7 rzeczy, których pragną marketerzy

stock-image-38992173O czym marzą marketerzy? Postanowiliśmy się dziś zastanowić nad tym, czego dziś najbardziej potrzeba specom od marketingu. Lista życzeń jest dość długa. Jesteśmy ciekawi, czego Wy sobie życzycie. Koniecznie podzielcie się tym w komentarzach, a poniżej nasz spis marketingowych pragnień.


Kryzys marketingu inbound! Dowiedz się więcej – pobierz darmowego ebooka


 

Integracja danych z wielu źródeł

Strona www, reakcje na emaile, media społecznościowe, aplikacje mobilne, IoT, sklepy stacjonarne … we wszystkich tych miejscach odbiorcy zostawiają swoje dane i podejmują działania, które możemy śledzić. Problem? Marketerom trudno połączyć w całość dane z tych wszystkich źródeł. Może korzystasz z wielu kanałów i wielu platform, a każda z nich ma własną analitykę, która nijak nie składa się z kompleksowy obraz klienta, na którym mógłbyś oprzeć swoje działania?

Według Marketing Charts 63% marketerów deklaruje, że ma z tym problem. Zaledwie 1/3 ma narzędzia, które pozwoliłby na taką integrację (mowa o Marketing Automation)

 

Viral

Święty Graal marketerów, kwiat paproci, Atlantyda oraz króliczek, którego nieustannie gonią.

Jak stworzyć coś, czym ludzie chcą się dzielić? Jak powstaje materiał, który jak choroba zakaźna będzie się szerzyć po sieci, rozprzestrzeniając jednocześnie świadomość marki?

Marketerzy marzą o naturalnym, darmowym szumie.

 

Większe budżety

Wyobraź sobie, że masz w końcu zasoby na wszystkie te kampanie, o których zawsze marzyłeś, ale były za drogie…

Mógłbyś wystawić swoje logo wyrzeźbione w lodzie na Times Square albo stworzyć musical oparty na historii firmy…

Może lepiej, że nie mamy wszystkiego, czego sobie życzymy.

 

Prostsze, bardziej intuicyjne narzędzia

Jeśli jesteś już księciem Excela i panem Dokumentów Google, prawdopodobnie i takzaskakują Cię kolejne platformy, które musisz opanować oraz narzędzia, które trzeba przetestować. Każde z nich zabiera Ci czas i energię.

Pamiętaj, że zawsze lepiej wybrać narzędzie, które pełni wiele funkcji, niż integrować kilkanaście różnych systemów. Im prościej, tym lepiej.  

 

Mierzalne efekty

Wyobraź sobie analitykę skuteczności każdego Twojego działania oraz możliwość wykazania rezultatów poszczególnych działań. Masz to czarno na białym: dzięki wdrożonemu Lead Nurturingowi, cykl zakupowy skrócił się o 2 tygodnie; Twój autorski mem z kotem wygenerował 50 leadów; akcja z kuponami zwiększyła sprzedaż w sklepach stacjonarnych o 25%.

W takiej sytuacji chodziłbyś po biurze dumny jak paw, obnosząc się ze swoimi ROI i KPI.

 

Lojalni klienci

Dziś konsumenci staja się coraz mniej lojalni. Mają nieograniczony wybór, a każdy sklep kusi ofertami dla nowych klientów i zniżkami na pierwszy zakup. Jednocześnie większość z nich zaniedbuje marketing do istniejących odbiorców, przez co ich tracą.

Możesz aktywnie zwiększać lojalność swoich klientów przez wydzielanie ich i adresowanie do nich specjalnych ofert.

 

Lepsze zrozumienie odbiorców i tego, czego potrzebują

W badaniu Rival Fox marketerzy najczęściej deklarowali, że chcieliby wiedzieć, jakie treści i w jakim kanale spotykają się z najlepszym przyjęciem, i chcieliby mieć dostęp do tej wiedzy za pomocą jednego kliknięcia.

Przydałaby się tu również możliwość porównania swoich wyników z działalnością konkurencji.

Legendarny marketer i sprzedawca Zig Ziglar powiedział słynne „If If you can dream it, you can achieve it” (źródło). Więc przyjrzyjcie się uważniej Waszym marzeniom. Wiele z nich możecie spełnić, o ile dostaniecie odpowiednie narzędzia i zasoby.

 

A co Wy dodalibyście do naszej listy? Piszcie w komentarzach!

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]