
Oracle, znany głównie z systemów zarządzania bazami danych, jest trzecim sprzedawcą oprogramowania na świecie, zaraz po IBM i Microsoft. Założona w 1999 roku Eloqua jest z kolei największym systemem automatyzacji marketingu na świecie, zatrudniając ponad 400 pracowników i obsługując ponad 100 tysięcy użytkowników.
Dostęp do dopracowanego systemu automatyzującego marketing ma pomóc Oracle zbudować kompletną platformę obsługującą przedsiębiorstwa na każdej płaszczyźnie, od zarządzania danymi, poprzez obsługę marketingu i sprzedaży, aż po serwis czy wspomaganie decyzji.
Posunięcie Oracle nie pozostanie zapewne bez odzewu konkurencji. Już teraz mówi się, że salesforce.com i Adobe przymierzają się do zakupu Marketeo, szóstego MA na świecie w 2011 roku według Capterra.
Oracle i Eloqua mają zostać połączone w pierwszej połowie 2013 roku, zanim do tego dojdzie obie firmy mają funkcjonować niezależnie na obecnych zasadach.

Follow