Jak zachęcić klientów do recenzowania produktów w sklepie internetowym?

businessman in black suit pushing button five star rating

90% klientów twierdzi, że na ich decyzje zakupowe wpływają recenzje i oceny innych użytkowników (źródło: Marketingland/ Dimensional Research). Dotyczy to nie tylko zakupów online: 48% konsumentów korzysta ze smartfona na zakupach stacjonarnych. Recenzje zwiększają konwersję i poprawiają Twoją widoczność w wyszukiwarkach (to w końcu świeży, oryginalny content).

Jak jednak zachęcić klientów do recenzowania produktów?

 


Internet Rzeczy dla Marketerów. Pobierz darmowego ebooka i dołącz do technologicznej rewolucji. 


 

Wiadomości email po zakupie

Po kilku dniach od momentu, w którym użytkownik otrzyma zamówienie, wyślij wiadomość z zapytaniem o to, jak sprawuje się nowy nabytek lub czy klient jest zadowolony z usługi. Zrobisz to za pomocą prostego emaila dynamicznego w systemie Marketing Automation. Poproś również o podzielenie się opinią z innymi użytkownikami – daj znać, że zdanie klienta jest ważne zarówno dla marki, jak i będzie pomocne dla innych klientów. Zaoferuj też drobny bonus za recenzję.

 

Proś o recenzję na stronie produktu

Zachęcaj również do recenzowania na stronie konkretnego produktu. Zamieść tam gwiazdki, za pomocą których można oznaczyć swoją opinię, wstaw boks na komentarze.

 

Oferuj coś w zamian

By dać klientom motywację do recenzowania, zaoferuj coś w zamian. Możesz raz w miesiącu losować nagrodę wśród oceniających albo przydzielać za nie punkty, które potem można wymienić na rabat. Ocenianie produktów może być również premiowane w obrębie programu lojalnościowego.

 

Wykorzystaj grywalizację

By zmotywować użytkowników możesz też urządzić konkurs, w którym premiujesz recenzowanie. Pamiętaj jednak w takim wypadku o zabezpieczeniu się na wypadek nieuczciwych użytkowników – kogoś, kto będzie usiłował wklejać recenzje niskiej jakości dla zdobycia nagrody. Zamiast przyznawać prymat recenzjom w ujęciu ilościowym, postaw na jakość i wybierz raczej najzabawniejszą czy najbardziej kompetentną. Możesz też wprowadzić opcję oceniania recenzji, w której inni użytkownicy mogą wskazać, czy dana recenzja była dla nich pomocna (taki system ma np. Amazon) i na tej podstawie przyznawać bonusy.

 

Wykorzystuj dane z ocen

Dane na temat najczęściej recenzowanych i najlepiej ocenianych produktów możesz przekuć w ciekawy materiał – posta na blogu czy infografikę, gdzie wskażesz ulubione produkty Twoich klientów. W ten sposób nie tylko dostarczysz im wartościowej wiedzy, ale i pokażesz, że zwracasz uwagę na ich oceny, analizujesz je i bierzesz pod uwagę.

 

Podziękuj za recenzję

Kiedy użytkownik ocenia produkt, wyślij krótka wiadomość z podziękowaniem. Pokaż, że dostrzegasz jego wysiłek.

 

Brutalna prawda

Większość osób, które kupiły w Twoim sklepie, nie mają ochoty na dzielenie się swoją opinią.

Mniej niż 5% klientów będzie chętnych do recenzowania (źródło). W tym obszarze również działa zasada Pareto: 20% najlepszych klientów da Ci 80% recenzji. Dlatego dbaj o nich. Wyodrębniaj ich (np. za pomocą scoringu) i oferuj im specjalne oferty, którymi nagrodzisz fakt, że są z Tobą.

 

Nie bój się recenzji negatywnych

Negatywna opinia w niewielkich ilościach nie zaszkodzi – podniesie tylko wiarygodność innych ocen. Może stać się też okazją do pokazania marki z dobrej strony – jeśli szybko zareagujesz na komentarz, zaoferujesz pomoc i rekompensatę, mały kryzys stanie się przykładem świetnego działania Twojej obsługi klienta i szacunku, jakim darzysz odbiorców. Dlatego kiedy widzisz negatywna opinię nie lekceważ jej, lecz reaguj.

 

Jakie znaczenie mają recenzje użytkowników w Twoim biznesie? Czy aktywnie je pozyskujesz? Czy widzisz ich wpływ na sprzedaż?

Znajdź nas na Facebooku

Dowiedz się wiecej

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]