Snapchat dla marketerów: 26 statystyk, które musisz znać w 2016 r.

snap-ghost-yellowMarketerze B2B, gotuj się na Snapchata! Choć dziś jest to platforma dla młodzieży, już niedługo niszowa aplikacja wejdzie do głównego nurtu, tak, jak się to stało z Facebookiem czy Twitterem. Za niecałe 2 lata Twoi klienci zaludnią Snapchata, który będzie wtedy dużo bardziej zagospodarowany przez marketerów.

Więc może warto zacząć wcześniej: nauczyć się aplikacji i spróbować zbadać jej potencjał dla Twojej firmy?

Jeśli wciąż nie jesteś przekonany, mamy dla Ciebie kilka statystyk.


Niezwykłe doświadczenie zakupowe, skrojone na miarę Twoich klientów. Jak je stworzyć? Pobierz darmowego ebooka.


 

Dane ogólne

  • Snapchat został założony w 2011 przez Evana Spiegela i Bobby’ego Murphy’ego. Pierwotnie aplikacja miała się nazywać „Picaboo”
  • Snapchat to komunikator. Wysyłasz nim zdjęcia o krótkie filmy, które znikną po tym, jak odbiorca je odczyta (lub po 24 godzinach)
  • Na filmy i obrazy możesz nakładać filtry, efekty, dorysować coś bądź dodać tekst
  • Użytkownikom Snapa platforma służy do: utrzymywania relacji ze znajomymi, dzielenia się zdjęciami i zabawy.
  • Firma zatrudnia 330 osób (dane z września 2015)
  • Jest wyceniania na 19 miliardów dolarów
  • 18% użytkowników social media w USA korzysta ze Snapchata
  • Jest 4. najpopularniejszą stroną, gdzie społeczność dzieli się treściami (social media sharing site)
  • 65% regularnych użytkowników Snapchata produkuje treści
  • Aplikacja ma 100 milionów aktywnych użytkowników (czyli korzystających z niej codziennie).

 

Demografia

  • 45% użytkowników Snapchata ma między 18 a 24 lata
  • 12% użytkowników Snapchata ma między 35 a 54 lat
  • 70% użytkowników aplikacji to kobiety
  • 32% nastolatków (13-17 r.ż.) korzysta ze Snapa na urządzeniach mobilnych.
0001-143812070

„W Snapchacie nie chodzi o tradycyjną fotografię. Chodzi o przekazywanie pełnego spektrum ludzkich emocji, a nie tylko tego, co wydaje się piekne czy idealne”.

Treści

  • Obejrzenie wszystkich zdjęć, jakie udostępniono na Snapie w ciągu godziny zajęłoby Ci 10 lat.
  • Każdej sekundy udostępnia się tam 20 tysięcy zdjęć.
  • Aplikacja może być używana nie tylko dla rozrywki. Jedna z agencji marketingowych rekrutuje przy jej pomocy.
  • Snapchat jest niesamowity, jeśli chodzi o uwagę użytkowników. „Jeśli na Snapchacie śledzi Cię 1000 osób, to 900 z nich obejrzy Twoją historię”, mówi Gary Vaynerchuk.

 

Możliwości marketingowe

  • Opcja Lenses (filtrów opartych na wykrywaniu twarzy, w którym możesz wzbogacić swoje zdjęcie takimi efektami jak wymiotowanie tęczą). Marki mogą tworzyć filtry dedykowane do jakiejś ich kampanii, przez co selfie może zamienić się w reklamę
  • Kampania Szybkich i wściekłych 7 na Snapchacie dowiodła, jak skuteczne jest to medium. Prawdopodobieństwo, że Snapchatter, który zobaczył reklamę obejrzy film, było 3-krotnie wyższe w porównaniu z innymi kanałami.
  • Reklama podobała się 97% użytkowników Snapa, którym ja pokazano
  • Kampanie na Snapchacie możesz targetować
  • 76% użytkowników Snapa kupiło coś w sieci w ciągu ostatniego miesiąca. Połowa z nich jest zainteresowana kuponami oraz płatnościami mobilnymi
  • Treści Cosmopolitan na Snapchat Discover oglądało 3 miliony użytkowników każdego dnia.

 

Używacie Snapchata jako kanału marketingowego? A może to planujecie?

Czy Waszym zdaniem ten kanał może naprawdę zatrząść podstawami marketingu? Jak będzie się wkomponowywał w całość działań, kampanie omnichannel czy integrował z narzędziami, których obecnie używamy (email marketing czy Marketing Automation)? Jak mierzyć jego skuteczność i czy zmniejszy się ona, kiedy więcej marek najedzie platformę ze swoimi komunikatami?

 

Źródła

Snapchat blog

Snapchat 

Buzzfeed nt. Lenses

Digiday nt. kampanii Cosmopolitan na Snapchacie

Ignite Snapchat Stats

DMR Snapchat Stats

Omnicore Snapchat Stats

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]