Zwiększaj wskaźniki OR i CTR – 6 zasad wyższej konwersji

Wiesz już, że temat Twojego maila to ważny element wiadomości. Kolejny krok po otwarciu to kliknięcie w treść maila. Kliknięcie bowiem jest jedynym możliwym sposobem na uzyskanie konwersji. Konwersja to wykonanie ważnego dla Ciebie działania: dokonania rejestracji poprzez email, wysłania zapytania o ofertę, zrobienia zakupów online lub choćby tylko kontaktu z Twoją firmą z własnego telefonu komórkowego klienta. Poniżej  kilka trików zwiększających Twój Open Rate i Click Trough Rate w mailingach. Wyższe wskaźniki OR i CTR to szansa na wyższą konwersję.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


  1. Kontaktuj się z człowiekiem, nie z firmą

Marketing Automation to narzędzie, które pozwala stworzyć bazę osób i adresować wiadomości do konkretnych odbiorców z którymi system miał już kontakt w każdej z firm. W całkowicie zautomatyzowany sposób wiadomość podpisaną przez handlowca możesz nadać jego z adresu email. W ten sposób każdy z Twoich konsumentów będzie miał wrażenie, że zawsze rozmawia z tą samą osobą, opiekunem klienta. Konsekwentnie trzymając się tej metody najskuteczniejsze firmy zwiększają otwarcia swoich mailingów nawet do 10%. Średni wskaźnik wzrostu otwarć jest nie mniejszy nż 3%.

  1. Wyświetl najbardziej pożądany fragment treści

U większości odbiorców twoich maili tuż za lub tuż pod tematem wiadomości wyświetla się część treści. To preview text. Sam możesz go zdefiniować. Jeśli tego nie zrobisz, skrzynki mailowe odbiorców automatycznie zaciągną go z fragmentów treści Twojego maila. Tracisz kontrolę nad tym, czy anons ma dla Ciebie sens. Skutecznie zachęcający preview text powinien mieć około 50 znaków.

  1. Używaj linków do obrazów

Marketing Automation lubi linki. Przekierowania pozwalają gromadzić informacje o tym, co robią użytkownicy na naszych stronach WWW po kliknięciu w link. Jeśli w mailu umieścimy kilka linków, to zliczając kliknięcia w konkretne linki zbadamy prefencje użytkowników. Naszym celem zawsze jest skłonienie adresata do kliknięcia w link. Dobrym sposobem jest więc zwyczajnie podlinkowanie obrazów, które umieścimy w wiadomości.

  1. Wymyśl osobny opis swoich grafik

Obrazy podlinkowane wymagają opisu. W przeciwnym razie odbiorcy, którzy zablokowali pobieranie obrazów dostaną wiadomość z pustym, białym polem. Opisem tekstowy ustawiony jako odpowiedni tekst alternatywny sprawi, że nawet jeśli grafikanie zostanie wyświetlona, adresat zobaczy nasze CTA, czyli panel zapraszający do rozwinięcia.

  1. Daj możliwość szerowania

Udostępnienie linku w social media to spora okazja na podniesienie wskaźników. Im więcej użytkowników zobaczy link, tym większa szansa, że w niego klikną. Przyciski społecznościowe zawarte w wiadomościach email to prosta i popularna metoda dzielenia się informacjami z dużą liczbą osób za jednym kliknięciem. Jeśli tylko postanowiłeś swoją ofertę i produkty promować poprzez social media, to przyciski SM są absolutną koniecznością w wysyłanych przez Ciebie mailingach.

  1. Testuj i używaj dynamicznych tematów wiadomości

SALESmanago daje możliwość dynamicznej zmiany tematu w wysyłanej wiadomości e-mail. Wybrany tytuł podkładany jest w zaleźności od danych o użytkowniku, zapisanych na jego karcie kontaktu. Użycie imienia adresata w tytule wiadmości to tylko wstęp i przygrywka do nieograniczonych możliwości tworzenia spersonalizowanych tematów, interesujących dla każdego pojedynczego odbiorcy Twojej wiadomości.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]