Jak spersonalizować reklamy na Facebooku wykorzystując Marketing Automation i dlaczego warto to robić?

like

Spędzamy w social media 1,7 godziny dziennie, z czego minimum 20 minut poświęcamy na Facebooka (Global Web Index, comScore). Jednak dla marketerów to wciąż ziemia nieznana. Większość stosowanych powszechnie strategii nie eksploruje w pełni potencjału mediów społecznościowych i zatrzymuje się na wierzchołku góry lodowej. Jak gdyby specjaliści od marketingu nie zauważyli, jak potężną metamorfozę przeszły od swojego powstania i w jaki sposób prowadzić komunikację, by zadowolić jej obie strony.  


10 sposobów na omnichannel marketing. Pobierz darmowego ebooka


 

Facebook: czytasz i wiesz

Facebook and Twitter stały się dla nas głównym źródłem wiedzy, spersonalizowanym serwisem informacyjnym, który kształtuje nasze opinie i światopogląd. Instagram, pełen lśniących, starannie skomponowanych i przefiltrowanych zdjęć, bije na głowę kolorowe magazyny: jest na bieżąco aktualizowany, nie trzeba za niego płacić i nigdy się nie kończy.

 

Według Paw Research, konsumenci wolą pozyskiwać aktualne informacje z mediów społecznościowych, a nie przez samodzielne przeszukiwanie portali. W feedzie interesujące informacje są wyselekcjonowane przez algorytm i podane w lekkostrawnej, krótkiej formie, z obrazkiem, podsumowaniem, i komentarzami, co pozwala małym kosztem szybko wyrobić sobie opinię. To czysta ekonomia.

 

Facebook, Pinterest czy Instagram pełnią też kluczową rolę w procesie zakupowym: jak zauważa John Rampton, rekomendacje w social media zdominowały procs zakupowy. Klienci zaczynają od researchu online oraz sprawdzenia opinii klientów. Fakt, że nasi znajomi lubią markę, wysokie oceny produktu czy recenzje zwykłych użytkowników mają większy wpływ na decyzję zakupową niż jakakolwiek kampania reklamowa. Pre-shopping na tyle zmienił zasady gry, że Jim Lecinski z Google ukuł nowy termin, który określa: ZMOT, czyli Zerowy Moment Prawdy.

 

Kreator Tworzenie Reklam Facebooka

Innymi słowy, zarówno zakupy, jak i zdobywanie wiedzy wydarzają się dziś w social media, które zastępują wyszukiwarki, gazety, portale informacyjne i sprzedawców.

 

Nowe reklamy w social media

Na rynku pojawia się też coraz więcej technologii, które pozwalają wykorzystać SM jako kanał marketingowy. Wachlarz opcji jest dużo szerszy niż płatne reklamy w tych serwisach.

By wykorzystać ten potencjał, uzbrój się w Marketing Automation. Dzięki ich synergii, jak mówi John Boitnott, będziesz mógł mierzyć, optymalizować i skalować swoje wysiłki, oraz personalizować komunikację. To ironicznie, że w social media, które uosabiają nowy model komunikacji na linii marka – klient (bardziej autentyczny i dialogiczny), wdrażamy tradycyjny, masowy model: wszystkim fanom chcemy zafundować dokładnie to samo. To jednak można zmienić. Omówimy to na przykładzie Facebooka.

 

Wykorzystanie danych behawioralnych do tworzenia Facebook Custom Audiences

Funkcja Custom Audiences pozwala Ci personalizować reklamy: Twoja wiadomość wyświetlana jest wówczas starannie dopasowanym grupom odbiorców, np. lojalnym klientom, blogerom, osobom, które wypisały się z Twojego newslettera (lub nigdy nie otwierają Twoich wiadomości), odbiorcom z konkretnej lokalizacji. Możesz też wykluczyć część odbiorców z kampanii (np. istniejących klientów). Ukształtuj grupę odbiorców w dowolny sposób!

 

Oczywista, dane z Twojej platformy Marketing Automation okażą się nieocenione w procesie budowania Twoich niestandardowych grup odbiorców. Zachowanie użytkowników na stronie www, ich reakcje na różne kampanie, historia produktów oglądanych, dodanych do koszyka czy kupionych … to wszystko stanowi doskonały materiał do dopasowywania komunikacji marketingowej i kryteria segmentacji Twoich fanów.

 

Od teraz możesz również stworzyć Custom Audiences bezpośrednio z poziomu modułu SALESmanago i tam od początku do końca zaprojektować całą kampanię, ustalić jej parametry, budżet oraz grupę docelową.

custom_audience_setup_PL

> Przeczytaj więcej o integracji SALESmanago – Facebook Ads

 

Naukowe podejście do Facebooka

Wielu marketerów słucha swojej intuicji, kiedy przychodzi do Facebooka, mimo że rzadko czują się w tej przestrzeni pewnie i komfortowo. A intuicję ciężko mierzyć, optymalizować czy opierać na niej poważne decyzje.

 

Dlatego marketingowy instynkt dobrze jest zrównoważyć solidnymi narzędziami do analityki skuteczności działań w social media. Trzymaj rękę na pulsie i nie poprzestawaj na mierzeniu lajków czy followersów. Wejdź głębiej. Tu ponownie pomoże automatyzacja.

 

Platforma MA pozwoli zmierzyć mniej oczywiste metryki (wyświetlenia, zasięg czy budżet). Dzięki niej ustalisz konkretne cele dla konkretnej kampanii oraz będziesz śledzić jej postępy, a także włączysz dane o zachowaniu użytkowników w kampanii do ich całościowego profilu w systemie.   
Gdy połączysz Facebooka z Marketing Automation szybko zauważysz, jak wzrośnie Twoja produktywność: posty i kampanie staną się lepiej zorganizowane i bardziej skoncentrowane na odbiorcy.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]