Pierwsze prawo beznadziejnych emaili, albo dlaczego powinieneś iść na ryby

stock-image-97480882-compressorPierwsze prawo beznadziejnych emaili brzmi: jeśli nie umiesz łowić ryb, to nie będziesz umiał złowić klientów przez emaila.

Powaga! Ludzie co jest z Wami nie tak? Otwieram skrzynkę i pierwsze co mam ochotę zrobić to wykasować wszystkie wiadomości. A jeśli przez przypadek którąś otworzę – pragnę zwrócić ją nadawcy z dopiskiem “adresat nieznany” w mgnieniu oka.

To już nawet nie chodzi o estetykę wiadomości. One po prostu nie są zachęcające na tyle, żeby przeczytać całość. Jak to zmienić? Jest kilka zasad, które musisz przestrzegać, żeby podnieść OR swoich emaili.

 


Jak wykorzystać Email Marketing w Twoim biznesie? Dowiedz się z darmowego ebooka


 

Zasada pierwsza – Czas

Kiedy idziesz na ryby – jak wszystkie rybki w jeziorze śpią, czy wtedy, kiedy żerują? Nie możesz oczekiwać, że klienci będą skakać z radości z powodu Twojego emaila kiedy są zajęci albo kiedy śpią. Musisz dopasować czas wysyłki do ich zwyczajów i potrzeb. Jak to zrobić? Cóż, możesz użyć software’u, który tworzy profile behawioralne użytkowników i automatyzuje wysyłkę maili uwzględniając ich zachowania online. Potrzebujesz więcej wskazówek? Wypróbuj platformę marketing automation – zdefiniuj warunki i uruchom reguły automatyzacji. Proszę – naprawione!

 

Zasada druga – Edukacja

Dobry wędkarz jest cierpliwy i stale uczy ryby, że mogą liczyć na pełną wyżerkę w konkretnych miejscach i w określonym czasie. W rezultacie ryby przypływają tam same, żeby dostać trochę jedzenia bez większego wysiłku. Brzmi nieźle, prawda? Czy chciałbyś tego samego?

Istnieje rozwiązanie – proces, dzięki któremu praktycznie bez wysiłku edukujesz obiecujące leady. Nazywa się on Lead Nurturing. Kiedy już raz przygotujesz cykl wiadomości, które uczą małymi krokami zarówno o branży jak i o produkcie, możesz spać spokojnie. Świeże leady będą powoli ewoluować w kierunku zostania lojalnymi klientami.

 

Zasada trzecia – Przynęta

Bez przyzwoitej przynęty możesz zapomnieć o złapaniu chociażby płotki. Przynęta musi być przygotowana z uwzględnieniem specyfiki gatunku, na który się zasadzasz. Niektóre ryby złapią się na żywego robaka, inne na błystkę. Tak, czy inaczej, przynęta musi kusić.

A email? Podobnie – dobry tytuł zachęca ludzi do kliknięcia. I nie mam tu na myśli podstępnych clickbite’ów. Dobry tytuł jest krótki i ujmuje esencję wiadomości; obiecuje zamiast sprzedawać. Dobrym pomysłem jest też dodanie jakiegoś Call to Action. Użytkownicy czytają wiadomości na smartfonach. Automatycznie przewijają listę i jeżeli nie powiesz im wprost czego do nich oczekujesz, mogą się tego sami nie domyślić. Tylko tyle – i aż tyle. Wypróbuj także testy A/B w swoich grupach odbiorców. Nie będziesz się już musiał zastanawiać co na nich działa – będziesz to wiedział.

 

Zasada czwarta – Wygląd

Porozmawiajmy jeszcze przez chwilę o robakach, ok? Powodem dla którego łowienie na żywą przynętę nie jest najprostszym sposobem zdobycia ryby jest to, że musisz tego robaka zawiesić na haczyku bez uśmiercania go i rozmazywania resztek dookoła. Żywy, ruszający się i tłuściutki robal da ci więcej łupów niż blady, ledwo dychający okaz.

A teraz wyobraź sobie swojego smartfona. Jakiego maila chętniej przeczytasz? Zwartego i responsywnego, czy raczej takiego z literami rozrzuconymi po całym ekranie, którego przewijasz w nieskończoność, żeby zrozumieć o co w nim chodzi? Rozważ użycie kreatora maili, który ma funkcję podglądu wiadomości uwzględniającą różne rozmiary ekranów urządzeń mobilnych i tradycyjnych. Sprawdź wygląd wiadomości przed wysyłką!

 

Zasada piąta – Uaktualnianie

Czasami ryby przenoszą się na inne żerowiska niezależnie od tego jak bardzo się starasz. Dlatego też musisz na bieżąco obserwować ich zwyczaje i zachowanie. Sprawdzaj swoje miejscówki od czasu do czasu, żeby być przygotowanym na różne scenariusze.

Trzymaj rękę na pulsie również w przypadku bazy danych. Mniej więcej 20% – 30% adresów dezaktualizuje się rok rocznie. Aktualizuj i czyść bazę raz na miesiąc, tak żeby była zwarta i gotowa w momencie, kiedy jej potrzebujesz. W pierwszej kolejności szukaj zdublowanych kontaktów, literówek i błędów w podanych domenach. Sprawdzaj reakcje na wysyłane przez Ciebie wiadomości. Jeżeli użytkownik nie odpowiada na nie od roku, może to być dla ciebie pewna podpowiedź. Nie bój się wyrzucać nieprospektywne adresy. Jeśli chodzi o bazę danych jakość wygrywa z ilością.

 

Jeżeli chcesz poznać inne tricki porady odnośnie email marketingu, koniecznie przeczytaj też te wpisy:

70 szokujących statystyk nt. email marketingu

Najważniejsza zmiana w Twoim email marketingu. Przenieś go do Marketing Automation

Jak zwiększyć listę subskrybentów newslettera? 20 sprawdzonych sposobów na zdobycie adresów email

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]