5 rzeczy, które musisz wiedzieć o Twoim kliencie, czyli Digital Body Language

Customer care, care for employees, labor union, life insurance and marketing segmentation concepts. Protecting gesture of businessman or personnel and icons representing group of people.

Kiedyś sprzedaż odbywała się twarzą w twarz. Czy to w sklepie, czy na spotkaniu u klienta, handlowiec wchodzi w relację z rozmówcami: nie tylko uważnie słucha, ale i przygląda się ich zachowaniu. Czy nie uciekają wzrokiem? Czy ich twarz nie spięta? Czy mięśnie nie sztywnieją? Czy szczęka się nie zaciska? Czy noga nie drży nerwowo pod stołem? Czy nie wiercą się w poszukiwaniu ratunku?

 

Dzisiaj sprzedaż również opiera się na zrozumieniu sygnałów, które wysyłają Ci klienci, ale jak je wyłapać i zinterpretować, kiedy prowadzisz działalność online? Z pomocą przyjdzie Digital Body Language i Marketing Automation.


Zbuduj Buyer Persona. Pobierz darmowego ebooka z instrukcją krok po kroku


 

Co to jest Digital Body Language?

DBL, czyli cyfrowa mowa ciała, oznacza wszystkie aktywności podejmowane przez potencjalnego klienta online. Możesz je śledzić, monitorować i interpretować z wykorzystaniem marketing automation. Tak, jak tradycyjny język ciała, daje Ci wgląd w to, czego klient sam z siebie nie chce powiedzieć wprost, jednak ma tę zaletę, że w cyfrowym świecie zachowania łatwiej zmierzyć i przedstawić obiektywnie.

 

Przykłady Digital Body Language, czyli jakie informacje możesz zbierać

Kiedy na Twojej stronie pojawia się nowy potencjalny klient, zacznij śledzić następujące:

 

źródło wizyty: skąd przyszedł dany klient? Czy znalazł Cię przez social media? Może przez wyszukiwanie organiczne? Czy ktoś Cię polecił? A może któraś z Twoich kampanii była wyjątkowo skuteczna? Badania źródła wizyt da Ci ważne informacje dotyczące skuteczności Twoich działań marketingowych i pozwoli je optymalizować Po wtóre, takie dane pozwalają personalizować treści dla danej osoby już od momentu pojawienia się na stronie www.

 

odwiedziny strony www: ile razy ta osoba odwiedziła Twoją stronę www? Jeżeli często u Ciebie bywa, oznacza to prawdopodobnie, że jest zainteresowany zakupem. Miej oko na tego leada!

 

– ilość przejrzanych podstron: niektórzy wolą zapoznać się z większą ilością materiału na raz. Dlatego jeśli ktoś długo przegląda stronę, także uznaj to za sygnał świadczący o zaangażowaniu i wyższej gotowości sprzedażowej.

 

wypełnione formularze: jakie formularze wypełnił dany lead? Jakie materiały pobrał? Taka wiedza odpowiada na 2 ważne pytania: jaki jest poziom zaangażowania użytkownika (kiedy ktoś pobiera tylko ebooki i raporty, prawdopodobnie zbajduje się jeszcze na etapie researchu, natomiast jeśli rejestruje się na konto demo, można oczekiwać nieco wyższego zaangażowania).

 

Czemu śledzić zachowania?

Dzięki śledzeniu DBL Twoich odbiorców zwiększasz sprzedaż i jakość relacji z klientami:

– szybko identyfikujesz gorące leady

– tworzysz Buyer Persona, kompleksowe profile Twoich odbiorców, przez co lepiej ich rozumiesz

– personalizujesz treści już od pierwszej wizyty: co podnosi skuteczność wszystkich działań marketingowych i sprzedażowych.

 

Digital Body Language to rozwiązanie dla każdego biznesu, tak b2b, jak b2c, jednak każda firma musi znaleźć kluczowe dla siebie metryki i swoje strategie interpretacji danych.

 

Źródła:

John Shea

Alison Murdock

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]