8 inspirujących reklam i kampanii świątecznych

Gingerbread Man. Christmas Holidays

Święta Bożego Narodzenia to też czas, kiedy marketerzy robią swoim klientom prezenty w postaci klimatycznych kampanii. Kilka z nich (całkiem sporo) zasługuje na nieco więcej uwagi niż pozostałe.

Jak zwykle wygrywają wartości rodzinne, więzi międzyludzkie oraz dzieci. Nie mogło też zabraknąć kota!

Na uwagę zasługują również te kreacje, które unikają wyciskania łez, ale raczej ironicznie dystansują się od świątecznej atmosfery.


10 Pomysłów na Omnichannel Marketing. Pobierz darmowego ebooka


 

Sainsbury

Dość długa, ponad trzyminutowa reklama opowiada historię kota Moga (bohatera książek dla dzieci autorstwa Judith Kerr, która również pracowała nad reklamą), który niechcący doprowadza do katastrofy.

Reklama nawiązuje klimatem do baśni i pokazuje, że w Świętach chodzi naprawdę o dobro i więzi.

 

 

Coca Cola

W podobnym tonie utrzymany jest spot Coca Coli. Mały chłopiec mówi w nim, że Święty Mikoał nie może dojechać do miasteczka, ponieważ most jest zarwany. Ojciec malucha, przy spontanicznej pomocy innych, postanawia umożliwić Mikołajowi przyjazd i naprawić most. Znów dobro pokazane zostaje jako samorodny moment, w którym nieoczekiwanie ludzie zbierają się, by pomagać sobie nawzajem. Magię Świąt tworzą nasze działania.

 

Allegro

Allegro również przygotowało kampanię odwołującą się do rodzinnych wartości: pokazano tu, jak obdarowywany staje się obdarowującym.

 

 

 

Currys PC World

Niechciane prezenty. Niezręczne spotkania. Rozczarowujące jedzenie.

Reklama pokazuje, że w każde święta musimy trochę udawać, aby utrzymać Bożonarodzeniową atmosferę, a aktor Jeff Goldblum uczy tej sztuki bohaterów kolejnych filmików.

 

 

 

Marka pokazuje tu poczucie humoru, dystans oraz oryginalność – odcinają się od konwencji, w której Święta przedstawia się jako idylliczną gloryfikację życia rodzinnego. Pytanie tylko, czy rewelacyjny Goldblum nie przyćmiewa reklamowanych produktów, zręcznie wplecionych w treść filmów. Jak myślicie?

 

W podobnym tonie utrzymany jest spot Harvey Nichols:

 

 

H&M

„Everyday is a holiday if you have reason to celebrate”, przekonuje Katy Perry w piosence, która stanowi bazę świątecznego spotu H&M.

 

Z klipu bije energia i radość!

 

John Lewis

Brytyjska sieć wypuściła wzruszający klip, mówiący alegorycznie o samotności. Mała dziewczynka dostrzega przez lunetę starszego pana mieszkającego na księżycu. I chce w jakiś sposób pokazać mu, że go widzi i że o nim myśli.

 

Marka znana jest z filmów, które wyciskają łzy. Rok temu opowiadali historię pingwina Monty’ego:

 

 

Walmart

Walmart przeprowadził eksperyment, w którym przepytał setki dzieciaków o to, jak to jest dostać prezent, a potem każdy z nich mógł wybrać dowolną zabawkę i zadecydować, czy zatrzyma ją dla siebie, czy odda innemu dziecku, które nie dostanie innych prezentów w te Święta. 80% z przepytywanych starannie wybrało prezent i oddało go rówieśnikowi w potrzebie.

Oryginalne i budujące.

Źródło

Która z nich podoba się Wam najbardziej? I czy wpadła Wam w oko jakaś inna ciekawa świąteczna akacja?

Znajdź nas na Facebooku

Marketing Automation

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]