Dlaczego 71% firm marnuje efekty działań własnych marketingowców

Na marketing poświęca się średnio 10-15% budżetów firm. Większość CEO ma wrażenie, że pieniądze te są w dużej części marnowane.  Mają rację. Wygenerowanie leadów prowadzi donikąd, gdyż większość marketingowców nie wie, co zrobić dalej i marnuje pozyskane leady.  Ken Krogue na łamach Forbes’a rozprawił się z dzisiejszym marketingiem, który zazwyczaj przynosi więcej strat niż zysków.

 

 

Ken dobitnie wykazał, że obecny marketing idzie w złym kierunku. Zaślepieni koniecznością wygenerowania leadów, zwiększenia ilości odwiedzających stronę czy bloga marketerzy zdają się nie dostrzegać, że samo wygenerowanie ruchu nie przekłada się bezpośrednio na sprzedaż. Podobne zależności wykazało już wiele raportów, począwszy od MarketingSherpa, poprzez badania Gartnera, HubSpota, czy Marketo. Wszyscy są zgodni co do jednego – istnieje przestrzeń między działem marketingu i sprzedaży, która jest kluczowa do powodzenia całej akcji pozyskiwania nowych klientów, a która jest obecnie w znacznej części niezapełniona. Marketing działa oddzielnie od sprzedaży, a wygenerowane przez niego leady zamiast na listę obecnych klientów trafiają w próżnię. Przyczyn jest kilka.

Marketing musi się rozliczać przed przełożonymi.

Każdego pracownika trzeba jakoś rozliczyć z jego pracy. Pracownik produkcyjny ma odpowiednie normy, sprzątaczka ma pewne zadania do wykonania, których skuteczność można ocenić, sprzedawca ma ilość telefonów, które ma wykonać, lub transakcji, które ma doprowadzić do skutku. Problemem jest jednak zmierzenie skuteczności marketingowców. Możemy zobaczyć, do ilu osób docierają nasze newslettery, ile osób weszło na stronę internetową, ilu mamy fanów na facebooku, ale jak to się przekłada na rzeczywistą sprzedaż?

Jakoś trzeba jednak ocenić ich pracę, i do tej pory szefowie firm uznawali, że im więcej leadów, tym lepiej dla firmy. Przy założonej stopie konwersji teoretycznie dwa razy więcej leadów powinno dawać dwa razy więcej klientów. O ile w pewnym zakresie może to być rzeczywiście prawdą, to powstaje pytanie:

Czy generowanie leadów jest najlepszą formą wykorzystania pieniędzy na marketing?

Wiemy już doskonale, że tak nie jest. Utrzymanie obecnego leadu i doprowadzenie go do decyzji zakupowej jest wielokrotnie tańsze, niż pozyskiwanie nowych kontaktów. Problemem dodatkowym z ocenianiem marketingowców według ilości wygenerowanych leadów jest fakt, że skupiają się oni wówczas na wyrobieniu swojej normy. Jaki to ma wpływ na jakość wygenerowanych leadów – lepiej nie wspominać. Jednocześnie zamiast „tracić czas” na zastanowienie się, co z wygenerowanymi leadami zrobić, przesyła się je do handlowców lub…nie robi się z nimi nic. Takie działanie musi prowadzić do klęski- jest to bezsprzecznie złe wykorzystanie posiadanych zasobów. Kolejnym efektem braku współpracy jest

zbyt późna reakcja sprzedaży na konwersję leadu

Według Kena średni czas reakcji działu sprzedaży na konwersję leadu to aż 46 godzin i 53 minuty. Dokładnie tyle czasu potrzebują sprzedawcy, aby podnieść słuchawkę i zadzwonić do leadu, jak mówi Ken. Jeszcze gorszym wskaźnikiem jest ilość telefonów, które wykonują sprzedawcy – zaledwie 1,3 ( jeden i trzy dziesiąte) próby zanim zrezygnują z kontaktu.

Wyniki zatrważająco słabe – osoba chcąca otrzymać ofertę jej nie otrzymuje, sprzedawcy albo nie mają do kogo dzwonić ( gdy marketing zostawia leady samym sobie) albo mają za dużo telefonów do wykonania i nie poświęcają konkretnym klientom odpowiedniej ilości czasu ( gdy marketing wysyła wszystkie leady do sprzedaży).

Według Kena tylko 27% leadów w ogóle doczeka się jakiegokolwiek kontaktu ze strony sprzedawców.

Jak właściwie wykorzystać pieniądze na marketing

Rozwiązanie jest proste – należy skupić się na drodze leadu z marketingu do sprzedaży, zamiast na generowaniu leadów. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i strategii takich jak Inbound Marketing, Lead Nurturing, Marketing Automation pozwala na zwiększenie ilości leadów do których sprzedaż wykonuje telefony do 92%. To jest droga, którą powinno się pójść, aby nie marnować więcej pieniędzy na marketing.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]