiednią ilość danych – bez monitorowania zachowań klientów na stronie internetowej, bez podstawowej wiedzy na temat naszych leadów (wielkość firmy, stanowisko, poziom decyzyjności) czy bez wiedzy na temat wpływu naszego contentu na sprzedaż lead scoring będzie trudny do poprawnego zdefiniowania.

Gdy z analizy wyniknie, że możemy rozpocząć wdrażanie lead scoringu, powinniśmy zacząć od stworzenia Uniwersalnej Definicji Leadu. Jest to współtworzony przez wszystkich handlowców i marketingowców, znany każdemu w tych działach krótki opis leadu który uważamy za MQL oraz za SQL. Dzięki niemu będziemy mogli stworzyć lejki sprzedażowe i zdefiniować zdarzenia pozwalające na przesuwanie leadów w głąb tunelu. Stąd już tylko krok do ostatecznego celu – zdefiniowania zasad scoringu leadów.

W zależności od analizy naszych dotychczasowych klientów możemy zdecydować się na kwalifikowanie jako SQL tych, którzy uzyskali sumarycznie określony poziom punktów, niezależnie od tego za jakie zdarzenia przyznawaliśmy punktację. Ta metoda sprawdza się w przypadku, gdy nasz content jest porównywalny pod kątem wpływu na leady i mamy do czynienia z niewielkim różnicowaniem ( przykładowo mamy tylko wpisy na blogu o porównywalnej poczytności). Jeśli mamy zaś dostęp do pewnych danych, które mogą świadczyć o bardzo wysokim zainteresowaniu leadów ( na przykład możliwość pobrania wersji triasowej programu lub zamówienia rozmowy z konsultantem) to powinniśmy dać takiemu wydarzeniu znacznie wyższy scoring lub wręcz ustanowić to wydarzenie punktem konwersji w SQL. Właściwą drogę należy wybrać testując równolegle obie metody i porównując skuteczność, korzystając z narzędzi analitycznych dostępnych w systemach automatyzacji marketingu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]