Oscary okiem marketera: 7 interesujących faktów  

A Group of Shiny Golden Prizes

Już w niedzielę wielka gala rozdania Oscarów. Jednak zamiast obstawiać zwycięzców, postanowiliśmy spojrzeć na to wydarzenie z nieco innej perspektywy. Co Oscary oznaczają dla marketerów? Jaką mają publiczność? Czy wciąż mają tak fundamentalne znaczenie dla kultury, czy też w dobie digital marketingu i mediów społecznościowych powoli odchodzą do przeszłości?


Wygraj Zero Moment of Truth z Marketing Automation. Pobierz darmowego ebooka!


 

1. Największe widowisko

Oscary to nie tylko święto kina, ale i event o gigantycznym marketingowym potencjale. Skupia rekordową publiczność: 43 miliony w 2014r., w zeszłym roku liczba ta spadła nieoczekiwanie o 18%, do 37.3 mln (mowa jedynie o widzach z USA; źródło).

Taką widownię gromadzą jedynie wydarzenia sportowe (nawet finał Przyjaciół miał niższą oglądalność), w związku z czym ceremonię nazywa się czasem “damskim Super Bowl”.

 

2. Oscary nie kończą się po ceremonii

Na YouTube materiały związane z Oscarami są wyszukiwane 25 razy częściej w poniedziałek po ceremonii, a nie podczas samej gali.

 

3. Oscarowy multiscreening

Według badań Google’a, Oscary to idealne show na multiscreening:  podczas oglądania ceremonii na bieżąco wyszukujemy na drugim ekranie (najczęśniej na smartfonie) informacji o zwyciężcach czy nominowanych. Większość wyszukań dotyczących aktualnie pokazywanych gwiazd pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych (źródło).

 

4. Materiały How to

W związku z oscarową ceremonią nie szukamy jedynie informacji o aktorach czy filmach: w ostatnich latach wzrosła też popularność wyszukiwań typu ‘How to”. Chcemy móc zrobić sobie makijaż czy fryzurę jak gwiazda czerwonego dywanu, chętnie kupimy jej zegarek czy sukienkę (a raczej tańszy odpowiednik).

 

To doskonała okazja dla marek. Pokaż, jak przy pomocy Twoich produktów klient może poczuć się jak celebryta.

 

5. Kryzys Oscarów? Widownia się starzeje

Wielu obserwatorów pyta, czy rola Oscarów w cyfrowym świecie nie spada. Dziś już nominacja czy statuetka nie mają tak kluczowego znaczenia dla powodzenia filmu jak kilka lat temu. Filmowcy, szczególnie niezależni, znajdują inne kanały komunikacji ze swoją publicznością.

 

Szczególnie niepokojący jest fakt, że widownia gali składa się z coraz starszych ludzi. Mediana wieku widzów Oscarów wynosi 52,8 lat i systematycznie od lat wzrasta (źródło: MarketWatch). Próby uspołecznienia czy usieciowienia ceremonii wciąż nie przekonują młodych użytkowników. Czy ta nagroda będzie mieć jeszcze znaczenie dla wyborów kinowych millenialsów?

 

6. Marki zaangażowane

Oscary przyciągają ogromną widownię, a zatem i reklamodawców. Marki dwoją się i troją, by upchnąć w pobliżu czerwonego dywanu swoje produkty, jednak część z nich wykorzystuje tę okazję do przekazania ważniejszego komunikatu.

Tak zrobiła marka Dove, która chciała zwrócić uwagę na to, jak mówimy w mediach społecznościowych o wyglądzie innych (szczególnie kobiet). Z wielu komentarzy sączy się nienawiść czy frustracja. By zwrócić uwagę na problem, drużyna Dove wyłapywała hejterskie komentarze do Oscarowej gali i odpowiadała na nie – osobiście, pisanymi przez ludzi, nie automatycznymi tweetami.

 

7. Jak dać Leo Oscara, czyli marketing Zjawy

Kampania Zjawy od samego początku adresowana w tej samej mierze do widzów, co do członków Akademii. Jej podstawowy komunikat brzmiał: “To jest film, który w końcu przyniesie Leonardo upragnionego Oscara”. Drugą osią kampanii było podkreślanie ekstremalnych warunków, w jakich kręcono film. Innaritu w każdym wywiadzie konsekwentnie powtarzał, jaki wysiłek cała ekipa musiała włożyć w stworzenie dzieła. Używanie tylko naturalnego światła, kręcenie poniżej zera czy jedzenie surowej wątroby bizona to tylko niektóre z wyzwań, którym musieli stawić czoła.

Innymi słowy, kampania odbywała się pod dwoma hasłami: “Oscar dla Leo” i “Ekstremalne warunki”. W niedzielę trzymamy kciuki!

 

Komu kibicujecie w niedzielę? I czy w ogóle oglądacie ceremonię, czy też typy Akademii nie mają dla Was większego znaczenia?

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]