Lady Gaga chce zostać królową muzyki pop wykorzystując Marketing Automation

Kto by się spodziewał, że systemy z założenia powstałe w celu wspierania transakcji B2B po zaledwie dziesięciu latach znajdą swoje miejsce w show-biznesie. I to na samym szczycie. Wszystko za sprawą Troya Cartera, menagera jednej z największych gwiazd muzyki pop- Lady Gagi. Carter znany jest z wizjonerskiego podejścia do marketingu. Kręgosłupem jego strategii promocji dla Lady Gagi ma stać się odtąd system klasy Marketing Automation.


 


 

Lady Gaga jest obecnie uznawana za jedną z najważniejszych piosenkarek muzyki pop. Jej bezkompromisowy styl bycia, kontrowersyjne poglądy i zachowania ( Lady Gaga wystąpiła kiedyś w sukience zrobionej…z mięsa, jest też jedną z ikon środowisk homoseksualnych za otwarte przyznawanie się do biseksualizmu) zjednały jej miliony fanów na całym świecie. Często żartuje się, że gdyby ona i Justin Bieber opuścili Twittera ten mógłby zamykać działalność- Gaga ma tam 30,9 miliona fanów,  milion więcej niż drugi w zestawieniu Bieber i aż o 9 milionów więcej niż Prezydent USA Barack Obama ( który również korzysta z automatyzacji marketingu). Jeszcze większym powodzeniem cieszy się jej profil na facebooku, gdzie poczynania Lady Gagi śledzi dokładnie 55 144 484 osób. Magazyn Vanity Fair umieścił artystkę  na 9 miejscu wśród  najbardziej wpływowych ludzi świata w 2011 roku. 25 grudnia ogłoszono prace nad filmem dokumentalnym o życiu Gagi.

Nie mniej wyrazistą postacią jest Troy Carter, menager artystki. W swojej karierze pracował między innymi z takimi postaciami jak Will Smith, Notorious B.I.G. czy John Legend. Carter słynie z inwestowania w nowe technologie, wspierania startupów ( jego firma inwestowała między innymi w Dropboxa, Spotify czy Rapgenius.com)  i nowoczesnego podejścia do marketingu.

Carter znany jest ze znakomitej intuicji i dobrego przewidywania rozwoju sytuacji rynkowej. Już przy promocji poprzedniej płyty Lady Gagi oparto się o media społecznościowe. Korzystając ze specjalnej aplikacji fani Lady Gagi na facebooku mogli dostać wyłączność na piosenki z nowego albumu tydzień przed jego oficjalną premierą. To Troy jest też odpowiedzialny za działalność piosenkarki na Twitterze.

Z nowym albumem Lady Gagi Carter chce iść jeszcze dalej. Abstrahując od faktu całkowitego odejścia od dotychczasowego sposobu dystrybucji ( nowa płyta ma  być wydana jako aplikacja) Troy chce zrewolucjonizować sposób komunikacji z fanami.

Do osiągnięcia tego celu ma posłużyć system Marketing Automation.

Zmienił się sposób interakcji z fanami – mówi Carter- Nie chodzi już o kupowanie albumów. Ponownie wracamy do  singli. Fani eksperymentują z live-streamingiem, ze Spotify, z kupowaniem pojedynczych piosenek. To trend którego nie da się zatrzymać, trzeba mu wyjść naprzeciw.

Troy chce zdobyć rynek poprzez oferowanie do samej muzyki usług dodanych. Nowa płyta Gagi będzie płatną aplikacją , w które dodatkowo uzyska się dostęp do filmów, wywiadów, gier, kolekcji odzieżowych inspirowanych twórczością piosenkarki. Problemem przy tego rodzaju akcjach jest trafienie w gusta i potrzeby odbiorców i zaoferowanie im odpowiednich usług. Właśnie tu Troy Carter widzi zastosowanie dla Marketing Automation. – Wolę mieć milion zaangażowanych fanów niż 55 milionów obserwatorów – z charakterystyczną dla siebie bezpośredniością podsumował Carter. W tym celu założył wraz z Lady Gagą serwis littlemonsters.com, w którym już teraz zarejestrowało się ponad milion fanów. – Mamy już całkiem akceptowalną długość odwiedzin, około 14-15 minut. Strona jest obsługiwana przez system Marketing Automation. Na podstawie zachowania odwiedzających dynamicznie wyświetlane są im treści którymi mogą się zainteresować. – Zależy mi na dwukierunkowej interakcji. To ona jest kluczem do zbudowania rzeszy oddanych fanów. Żeby to jednak zrobić muszę wiedzieć, czym interesują się nasi fani, jakich innych artystów słuchają, jakie treści czytają.

Dotychczasowe rozwiązania wykorzystywane przez przemysł fonograficzny nie przystają do obecnych czasów. –Dobra, miałeś nazwiska, masz miasta i masz dane karty kredytowej, ale te informacje to g*wno. Nic nie mówią ci o rzeczywistych zainteresowaniach fanów.

Dzięki littlemonsters.com Carter wdrożył w zasadzie klasyczne zarządzanie klientami przy wykorzystaniu Marketing Automation. – Cały marketing opiera się o poznanie swoich fanów – jak stali się fanami, co robią, gdy śpisz, czego jeszcze słuchają, jakimi ludźmi są.

Automatyzacja marketingu jest najlepszą drogą do osiągnięcia tego celu.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]